Skrapar tårna ständigt!!!

Davidk

Guest
Ja som rubriken lyder jag skrapar i mina tårna på mina skor typ varje gång jag lägger ner hojjen lite.
Skorna är bara 2mån gamla å rejält skrapade framtill jag har storlek 46 och jag undrar om det är fler som har samma problem pga stora fötter kanske???? nån tips hur man undviker kanske :)
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Davidk skrev:
Ja som rubriken lyder jag skrapar i mina tårna på mina skor typ varje gång jag lägger ner hojjen lite.
Skorna är bara 2mån gamla å rejält skrapade framtill jag har storlek 46 och jag undrar om det är fler som har samma problem pga stora fötter kanske???? nån tips hur man undviker kanske :)

Har du provat att flytta foten bakåt och innåt på fotpinnen??
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Flytta bak fötterna i kurvorna, jag provade höjda fotpinnar men det gav inte så mycket. Glömde kolla tåpuckarna efter en dag på bana och upptäckte att jag skrapar bort halva stövlarna.
 

Davidk

Guest
bissmark skrev:
Har du provat att flytta foten bakåt och innåt på fotpinnen??
jag har den precis vid växelspaken men jag vet inte om jag lyckas peta ner foten lite neråt automatiskt, men jag ska testa å flytta bak foten imorrn :yoparty
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jodå, jag har också ett par 46:eek:r som gärna vill skrapa i, men nu har jag för vana att flytta upp tårna på fotpinnarna i kurvorna och då är det inget problem.
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Om man kan stå ut med att se ut hursomhelst kommer mitt recept här. Skaffa bandjärn (Sånt man monterar fläktkanaler i tak med). Böj sedan det runt tåpartiet på stöveln och linda runt med ett lager silvertape. Sen när man ser var det sliter är det bara att tejpa mer.
Inte snyggt, men funkar å håller betydligt längre än plastpuckarna. :)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har 39 och skrapade i tårna på min förra Gixxer. Flytta upp tårna på fotpinnen när du lägger ner hojen.
 

Davidk

Guest
Johan skrev:
Om man kan stå ut med att se ut hursomhelst kommer mitt recept här. Skaffa bandjärn (Sånt man monterar fläktkanaler i tak med). Böj sedan det runt tåpartiet på stöveln och linda runt med ett lager silvertape. Sen när man ser var det sliter är det bara att tejpa mer.
Inte snyggt, men funkar å håller betydligt längre än plastpuckarna. :)
hahah aaa kanske det men det är fan ett måste å ser bra ut när man åker hoj :hihi
 

Davidk

Guest
Emmi skrev:
Jag har 39 och skrapade i tårna på min förra Gixxer. Flytta upp tårna på fotpinnen när du lägger ner hojen.
ok aja då har storleken igen betydelse med andra ord :hihi
 

Chaser

Tampere/Suomi
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Tampere/Finland
Hoj
CBR600F
Med haft problem med att skrapa stöveln... Har med 46a på foten...

Har flyttat bak o innåt foten nu o skrapar sällan numera... :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nåt som funkar rätt bra är att tejpa fast en något utsliten knäpuck, håller ett tag iallafall
Testades effektivt under SM:et på Anderstorp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
86% av alla hojåkare ser ut som Janne Långben när de åker hoj. Fötterna pekar rakt ut åt sidorna och är således det första som tar i när han/hon/den/det svänger.

IN och UPP med tossingarna!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mattias skrev:
86% av alla hojåkare ser ut som Janne Långben när de åker hoj. Fötterna pekar rakt ut åt sidorna och är således det första som tar i när han/hon/den/det svänger.

IN och UPP med tossingarna!
Jag skulle vilja hävda att det är 96%. Beklämmande.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Mattias skrev:
86% av alla hojåkare ser ut som Janne Långben när de åker hoj. Fötterna pekar rakt ut åt sidorna och är således det första som tar i när han/hon/den/det svänger.

IN och UPP med tossingarna!
Määh, det är så sjuuukt fett när man skrapar i tårna !!! :yoparty
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Davidk skrev:
Ja som rubriken lyder jag skrapar i mina tårna på mina skor typ varje gång jag lägger ner hojjen lite.
Skorna är bara 2mån gamla å rejält skrapade framtill jag har storlek 46 och jag undrar om det är fler som har samma problem pga stora fötter kanske???? nån tips hur man undviker kanske :)
Och jag som inte ens har skrapat tå titanet minsta lilla sen ja skrev den tråden :( *suck*
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Miss_Orchidee skrev:
Och jag som inte ens har skrapat tå titanet minsta lilla sen ja skrev den tråden :( *suck*

Ja, jag kommer ihåg det försöket till skryttråd :hihi
Hursomhelst, fotpinnen ska inte vara i hålfoten utan under tårna. Allt annat ser löjligt ut.
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Jag upplevde den omvända problematiken när jag provkörde Rocket III på Mc-dagen Barkarby, hälarna skrapade i vid "nedlägg". :cpparty
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top