Skriv-vad-du-vill-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men WTF... Det är ju ett dagis... Dagis går man på tills man är 6 och sen börjar man plugget..
Kallar ni städare för hygientekniker också??
:hihi

Efter att ha haft David på två olika ställen så kan jag glatt erkänna att jag var som du innan, Dagis heter det osv... men har ändrat mig och inser att det finns vad jag anser Dagis och det finns även Förskolor.
David går nu på en Förskola och gick tidigare på ett Dagis... det ena var som en barnparkering där man lämnar barnet och det finns några vuxna som ser till att barnet finns kvar där när man hämtar barnet senare på dagen... medans det andra har en plan och utbildningsmål och arbetar dagligen med att försöka utveckla barnets olika förmågor och kunnande.

Ett exempel:
Under januari och februari kommer Småforskarna att naturvetenskapligt skapa med färger. De kommer att blanda till fingerfärger göra trolldeg och måla/skapa med olika material.

Utforskarna och Äventyrarna kommer att utnyttja snö och is ute för pulkaåkning snöskulptering med mera men vi kommer även att skapa inomhus med vintertema.

Så jo, jobbar man på en Förskola så förstår jag att man kan ta lite illa upp av att det kallas Dagis.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Oki då önskar Tant värmebölja över StÅcKKhålm med start 30 januari:tummenupp

Neeeh 20/3 ska den komma...
Jag vill ju känna att det är skitkallt i Sverige när jag inte är hemma.. :hihi

Lite mer att njuta av:
[YOUTUBE-ID]MnA2LHbtFCg[/YOUTUBE-ID]
:D

AIK loosade som faen va?? :hihi

Efter att ha haft David på två olika ställen så kan jag glatt erkänna att jag var som du innan, Dagis heter det osv... men har ändrat mig och inser att det finns vad jag anser Dagis och det finns även Förskolor.
David går nu på en Förskola och gick tidigare på ett Dagis... det ena var som en barnparkering där man lämnar barnet och det finns några vuxna som ser till att barnet finns kvar där när man hämtar barnet senare på dagen... medans det andra har en plan och utbildningsmål och arbetar dagligen med att försöka utveckla barnets olika förmågor och kunnande.

Ett exempel:

Så jo, jobbar man på en Förskola så förstår jag att man kan ta lite illa upp av att det kallas Dagis.

Tycker fortfarande att det låter som mitt dagis jag gick på.. (runt hedehös nångång) Bara att dom har Forskare och Äventyrare... Och städtekniker... :hihi

blanda till fingerfärger
göra trolldeg och måla/skapa med olika material.
pulkaåkning
snöskulptering

För mig så är detta standard och vad jag förväntar mig av ett dagis..
D.v.s. lek...
Fast det klart.. Jämfört med den där barnparkeringen så låter det ju onekligen bättre... :va

Man skulle ju kunna nääästan kunna tro att du är djurgårdare och lite skadeglad idag... Men vänta nu.. Bodde inte du i Solna??
Mitt i råttnästet?? :hihi

Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Att Skansenlaget (måste vara ok för oss att kalla DIF för skansenlaget när det är ok för alla att kalla oss för Solna AIK) köpt domarna spelade säääkert inte in alls... Jo tjena..
Det är skillnad på att spela 5-3 eller 4-4... Vilket det borde varit pga trippingen på sandberg precis innan 2-1 målet...

O nej vi gjorde ingen bra match oavsett så det var väl rättvist att vi förlorade...
Men att göra 4 mål varav ett gjorde vi åt er och resten kom i powerplay... Hmmmmmm...

Hur som..
Tror knappast det finns en enda AIK-supporter som trodde vi skulle komma till elitserien o köra över alla lag i alla matcher... haha.. Det hade iofs varit coolt men, jo tjena...
Det gör inget att vi förlorar matcher.. Det gör alla lag... Jag är ingen medgångssupporter som slutar gå på matcher när vi förlorar... Har säsongskort sedan fyra år tillbaka så... :D
Om vi hamnar i ingemansland är jag nöjd... Håller tummara för att vi ska slippa kvalserien.. Dock så känns den läbbigt nära just nu... Hehe

Och så häcklar jag aldrig nån jag känner bara för att deras lag förlorade... Det är enbart elakt...

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Lika bra det... kan inte vara skoj att sitta på jobbet och brista ut i hjärtskärande storgråt. :gnissla

Skulle jag aldrig göra...
Bara för att ens lag förlorar??
Det är för många matcher kvar..
O så funkar mitt schema bättre med allsvenskan... slipper byta pass fram o tillbaka osv... ;)
o biljetterna är billigare osv.. :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tycker fortfarande att det låter som mitt dagis jag gick på.. (runt hedehös nångång) Bara att dom har Forskare och Äventyrare... Och städtekniker... :hihi

För mig så är detta standard och vad jag förväntar mig av ett dagis..
D.v.s. lek...
Fast det klart.. Jämfört med den där barnparkeringen så låter det ju onekligen bättre... :va

Nja, det är ju lite mer än bara lek när de jobbar med att utveckla olika sinnen för att upptäcka olika strukturer, färger, temperaturer osv osv... då blir det genast lite mer pedagogisk lek och inte Dagis. Men men, du lär se lite mer av den sidan när frugan fått viljan igenom och du börjar producera din egna DNA-kopia. ;)

Att Skansenlaget...

