Skriv-vad-du-vill-tråden

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Eftersom det tydligen är förenat med livsfara att åka rutschbana med barnen (kraftig stukning/spricka/fraktur?) på fotleden förra lördagen som fortfarande gör ont i vissa vinklar kan jag återkomma med hur det känns att köra enduro med den foten.... :rolleyes:

Fick hoppa över förra helgen och nu är det alldeles för fint väder för att sitta inne så jag bara måste ut med hojen...

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Det har löst sig med jobb, jag ska starta eget... Så det som händer i veckan är att jag ska kolla upp hur mycket stöd jag kan få för att göra det... Och sen ska vi förhoppningsvis kolla på lite lokaler och utrustning och lite smått och gått.:) Och för att göra det hela ÄNNU bättre så ska jag ha möte med facket för att starta process mot min F.D arbetsgivare.:):)

Vad skönt. :) Grattis. :tummenupp

Eftersom det tydligen är förenat med livsfara att åka rutschbana med barnen (kraftig stukning/spricka/fraktur?) på fotleden förra lördagen som fortfarande gör ont i vissa vinklar kan jag återkomma med hur det känns att köra enduro med den foten.... :rolleyes:

Fick hoppa över förra helgen och nu är det alldeles för fint väder för att sitta inne så jag bara måste ut med hojen...

Lycka till. :tummenupp

Last edited:

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10

Ha inte sönder den ännu mer bara. :nurse
Ser fram emot rapporten. :tungan

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Ha inte sönder den ännu mer bara. :nurse
Ser fram emot rapporten. :tungan
Så här i efterhand kan jag väl krypa till korset och erkänna att det kanske inte var min smartaste idé jag någonsin kläckt :rolleyes:

Började redan i depån då jag knappt kunde fälla ner stödet med hjälp av högerfoten, än mindre kicka igång hojen..... fick ta hjälp för att få igång hojen.
Att vi sedan gav oss ut på en bana som producerar all sten till Sveriges alla andra endurobanor gjorde inte saken bättre...

Riktigt nöjd över mig själv blev jag oxå dom gångerna jag höll på att vurpa åt höger, instinktivt slängde ut benet, tog emot smällen och sedan fick torka tårarna innanför glasögonen....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tack!:) Jag ska öppna en svets och smidesfirma, göra trappräcken och liknande, och förhoppningsvis lite längre fram börja med fin-smide också...:)

Kul. :tummenupp

Smed är ett bra yrke och när du väl är riktigt bra på det finns det även bra med jobb på sidan av. ;)
Grovsmed däremot är riktigt slitigt jobb rent fysiskt, farsan har jobbat som smed i 40år och är totalt slut i kroppen nu och har sadlat om till fastighetsskötare. Men det är också skoj att kolla på en 400ton konstruktion och känna att "den där har jag gjort". :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kul. :tummenupp

Smed är ett bra yrke och när du väl är riktigt bra på det finns det även bra med jobb på sidan av. ;)
Grovsmed däremot är riktigt slitigt jobb rent fysiskt, farsan har jobbat som smed i 40år och är totalt slut i kroppen nu och har sadlat om till fastighetsskötare. Men det är också skoj att kolla på en 400ton konstruktion och känna att "den där har jag gjort". :)

Tack!:) Visst är det så, men det går att minska belastningen på kroppen om man använder dom hjälpmedel som finns...:) Sen är det en stor vinst att jobba åt sig själv också.:):tummenupp

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSss...................snart måndag igen..tjoohooooooooooooo..:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy