Skriv-vad-du-vill-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Åhhhhh längtar...planerat vara ledig 6 mån nästa år...

Hade planerat att bara vara ledig 3mån men frugan ville gå och jobba tidigare än vi tänkte från början så det blir 7,5mån istället. :)

Kan kort och gott säga att det är så vansinnigt värt det, har skitskoj med grabbarna på dagarna. :)

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Delade Excel dokument måste vara något av det ondaste som finns...
Snacka om att be om problem... :mad:

2h för att komma fram till att användarnamnet i Excel, som inte har någon som helst betydelse för något, gjorde att den delade excel filen fick excel att kräkas.. :huvet

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Själv skulle jag kunna tänka mig att gå hem nu...
Och vakna skulle vara rätt nice... :död

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Hade planerat att bara vara ledig 3mån men frugan ville gå och jobba tidigare än vi tänkte från början så det blir 7,5mån istället. :)

Kan kort och gott säga att det är så vansinnigt värt det, har skitskoj med grabbarna på dagarna. :)

jaa va feen 7,5 månader är aldrig fel..
plus att man som pappa kanske ibland missar att vara hemma på grund av ekonomi osv men är man rädd för det ska man skita i att skaffa ungar kort och gott..
men jag ska vara glad att firman har en bra föräldraförsäkring som täcker upp en del av lönen så jag ska passa på att vara ledig hela våren och fram till hösten tills det e dags för dagis.

kvalitets tid med knodden liksom.

Ja, den var riktigt dålig...:fakta

jaja jag insåg det ju själv också...:fakta :mattias

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Inne på min fjärde kaffe hemma idag, dottern gick på dagis i 4 timmar idag, han med att springa ner på gymmet och träna lite och göra nyttiga saker,
Nästa vecka blir ännu softar då hon kommer gå nästan hela dagar på dagis.. Sen är inskolningen klar.
Inskolning på dagis är kul..
Sen blir det ju pappaledigt varje måndag framöver.. Så jag ser framemot MÅNDAGAR som sjutton. :yoparty

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Inne på min fjärde kaffe hemma idag, dottern gick på dagis i 4 timmar idag, han med att springa ner på gymmet och träna lite och göra nyttiga saker,
Nästa vecka blir ännu softar då hon kommer gå nästan hela dagar på dagis.. Sen är inskolningen klar.
Inskolning på dagis är kul..
Sen blir det ju pappaledigt varje måndag framöver.. Så jag ser framemot MÅNDAGAR som sjutton. :yoparty

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

...slumrade till i soffan...härligt med en eftermiddags lur...:tungan:D

i 3 timmar dessutom...skönt...nu blire middag..

Last edited:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån.
Hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5.000 kronor.
Banktjänstemannen vill ha någon slags säkerhet för lånet.
Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken.
Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet. Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt för blondinen som använder en 1.800 000 kronors Rolls som säkerhet för ett lån på 5.000 kronor.
Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.
Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5.000 kr plus ränta 31:50 kr.
Banktjänstemannen säger till blondinen: 'Vi är mycket glada att Ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När Ni var borta kollade vi upp Er och upptäckte att Ni är multimiljonär. Det som förbryllar oss är att Ni behövde låna 5.000 kr.
Blondinen svarar:
'Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31:50 kr?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...