Bla bla bla...

Och så häcklar jag aldrig nån jag känner bara för att deras lag förlorade... Det är enbart elakt...

:näsblod :va

Last edited:

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj

Jag skrev förklaringen (som du lägligt nog tog bort i quoten) på varför jag skrev skansenlaget... Plus att jag skrev DIF med stora bokstäver vilket folk som skriver om AIK väldigt sällan gör.. O att de kallar oss för solna aik??? Det finns inget lag som heter så... Det finns inget lag som heter skansenlaget heller så lika lika...

Och var någonstans såg du att jag häcklade någon när deras lag förlorade???

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag skrev förklaringen (som du lägligt nog tog bort i quoten) på varför jag skrev skansenlaget... Plus att jag skrev DIF med stora bokstäver vilket folk som skriver om AIK väldigt sällan gör.. O att de kallar oss för solna aik??? Det finns inget lag som heter så... Det finns inget lag som heter skansenlaget heller så lika lika...

Och var någonstans såg du att jag häcklade någon när deras lag förlorade???

Jag tog med det väsentliga för jag ser nämligen ingen som skriver AIK med små bokstäver eller som kallar det för Solna AIK här i tråden... ser bara att Newstead drar upp resultatet för matchen ett gäng ggr.

Så lite väl touchy kanske... ;)

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Jag tog med det väsentliga för jag ser nämligen ingen som skriver AIK med små bokstäver eller som kallar det för Solna AIK här i tråden... ser bara att Newstead drar upp resultatet för matchen ett gäng ggr.

Så lite väl touchy kanske... ;)

Nej faktiskt inte... Världen innehåller inte bara den här tråden. ;)
Plus att det går inte att anse att jag häcklade nån som håller på DIF med den texten som du tog med som väsentlig för de förlorade ju inte...

Jag har inga problem med matchresultatet igår... Vi var apkassa... Tyvärr.... Men det är ett derby kvar.. vi har fortfarande chansen att plocka 3 av 5... Inte för att det är värst troligt men man ska tro på sitt lag.. hehe

Men vi får se.. Kvalserie kan vara kul... Mer hockey jue.. höhö...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Att Skansenlaget (måste vara ok för oss att kalla DIF för skansenlaget när det är ok för alla att kalla oss för Solna AIK) köpt domarna spelade säääkert inte in alls... Jo tjena..
Det är skillnad på att spela 5-3 eller 4-4... Vilket det borde varit pga trippingen på sandberg precis innan 2-1 målet...

O nej vi gjorde ingen bra match oavsett så det var väl rättvist att vi förlorade...
Men att göra 4 mål varav ett gjorde vi åt er och resten kom i powerplay... Hmmmmmm...

Hur som..
Tror knappast det finns en enda AIK-supporter som trodde vi skulle komma till elitserien o köra över alla lag i alla matcher... haha.. Det hade iofs varit coolt men, jo tjena...
Det gör inget att vi förlorar matcher.. Det gör alla lag... Jag är ingen medgångssupporter som slutar gå på matcher när vi förlorar... Har säsongskort sedan fyra år tillbaka så... :D
Om vi hamnar i ingemansland är jag nöjd... Håller tummara för att vi ska slippa kvalserien.. Dock så känns den läbbigt nära just nu... Hehe

Sorry om det gjorde ont i den ömma tån. Tråkigt att du såg det som "Häcklande", det var mer tänkt som gnabb i vanlig SH-anda.

Jag tog dock inte illa upp för häcklandet av det vinnande laget.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nej faktiskt inte... Världen innehåller inte bara den här tråden. ;)
Plus att det går inte att anse att jag häcklade nån som håller på DIF med den texten som du tog med som väsentlig för de förlorade ju inte...

Jag har inga problem med matchresultatet igår... Vi var apkassa... Tyvärr.... Men det är ett derby kvar.. vi har fortfarande chansen att plocka 3 av 5... Inte för att det är värst troligt men man ska tro på sitt lag.. hehe

Men vi får se.. Kvalserie kan vara kul... Mer hockey jue.. höhö...

Så varför hålla på och tjafsa i den här tråden om saker som inte skrivs i den här tråden på det viset? :va
Som jag ser det kör Newstead bara lite vänskapligt retande... precis som andra gjort här när det gått åt andra hållet.

Anyway. Orka... nu är det snart dags att lägga den lille och kolla lite Dexter. :yoparty

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Men assååå neeeeej...

Varmt nu på en gång... pliiiiiiiiz. :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...