Skriv-vad-du-vill-tråden

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Tjoho! Intressant dag idag denna ¤/&#& måndag. Åke lastbil/agerade praktikant idag och råkade ut för några intressanta punkter.

1. En självutmämnd kandidat till Darwin Awards. Kommer ut från Frihamnen med en burk på flaket. Kör ett femtiotal meter på höger sida blinkandes vänster och börjar så smått smyga oss över i vänster körfält.
Helt plötslig rundar ett styck stolpskott på hårtork/EU-moppe det bakre vänstra hörnet av släpet och anser sej kunna preja ut oss tillbaka ut i höger körfält. Vi är ju mer än halvvägs in på vänster fält men han fortsätter köra. Jaha. Bara att lirka sej tillbaka till höger utan att plocka med sej moppefukkot samt undvika "repa" nånting som kom på höger sida.
En stund senare kommer vi ikapp sagda fukko vid ett rödljus. Vi är i mittkörfält och han står i vänster. ...med högerfoten i vårat körfält... Vi som är så smala så... :näsblod

2. Ska hitta nån möbelaffär som har en container vi ska plocka med oss hem. Kör fram och tillbaka ett par gånger innan vi hittar en möbelaffär där det står att den ska vara. Jaha. Kör in där. Ingen container i sikte. :va Ringer nån snubbe som skaveta var den är, går fram och tillbaka och letar. Hittar ingenting. In i bilen igen och kör sakta fram längst vägen med instruktionen att titta till höger.
Hittar nåt ställe där den kan stå men det står en lastbil i vägen så kan inte riktigt se. Kör fram en bit, vänder, åker tillbaka och kör in mot det området för att kolla lite närmare. Då, bakom en husgavel dyker den upp. Ståendes bland bostadshusen på en jävla gångväg med stenar, staket och lite stolpar här och där längst vägen. :tummenupp
Backar ner, hakar på släpet och tar oss sakta men säkert och med ytterst små marginaler ut därifrån. Hade det varit rakt hade det varit en sak men detta var i en kurva och nerförsbacke. Lyckas med nöd och näppe ta oss ut iallafall och då dyker nästa grej upp.

3. En styck bil parkerad precis där vi måste köra. Hmm... Tar oss förbi den men kan inte ta oss ut till vänster och tillbaka där vi kom ifrån. Så åker till höger. Följer plikttroget GPSen som tycker vi ska köra på en 3,5 tons väg. Vi väger liiiiiiite mer än så, så bestämmer oss för att ta en annan väg. Svänger in till vänster. 3,5ton där också. -_- Lyckas iallafall vända och tar oss sen tillbaka där vi kom ifrån.

4. In till Södertäljehamnen för att hämta upp en ny burk som vi till vår fasa ska köra tillbaka till den %&&/"% möbelaffären och parkera där vi plockade upp vår tidigare burk. Som "tur" är så är det nåt fnurr på tråden och våran burk har varit ute och åkt ett par varv så vi kan inte plocka med oss den. Ringer och frågar om andra jobb. Finns ingenting. Han skulle ringa.
1.5 timme senare bestämmer vi oss/blir övertalade att ta lunch. Lunchar 1.5 timma innan vi ringer upp för att höra om dom där jobben. Nääää, kanske finns nånting senare... Jaha! Då åker vi hem och säger tack och hej för idag.

5. På motorvägen tillbaka till Tyresö. Kör där i godan ro, ser lite längre fram blåljus i andra körbanan. En snutbil... ett par personbilar och nån lastbil utmed vägkanten. Och en lastbil som står tvärs över körbanan... :confused: Åker sakta förbi och kollar vad som pågår och ser på högersidan att lastbilen inte har några bakdäck... Snillet har alltså lyckas slita sönder bakaxeln och dragit bort bakdäcken helt och hållet. :D Att det var kö efter den lastbilen är en underdrift.

Fick dock i vårat 3timmars stopp i Södertälje se hur en annan chaffis jobbade med en lite annorlunda lastbil än den vi åkte med. Det var roligt. :tummenupp

Nu ska jag gå och sova. :hej

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
På söndag är det fritt fram! Handla nu så är den väl kyld till på söndag. *MUMS* :)

(själv handlar jag på fredag och om det är någon som är sugen på nybakta lussebullar på söndag kväll, är det bara att ramla förbi. Kommer hem vid 16-17 och bullarna är nog klara framåt 19-tiden)

:sissy hörru jag jobbar så då får du allt sända några dit jag sitter :rolleyes:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
En kompis till mig (på studenttiden = forntiden) tyckte inget vidare om ärtsoppa, så hon tog punschen i tallriken istället, lite lagom uppvärmd. Hörde jag någon säga kryyyypa från sittningen? :rofl

:va e de som dillen till kräftorna? :rolleyes::D

Nicotin

Guest
ahh veckans bästa dag till ända...nu e det alleles för läänge kvar till nästa..

Mmm praliner..mmmm julmust..mmm gött..

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hmmm.. Jag ommer ihåg komentarerna om rum-plåtningen på gruppkörningen för ett par år sen.:D:D:hihi

Eeeeeeeh, va? Jag kommer inte ens ihåg nå rumpbilder..
Var den sjysst??? :hihi

ahh veckans bästa dag till ända...nu e det alleles för läänge kvar till nästa..

Mmm praliner..mmmm julmust..mmm gött..

Jo den var ju jefligt bra... :mad:
Först 6 timmar bråkande med realvnc, sen två timmar lugn och 7 minuter innan jag ska går så får jag hjälpa en användare vilket ger 1½ timme övertid.. Skitkul att åka från jobbet efter 18 när man slutade 1630... Så njae.. bra det var det då faen inte... men det var ju en måndag så...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Inga här som skall på erotikmässan och öla lite efteråt på fredag eller? :)

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...