Skriv-vad-du-vill-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Men allvar alltså - nu vet jag på allvar att i princip alla mina grannar är WT värsta sorten.
Nu vill ena dåren att vi hyr ut vårat cykelrum till hans polare som har byggfirma....

Tja, gör det enkelt för mig, se till att jag får två skattesmitare att sköna.......

Det enat fyllot anklagar det andra för att dricka sprit och uppföra sig illa, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta....

Vet bara inte hur f****n jag skall stå ut att bo här minst två år till.....

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Naahh..nu ska vi inte överdriva, nån jeffla rak linje får det väl finnas!

Javisst får det finnas det, frågan är bara VAR någonstans...:D

Men allvar alltså - nu vet jag på allvar att i princip alla mina grannar är WT värsta sorten.
Nu vill ena dåren att vi hyr ut vårat cykelrum till hans polare som har byggfirma....

Tja, gör det enkelt för mig, se till att jag får två skattesmitare att sköna.......

Det enat fyllot anklagar det andra för att dricka sprit och uppföra sig illa, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta....

Vet bara inte hur f****n jag skall stå ut att bo här minst två år till.....

Va värdelöst... Det var väl inte så länge sen som du flyttade in? Ska du flytta till en nyproducerad lägenhet nu eftersom du måste vänta i minst två år till?

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Javisst får det finnas det, frågan är bara VAR någonstans...:D

Va värdelöst... Det var väl inte så länge sen som du flyttade in? Ska du flytta till en nyproducerad lägenhet nu eftersom du måste vänta i minst två år till?

Japp, Tyresö!!!

Kommer aldrig att bo i en BRF med färre än 50 lägenheter efter detta....

Bara att bita ihop och fräsa åt dem OM jag ser dem...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Japp, Tyresö!!!

Kommer aldrig att bo i en BRF med färre än 50 lägenheter efter detta....

Bara att bita ihop och fräsa åt dem OM jag ser dem...

Personligen kan jag inte påstå att det blir bättre när det blir fler lägenheter... på Kungsholmen bodde vi i en BRF med 487 lägenheter... folk gjorde alla möjliga konstiga saker för ingen visste med säkerhet vem som gjort vad, anonymiteten blir för påtaglig.

Bättre att köpa friköpt istället, då slipper man beblandas med puckona.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Personligen kan jag inte påstå att det blir bättre när det blir fler lägenheter... på Kungsholmen bodde vi i en BRF med 487 lägenheter... folk gjorde alla möjliga konstiga saker för ingen visste med säkerhet vem som gjort vad, anonymiteten blir för påtaglig.

Bättre att köpa friköpt istället, då slipper man beblandas med puckona.

Friköpt BRF? Hur tänkte du då?
:D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Precis, Villa... som är friköpt.
BRF är en bra idé men som vanligt med bra ideér så funkar det inte.
Folk tror att det är en hyresrätt när det kommer till service de skall ha, de tror att de får göra precis vad de vill för de har ju betalt för lägenheten, de tror att de får göra vad de vill med marken runtomkring för de har ju betalt för den också... sen tror de också att de som sitter i styrelsen är folk man kan ringa när som helst på dygnets alla timmar bara för att klaga över något och förvänta sig att man gärna ställer upp... för man får ju så ruskigt bra betalt som styrelseledamot.

Nej, efter att ha suttit i styrelsen i förra föreningen så ser jag bara vårt BRF-radhus som en mellanlandning innan det blir friköpt villa.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Gooooooooooooooood moooooooooooooorning... :D

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Folk tror att det är en hyresrätt när det kommer till service de skall ha, de tror att de får göra precis vad de vill för de har ju betalt för lägenheten, de tror att de får göra vad de vill med marken runtomkring för de har ju betalt för den också... sen tror de också att de som sitter i styrelsen är folk man kan ringa när som helst på dygnets alla timmar bara för att klaga över något och förvänta sig att man gärna ställer upp... för man får ju så ruskigt bra betalt som styrelseledamot.

Nej, efter att ha suttit i styrelsen i förra föreningen så ser jag bara vårt BRF-radhus som en mellanlandning innan det blir friköpt villa.

Jag har bott i villa tre gånger i mitt liv och nu jan jag säga det KOMMER ALDRIG ATT GÖRA DET IGEN...

Folk som vill bo i villa har en romantisk syn på hur jefla fint å trevligt det kommer att bli.....

Jo tjena, det är gräs som skall klippas, rabatter att rensa, saker att fixa, det är ALLTID något som inte är som det skall oavsett om det handlas nybyggt. Just det,sedan är det ju snöskottning och all annan jefla skit som kommer med det.

En buffert penga vis måste man ju ligga inne med om något går sönder och tro mig det går sönder.

Om man nu hyser sådant agg att vara styrelseledamot så går det ju att säga nej.

Jag tror att han tänkte "VILLA":va

Fattar jag väl men jag blir illamående när någon nämer den boendeformen....

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS

Ehum... Ledsen att strö salt i såren men de flesta villaområden har en samfällighetsanläggning och den ska också skötas...
Hur roligt som helst att på sin begränsade fritid försöka sköta underhåll, dividera med grannar som inmutar allmänningar, kör som idioter i bilfritt område m.m.
Grannar har man alltid och det finns rötägg, men som tur mest goda grannar.

BTW, välkommen tillbaka till ekorrhjulet.:banana

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Ehum... Ledsen att strö salt i såren men det flesta villaområden har en samfällighetsanläggning och den ska också skötas...
Hur roligt som helst att på sin begränsade fritid försöka sköta underhåll, dividera med grannar som inmutar allmänningar, kör som idioter i bilfritt område m.m.
Grannar har man alltid och det finns rötägg, men som tur mest goda grannar.

+1 på det, någon som vet att det är inte bara råsa flufffluff att bo i villa..

Jag gillar att bo i BRF sedan att jag tyvärr har begåvats med grannarna från helvetet är säkert en läxa från ett tidigare liv...:brinnerup

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag har bott i villa tre gånger i mitt liv och nu jan jag säga det KOMMER ALDRIG ATT GÖRA DET IGEN...

Folk som vill bo i villa har en romantisk syn på hur jefla fint å trevligt det kommer att bli.....

Jo tjena, det är gräs som skall klippas, rabatter att rensa, saker att fixa, det är ALLTID något som inte är som det skall oavsett om det handlas nybyggt. Just det,sedan är det ju snöskottning och all annan jefla skit som kommer med det..

+7 på den!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...