Skriv-vad-du-vill-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Tack killen, men Muppsala och handla internet kan jag inte göra har ingen adress i Sverige...

Men tack MVG på den!!:tummenupp

Nej.
Absolut hellre Sonyn.

Tror jag med, e skärmen lagom stor för att kolla film på eller?

Snaaaaaaaaaaaaaaaaart kommer jag hem!!!

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tror jag med, e skärmen lagom stor för att kolla film på eller?

Absolut, jag kollar film på min 13" när jag är ute och reser eller kollar något i sängen när frugan somnat.
Fast det är klart, det är ju trevligare med 32" eller varför inte 46"... >13" är helt ok att kolla film på.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Tack för det verkligen utämmande svaret.
Har kollat runt lite och ett vitt tangetbord går fetbort...

Vill ha så stor skärm som möjligt útan att få ryggskott, kollar en del på film här ju....

Kan de här va någe??? Eller e de :arsele

http://shop.onoff.com/Produkter/Dat...-14_tum/Sony_VPC-EA2S1E_Rosa/prd23380583.aspx

Sorry för det sena svaret.. Jag har fått jobba för lönen idag... :gnissla

Håller fullständigt med Carnivore..
Den duger gott och väl till det du vill använda den till...
Och lite därtill.. :)
Carnivore har rätt i att det finns snabbare diskar som är att föredra
men jag tror inte du kommer sakna det så köp på du!
Sony gör bra och snygga prylar..
Och tydligen även lite mindre snygga, i min smak:hihi

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Sorry för det sena svaret.. Jag har fått jobba för lönen idag... :gnissla

Håller fullständigt med Carnivore..
Den duger gott och väl till det du vill använda den till...
Och lite därtill.. :)
Carnivore har rätt i att det finns snabbare diskar som är att föredra
men jag tror inte du kommer sakna det så köp på du!
Sony gör bra och snygga prylar..
Och tydligen även lite mindre snygga, i min smak:hihi

Sena och sena, inga probs killen.. Det ligger ju inte på att handla den kommer hem först 23 januari, men nu fick jag höra att skärmen kanske e i minsta laget för filmkollande....

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Sena och sena, inga probs killen.. Det ligger ju inte på att handla den kommer hem först 23 januari, men nu fick jag höra att skärmen kanske e i minsta laget för filmkollande....

Minsta och minsta..
det beror ju helt och hållet på hur långt bort du ska ha den.. Ska du ha den i knäet eller på soffbordskanten närmast dig så duger den gott och väl.. Ska du ha myskväll i soffan med 5 polare så är den för liten men då kan du ju istället koppla den till en platt tv så har du hur många tum som helst..

Dock tror jag det kan bli svårt att hitta en 17" som är just rosa...
Något att tänka på när det gäller 17" och större är att maskinerna börjar väga en hel del då.. Även om det känns löjligt med en viktskillnad på 1-1½ kilo så blir det en del om man flyttar på den ofta..

Men jag tycker du ska åka och kolla på dom fysiskt och se hur det känns innan du spikar en skärmstorlek..
Personligen så tycker jag 17" laptops är i väl stora laget och passar mest om man inte tänker flytta på den.. Men som sagt var, det beror ju på vad man ska ha den till.. :D

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Minsta och minsta..
det beror ju helt och hållet på hur långt bort du ska ha den.. Ska du ha den i knäet eller på soffbordskanten närmast dig så duger den gott och väl.. Ska du ha myskväll i soffan med 5 polare så är den för liten men då kan du ju istället koppla den till en platt tv så har du hur många tum som helst..

Dock tror jag det kan bli svårt att hitta en 17" som är just rosa...
Något att tänka på när det gäller 17" och större är att maskinerna börjar väga en hel del då.. Även om det känns löjligt med en viktskillnad på 1-1½ kilo så blir det en del om man flyttar på den ofta..

Men jag tycker du ska åka och kolla på dom fysiskt och se hur det känns innan du spikar en skärmstorlek..
Personligen så tycker jag 17" laptops är i väl stora laget och passar mest om man inte tänker flytta på den.. Men som sagt var, det beror ju på vad man ska ha den till.. :D

Ska åka iväg och känna och klämma på den, men det lutar åt den rosa Sonyn.
Har datorn brevid mig i sängen så den e nog lagom

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
13"-15" är det optimala i en laptop, 17" blir stort och då inte bara i skärmen och som Thygod säger så kommer vikten direkt.

Mindre än 13" är för mig oförståeligt då dels skärmen blir lidande, upplösningen likaså och sist men inte minst tangentbordet.
Så denna på 14" skulle jag påstå är i det närmsta optimalt om det primärt handlar om film och surf i sängen/soffan/köksbordet/planet.

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
13"-15" är det optimala i en laptop, 17" blir stort och då inte bara i skärmen och som Thygod säger så kommer vikten direkt.

Mindre än 13" är för mig oförståeligt då dels skärmen blir lidande, upplösningen likaså och sist men inte minst tangentbordet.
Så denna på 14" skulle jag påstå är i det närmsta optimalt om det primärt handlar om film och surf i sängen/soffan/köksbordet/planet.

Mindre än 13" funkar endast som jagmåsteladdaöverbildertillftpservernhemmanärjagäruteochreser
i övrigt är det ett skämt.. Man får scrolla sig blå vad man än tittar på.. :gnissla

Så jag funderar på att köpa en 10" för 2.50 och en hallonbåt för att ta med på bröllopsresan.. När jag kommer hem så åker den nog ut på blocket..

Ska åka iväg och känna och klämma på den, men det lutar åt den rosa Sonyn.
Har datorn brevid mig i sängen så den e nog lagom

:tummenupp:tummenupp

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jepp, nästa vinter ska jag ha en 4-hjuling för att ta upp kampen med snöflyttaren på gatan..... att man sedan kan använda den till att skotta upp en bana på isen är ju en fiin liten bonus.

Chefen skaffade sig en fyrhjuling i höstas och som av en händelse jobbade han hemifrån en måndag efter att söndagsnatten hade spenderats i sadeln på nyss nämnda redskap, tror klockan var en bit efter 4 när han till slut fick för sig att parkera. :hihi

I helgen som gick använde han sin nyinköpta plog (till 4-hjulingen) och det blev lite av ett antiklimax då skottandet av uppfarten gick lite väl fort så det roliga tog slut alldeles för fort. :lol :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...