Skriv-vad-du-vill-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:yoparty
Ingen lärarledd lektion idag heller så tar det lungt.:) Nu ärbara den stora frågan om jag ska hem till Vallentuna i helgen för lite gratis mat- jag menar för att umgås med föräldrarna! :eek:

Självklart ska du åka hem för lite gratis mat äöum jag menar för att umgås med föräldrarna.:D

Eeeeeh Du vet att vi pratar inte om öfvre norrland eller nåt öde samhälle i skåne...?
Hittade ett 100kvm garage med villa i Järfälla... utropspriset var väl på
5.5 mille och det ligger väl kanske liiiiite över herrns budget...

Jamen vafan, ska du fantisera så ska du göra det ordentligt!:fakta

//Pluggen som också bara har ett hål på 5 kvm...

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hur dum får man vara om man HYR UT pengar? :gnissla

Det är väl skitsmart... iofs så är det ju precis vad alla banker gör just nu
men till något lägre ränta.. kolla bara GEMoneybank, Finax och gud vet vad...
Fatta om man hade 7-20% i ränta på pengarna..
Det skulle ju vara helt underbart... Snacka om avkastning..
Låta pengarna jobba åt en.. istället för som nu när man jobbar för pengarna..
Problemen uppstår ju när den som hyr pengarna inte betalar...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Det är väl skitsmart... iofs så är det ju precis vad alla banker gör just nu
men till något lägre ränta.. kolla bara GEMoneybank, Finax och gud vet vad...
Fatta om man hade 7-20% i ränta på pengarna..
Det skulle ju vara helt underbart... Snacka om avkastning..
Låta pengarna jobba åt en.. istället för som nu när man jobbar för pengarna..
Problemen uppstår ju när den som hyr pengarna inte betalar...

Precis. Risken att den som hyr inte betalar tillbaka ökar nog rätt markant när pengarna ska betalas på ett bräde och inte över en längre tid. Fast det är väl därför räntan är högre också.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jamen vafan, ska du fantisera så ska du göra det ordentligt!:fakta

//Pluggen som också bara har ett hål på 5 kvm...

Fantisera??
I hlvt heller! När det blir villa dags så kan jag lova dig att ett garage under 40kvm inte kommer accepteras! Jag shoppar garage och Bambi villan...

Precis. Risken att den som hyr inte betalar tillbaka ökar nog rätt markant när pengarna ska betalas på ett bräde och inte över en längre tid. Fast det är väl därför räntan är högre också.

Betalar dom bara i 5 år till 20% så är du hemma... Resten är bara plus...
Och betalar dom inte dom 50k vid slutet på "hyran" så har dom två val.
Kronis eller ta ett nytt på 50k... Och har dom ändå betalat skräpet i 15 år så har du ändå gjort 100k om du inte får ut dom 50 det var från början...
Det är ju det bästa med att hyra ut pengar... skulden i sig minskar ju aldrig... :D
Att som kund hyra pengar måste däremot vara det absolutmest dumma man kan göra... Lite som SMS lån... :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Va faaan... Är inte det här Stockholmstråden? Jag vill inte veta hur bra ni har det i skåne...
Längtar alltid dit när jag hör hur lång säsong ni har, har själv hus på österlen.
Åker iofs hoj fortfarande här och imorrn ska det enligt uppgift bli samma väder här!
hare bra skaauuningar och stockholmare! Ses på Rosenhill imorrn någon?
Det blev 7 mil på Gammelgixxern och 5 mil på Mullermaskinen Mille-R, intressant med gashäng men det gick att fixa.

Lyckan är nu fullständig :)

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Det blev 7 mil på Gammelgixxern och 5 mil på Mullermaskinen Mille-R, intressant med gashäng men det gick att fixa.

Lyckan är nu fullständig :)

Avis...:huvet

Var bor du? jag har kåk mellam Löderup och Glemmingebro. Brukar hänga på Sjöborakan ibland onsdagar i augusti.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag höll på att bli förgiftad idag! :skrämd

Eller rättare sagt, man försökte förgifta mig och jag är inte säker på att det enbart var pga oförstånd. :5sure

Nu var det "bara" framdukat lussebullar... hade de haft julmust också, hade jag nog skällt ut dem. Är det bra kundvård det måntro? :lol

Och nej, jag åt ingen. Den första lussebullen stoppas i min mun på första advent. Också. :fakta

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

Eller rättare sagt, man försökte förgifta mig och jag är inte säker på att det enbart var pga oförstånd. :5sure

Nu var det "bara" framdukat lussebullar... hade de haft julmust också, hade jag nog skällt ut dem. Är det bra kundvård det måntro? :lol

Och nej, jag åt ingen. Den första lussebullen stoppas i min mun på första advent. Också. :fakta

:D Tycker du är lite kinkig jag ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv försökte frun snika till sig lite alkoholfri glögg igår... hon ville bara småsmaka lite... men ICKE!! Glögg intas första advent, inte före!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Vilket j-a attentat!:mad: Ungefär som när jag höll på att köpa julmust på Statoil för några veckor sen:mad::mad: Men vilken tur för dom att det inte var julmust också, den utskällningen hade fått vem som helst att gråta som en liten flicka.:D:D

Fantisera??
I hlvt heller! När det blir villa dags så kan jag lova dig att ett garage under 40kvm inte kommer accepteras! Jag shoppar garage och Bambi villan...

Visst, på jobbet är det du som bestämmer hemma.:hihi:hihi

:D Nä men Mitra gör de säkert

Det undrar jag, du får fråga henne när du snackar med henne nästa gång.:D

Last edited:

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Självklart ska du åka hem för lite gratis mat äöum jag menar för att umgås med föräldrarna.:D

:D Nu sitter jag i V-tuna vid kära mors dator och väntar på lite god mat... jag menar gott sällskap. :D

Igår var det en tjej i klassen om knallade in med en burk Julmust i handen som hon skamlöst drack ur helt öppet för alla att se. :skrämd
Försökte så diskret som möjligt så hon inte skulle skämmas allt för mycket åt sitt misstag, viska till henne att dölja etiketten så det kunde likna Cola men den stackars förtappade själen bara skrattade åt mej. :confused:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
:D Nu sitter jag i V-tuna vid kära mors dator och väntar på lite god mat... jag menar gott sällskap. :D

Trevligt med god mat, ehhh jag menar gott sällskap:D

Igår var det en tjej i klassen om knallade in med en burk Julmust i handen som hon skamlöst drack ur helt öppet för alla att se. :skrämd
Försökte så diskret som möjligt så hon inte skulle skämmas allt för mycket åt sitt misstag, viska till henne att dölja etiketten så det kunde likna Cola men den stackars förtappade själen bara skrattade åt mej. :confused:

Hon skulle behöva ett besök av Darkwing, när hon är klar med din klasskamrat så kommer hon att sitta med tomt stirrande blick, darrande underläpp och rödsprängda ögon.:skrämd:skrämd:skrämd

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hon skulle behöva ett besök av Darkwing, när hon är klar med din klasskamrat så kommer hon att sitta med tomt stirrande blick, darrande underläpp och rödsprängda ögon.:skrämd:skrämd:skrämd
Ibland räcker det faktiskt med att man ber snällt och förklarar varför... En del behöver helt enkelt bara bli upplysta. :rolleyes:

Kvällens underhållning för övrigt:

Bifogat

• NSMBW.jpg
    NSMBW.jpg
    79.7 KB · Visningar: 37
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...