Skriv-vad-du-vill-tråden

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Men idag är det ju typ varmt jue... bara -8.. :D

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Ja får inte skriva mer här, säger Swedie och en hel fotbollsstadium, för då kan man bli FÖR-bannad...IGEN!! Muhahahahahahahahahahahahaha!!

Edit:mad:Nicotinell. De kan man verkligen fråga sig! NU går ialla fall ja o lägger mig igen PuNgTt. Btw. Grattis Papi!

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
gäääääääääääääääääääsp vad gör alla uppe...är inte folk lediga i veckan ???

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
faan va nice..finns tydligen försäkringar som företag kan teckna som gör att man får mer i föräldra penning när man e hemma med knodden från försäkringen..detta har firman jag jobbar på..ska omgående tecknas...

ser fram emot 6-7 mån hemma nästa år..:banana:banana:banana

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
faan va nice..finns tydligen försäkringar som företag kan teckna som gör att man får mer i föräldra penning när man e hemma med knodden från försäkringen..detta har firman jag jobbar på..ska omgående tecknas...

ser fram emot 6-7 mån hemma nästa år..:banana:banana:banana

GRATTIS BTW, men har för mig jag grattat dig via tele redan. :krama

Har du kollat hur mycket extra det ger.. ;) Innan du skattar dig lycklig, :D

Hade det på förra jobbet och det var inte mycket extra det gav :huvet

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
GRATTIS BTW, men har för mig jag grattat dig via tele redan. :krama

Har du kollat hur mycket extra det ger.. ;) Innan du skattar dig lycklig, :D

Hade det på förra jobbet och det var inte mycket extra det gav :huvet

tack tack..:krama

yes..den ger så jag får 85% av min lön vilket är helt ok med tanke på att föräldrapenning ger 80% av sjukgrundande lön dvs 80% av 80% om jag fattat det rätt.:va

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
tack tack..:krama

yes..den ger så jag får 85% av min lön vilket är helt ok med tanke på att föräldrapenning ger 80% av sjukgrundande lön dvs 80% av 80% om jag fattat det rätt.:va

Får jag föreslå ett besök till FK's hemsida och läsa på om all skit..
Det är hel djävla djungel med bestämmelser och dagar med full ersättning, halv, semi, mini, ittebitteskitlite och gud vet allt..

Den högsta är motsvarande din SGI, dvs ~78% av lönen..
För att du ska kunna få föräldrapenning på sjukpenningnivå för de första 180 dagarna som betalas ut för barnet finns ett särskilt villkor. Villkoret innebär att du måste ha varit försäkrad för en sjukpenning över 180 kronor per dag i minst 240 dagar i följd direkt före barnets födelse. Om du inte uppfyller det villkoret får du ersättning enlig den andra nivån som kallas grundnivån.

Grundnivån och lägstanivån ligger på 180 kronor per dag.

De första 180 dagarna som betalas ut är alltid dagar på sjukpenning- eller grundnivå.

Utöver de 180 dagarna finns ytterligare 210 dagar som betalas ut på sjukpenning och grundnivå och 90 dagar som betalas ut på lägstanivå. De här dagarna kan ni välja att blanda så som ni vill.

Sjukpenningnivån ger dig något mindre än 80 procent av din sjukpenninggrundande inkomst.

Rekommenderar att kolla upp precis allt du kan om skiten
för har du inte haft strul med FK förr så börjar det snart..
Missa ett endaste litet tecken och du får tillbaka allt och du får börja om från början..
Här finns så mycket information att det kommer snurra i kolan efter 10 minuter...

Tänk även på att ett företag som är anslutet till ett kollektivavtal
kan ge dig ytterligare 10% i föräldralön... Fast det beror nog på hur länge man har varit anställd.. Iaf om man kollar på Unionen..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Får jag föreslå ett besök till FK's hemsida och läsa på om all skit..
Det är hel djävla djungel med bestämmelser och dagar med full ersättning, halv, semi, mini, ittebitteskitlite och gud vet allt..

Den högsta är motsvarande din SGI, dvs ~78% av lönen..

Rekommenderar att kolla upp precis allt du kan om skiten
för har du inte haft strul med FK förr så börjar det snart..
Missa ett endaste litet tecken och du får tillbaka allt och du får börja om från början..
Här finns så mycket information att det kommer snurra i kolan efter 10 minuter...

Tänk även på att ett företag som är anslutet till ett kollektivavtal
kan ge dig ytterligare 10% i föräldralön... Fast det beror nog på hur länge man har varit anställd.. Iaf om man kollar på Unionen..

har läst och det är en djungel MEN tyvärr så kan inte försäkra sig för mer än 80% av din deklarerade lön.

Men det är ändå "shitloads" med mer pengar i månaden än bara föräldrapenning asså 80% av sjukpenning dvs 80% av 80% blir din föräldrapenning upp till en viss nivå,taket är 900kr/dag plus försäkringen.

Dock kan man gå plus om man vill förlora dagar fort och det är att ta lördag och sönda som pappa ledigt :rofl
hur det nu är tänkt.

meen värt varenda krona...

tur att vi har en mycket bra ekonomisk rådgivare via jobbet som håller i allt detta åt mig och även försäkringen som även kan gälla frugan också för en liten peng.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Mooooooooooorning...
sista arbetsdagen för veckan... Helt okej.. *asg*

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Go´morron.........ännu en lugn dag på jobbet väntar.................igår var vi fem vuxna, plus min 11-åring och så var det fyra barn! ;)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Godmorgon. Som sagt, ännu en underbar dag på jobbet. Ännu en dag 05:45-16:45. Så blir det när alla andra sparade semester utom jag...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...