Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Japp finna bättre pastiller att stoppa i sig vid smärta!:tummenupp

Japp eftersom 20 mg morfin bara tog bort toppen av smärtan så fick jag en liten godispåse :)

Ska ta 2 st citodin, 1 diklofenak och 1 stesolid, hjälper inte dessa så kan jag toppa med en morfin.

Det gör ont att få ryggskott :3freak Men efter besök hos naprapaten så räknar han med att jag kommer att vara frisk på torsdag. Om inte så får jag komma tillbaka på måndag.
 

Dr.Bike

Guest
Japp eftersom 20 mg morfin bara tog bort toppen av smärtan så fick jag en liten godispåse :)

Ska ta 2 st citodin, 1 diklofenak och 1 stesolid, hjälper inte dessa så kan jag toppa med en morfin.

Det gör ont att få ryggskott :3freak Men efter besök hos naprapaten så räknar han med att jag kommer att vara frisk på torsdag. Om inte så får jag komma tillbaka på måndag.

Du (som sjuksyrra) om någon, borde väl veta att diklofenac* skall undvikas till varje pris!




*aktiv substans i många värktabletter. den mest kända är väl Voltaren... som i det närmaste förbjöäds pga diklofenscs biverkningar för ett par decennier sedan... men DET har "nya generationen" glömt/inte lärt sig.
Allt går att sälja med mördande REKLAM

Fy faen för läkemedelsreklam.
Läs biverkningar i läkar-FASS på diklofenac, bli mörkrädd.

Snart börjar de väl annonsera ut Neurocedyn oxå... :rolleyes:
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Japp eftersom 20 mg morfin bara tog bort toppen av smärtan så fick jag en liten godispåse :)

Ska ta 2 st citodin, 1 diklofenak och 1 stesolid, hjälper inte dessa så kan jag toppa med en morfin.

:galen :galen :galenJisses vilken cocktail... Hade det inte varit bättre att gå till en gumma långt inne i skogen och få spindelväv att lägga på?:gnissla
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Japp eftersom 20 mg morfin bara tog bort toppen av smärtan så fick jag en liten godispåse :)

Ska ta 2 st citodin, 1 diklofenak och 1 stesolid, hjälper inte dessa så kan jag toppa med en morfin.

Det gör ont att få ryggskott :3freak Men efter besök hos naprapaten så räknar han med att jag kommer att vara frisk på torsdag. Om inte så får jag komma tillbaka på måndag.

man ska inte lyfta hästarna de är bara pippi som kan sånt ;)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Du (som sjuksyrra) om någon, borde väl veta att diklofenac* skall undvikas till varje pris!




*aktiv substans i många värktabletter. den mest kända är väl Voltaren... som i det närmaste förbjöäds pga diklofenscs biverkningar för ett par decennier sedan... men DET har "nya generationen" glömt/inte lärt sig.
Allt går att sälja med mördande REKLAM

Fy faen för läkemedelsreklam.
Läs biverkningar i läkar-FASS på diklofenac, bli mörkrädd.

Snart börjar de väl annonsera ut Neurocedyn oxå... :rolleyes:
Läs biverkingarna på min nya smärtstillande, de e roliga: Neurontin.
Kul som bara den blir man av dessa.
 

Dr.Bike

Guest
Läs biverkingarna på min nya smärtstillande, de e roliga: Neurontin.
Kul som bara den blir man av dessa.

:skrämd

Såfort man hör "neuro-nånting" så blir man ju rädd.
Vissa mediciner ställer till mer än de botar.

Lite som en datatekniker ser det som en framgång att tre fel kurerades, men ett nytt uppstod (som i sin tur gjorde att ingenting fungerade).
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
:skrämd

Såfort man hör "neuro-nånting" så blir man ju rädd.
Vissa mediciner ställer till mer än de botar.

Lite som en datatekniker ser det som en framgång att tre fel kurerades, men ett nytt uppstod (som i sin tur gjorde att ingenting fungerade).

Ja va f***n man har ju inte roligare än man gör sig!:galen
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Du (som sjuksyrra) om någon, borde väl veta att diklofenac* skall undvikas till varje pris!




*aktiv substans i många värktabletter. den mest kända är väl Voltaren... som i det närmaste förbjöäds pga diklofenscs biverkningar för ett par decennier sedan... men DET har "nya generationen" glömt/inte lärt sig.
Allt går att sälja med mördande REKLAM

Fy faen för läkemedelsreklam.
Läs biverkningar i läkar-FASS på diklofenac, bli mörkrädd.

Snart börjar de väl annonsera ut Neurocedyn oxå... :rolleyes:


Läs biverkningar på en vanlig alvedon ;)

Alla piller har biverkningar men jag har inte märkt av något av dessa och lite magont är lindrigt om man jämför vad med vad det tar bort.

:galen :galen :galenJisses vilken cocktail... Hade det inte varit bättre att gå till en gumma långt inne i skogen och få spindelväv att lägga på?:gnissla

Hade en liten gumma kunnat trolla bort det så hade jag varit där inom två röda :hihi

Men den är inte så farlig känner mig inte ens snurrig utan bara tacksam att det gör att jag kan gå. Om naprapaten fick det att lossna totalt idag så räknar han med att jag är "frisk" på torsdag. Så håll tummarna vill INTE missa NDR på fredag.

man ska inte lyfta hästarna de är bara pippi som kan sånt ;)

Nä jag har märkt det :D attans att Pippi inte är mitt mellannamn.
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jahappppp då är de till å spendera en större del av denna dag på sjukhuset då :näsblod kul kommer de å bli.

Synd att man inte har bil i såna fall hade jag dykt upp på Barkaby i kväll men men vad är en bal på slottet :lol Ha en skön dag och kväll :yoparty
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Skattenämnd idag:huvet :huvet :huvet :huvet

Fast jag kan ju gå hem när jag är klar, så jag hoppas att jag blir klar straxt efter lunch!!
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Fan... Har precis konstaterat att jag ej kommer att hinna till Barkaby då det slutar kl nio där och jag slutar i Nykvarn kl halv åtta. Hinner vara där i max en timme... *morr*
 

Dr.Bike

Guest
Läs biverkningar på en vanlig alvedon ;)

Alla piller har biverkningar men jag har inte märkt av något av dessa och lite magont är lindrigt om man jämför vad med vad det tar bort.

Förringa inte Diclofenac! Genom att jämföra med alvedon.

Alvedon är iaf den snällaste tabletten, som dessutom inte HELLER innehåller den förhatliga salitylsalicylsyran.

Självklart har alla läkemedel biverkningar, det har även vanligt kranvatten, ägg och vadsomhelst som du stoppar i dig.

Så bara för att Alvedon har någon (obetydlig) biverkning ska man inte ta detta som intäkt för att använda Diclofenac.

Men... alla gör ju som dom vill. Nu har jag varnat iaf.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ja men en timme e bättre än ingen timme!!!

Jo jag vet... Men om ingen är kvar när jag kommer vid strax efter åtta blir jag ju väldigt ledsen jue. :(
Hur länge tänkte du vara där???? :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Meeen bryden om du säkert kommer så väntar Tant på dig det vet du!!

Ja men då tycker jag absolut att vi säger att jag kommer o så ses vi på Barkaby...
Fan vad nice. Hihi.
Borde vara där strax efter åtta. :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top