Skriv-vad-du-vill-tråden

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Tråkigt att höra! Det är inte bara skitjobigt det där med jobb, det är dessutom nödvändigt...:huvet Men psykisk terror är det nog inte... Om jag vore som dig skulle jag söka nytt jobb enligt "kulsprutemodellen"! :krama

Har haft så här i några veckor nu och förra månaden höll vi på att inte få nån lön. Vi visste att det var illa men itne så illa. :/ Nu håller det på att lösa sej iallafall. Trivs ju på det här jobbet. Nära hem, bra betalt och trevliga arbetskamrater så tänker stanna och se hur det går. Om det skiter sej så är det dags att söka. :/ Kollar iallafall hur det ser ut med jobb just nu.

Förövrigt hittat en annan hoj som finns i Uppsala som verkar helt okej så kanske itne behöver ta mej till Kalmar. X) Problemet är att det inte står så mycket mer än att den är körklar, besiktigad och skattad. Och sen finns det ingen bild på hela hojen. Den ser fräsh ut förutom avgassystemet som ser lite rostigt ut. Tänkta maila snubben och be om fler bilder men vad mer kan man tänkas fråga? :novis

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Har haft så här i några veckor nu och förra månaden höll vi på att inte få nån lön. Vi visste att det var illa men itne så illa. :/ Nu håller det på att lösa sej iallafall. Trivs ju på det här jobbet. Nära hem, bra betalt och trevliga arbetskamrater så tänker stanna och se hur det går. Om det skiter sej så är det dags att söka. :/ Kollar iallafall hur det ser ut med jobb just nu.

Förövrigt hittat en annan hoj som finns i Uppsala som verkar helt okej så kanske itne behöver ta mej till Kalmar. X) Problemet är att det inte står så mycket mer än att den är körklar, besiktigad och skattad. Och sen finns det ingen bild på hela hojen. Den ser fräsh ut förutom avgassystemet som ser lite rostigt ut. Tänkta maila snubben och be om fler bilder men vad mer kan man tänkas fråga? :novis

Det där att ni inte höll på att få ut era löner är ju en kraftig varningssignal i mina ögon, se till att ta dig därifrån så fort du kan för skulle firman gå omkull så är det inte säkert att ni får ut 100% av lönerna.

Om hojen: Du kan ju fråga hur långt den har gått, hur långt däcken har gått, om den tar mycket olja, om det finns trim/origaldelar osv.. Har du någon länk till den?:)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jag nekar till alla anklagelser :fakta...

Idag har jag snickrat på överklaganden och avdrag för skattmasen som kräver mig på hela 1200+ pengar..faan vad dom ska få jobba för detta kronor det kann jag säga :fakta

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Det där att ni inte höll på att få ut era löner är ju en kraftig varningssignal i mina ögon, se till att ta dig därifrån så fort du kan för skulle firman gå omkull så är det inte säkert att ni får ut 100% av lönerna.

Om hojen: Du kan ju fråga hur långt den har gått, hur långt däcken har gått, om den tar mycket olja, om det finns trim/origaldelar osv.. Har du någon länk till den?:)

Jo egentligen kanske man borde det men fick höra en del posetiva saker idag så det kan lösa sej. Och vi har ju statliga lönegarantin om det nu skulle skita sej. Ska nog egentligen inte säga för mycket. Jag skulle ju ändå itne ha några större problem att hitta ett nytt jobb om det skulle vara så. :)

Detta är hojen i fråga. :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Idag har jag snickrat på överklaganden och avdrag för skattmasen som kräver mig på hela 1200+ pengar..faan vad dom ska få jobba för detta kronor det kann jag säga :fakta

Erkänn så får du vilkorligt!:hihi

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jo egentligen kanske man borde det men fick höra en del posetiva saker idag så det kan lösa sej. Och vi har ju statliga lönegarantin om det nu skulle skita sej. Ska nog egentligen inte säga för mycket. Jag skulle ju ändå itne ha några större problem att hitta ett nytt jobb om det skulle vara så. :)

Detta är hojen i fråga. :)

Jo, men den statliga lönegarantin täcker väl inte HELA lönen?
Det man såg ser ju bra ut, du kan ju fråga om packväskan följer med, det är väl dom frågorna jag kan komma på, sen finns det ju mer att tänka på när du tittar på hojen, därför kan det vara bra att ta med sig någon...:)

:rofl :rofl i vilken domstol ??

MIN!:cdevil

Last edited:

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Jo, men den statliga lönegarantin täcker väl inte HELA lönen?
Det man såg ser ju bra ut, du kan ju fråga om packväskan följer med, det är väl dom frågorna jag kan komma på, sen finns det ju mer att tänka på när du tittar på hojen, därför kan det vara bra att ta med sig någon...:)

Vad jag förstått så ska den göra det. Jaja, får se hur det går. :/

Ok, tack. :) Mailat snubben nu. Brorsan ska hänga på om jag åker dit iallafall. :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Vad jag förstått så ska den göra det. Jaja, får se hur det går. :/

Ok, tack. :) Mailat snubben nu. Brorsan ska hänga på om jag åker dit iallafall. :)

Lugnt!:) När du åker och tittar på hojen så kolla vilket skick den är i rent allmänt, om det är massa rundragna/sönderdragna skruvar, om det är skarpade bultar/kåpdelar osv. Känn efter om den känns slingrig när du kör den... Men FFA. känn efter, känns det inte bra så hoppa över det här objektet, kom ihåg att bror din ska avråda från köp om det är så... Lycka till!:) Det är nu inte så farligt som det kan verka när jag skriver det, men det är bra att vara lite försiktig.:)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Där har du fel finns inget mer uppiggande än när såna saker kommer in till jobbet.....:tummenupp

Gooo mooron förresten, eller jag go natt, en timme kvar sedan blir det säng!!!:tuttar

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Morrn morrn.

Så har man varit vaken i 3 timmar redan... rätt nice egentligen att vakna tidigt även om 4.30 är lite väl tidigt.
Har hunnit gå igenom det mesta av morgonläsningen, lagt ut en annons på blocket och sitter med en smarrig kopp kaffe från vår nya kaffemaskin och detta innan frun vaknat... just det, barnen sover fortfarande. :)

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goooooooooooooooood mooooorgon...

I desperat behov av massage, att tillbringa natten på golvet på kontoret börjar ta ut sin rätt!!!:huvet

Ouch.. Låter inte skönt...

:skickarlitecybermassage

Nu iväg till stan för lunch med mamma samt ett besök på Fenix för att hämta ut Happy Hourkort för nästa lördag.. Yay

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Riktigt roligt att bilister uppskattar att våren är här och hojarna kommit ut på vägarna.
Har fått tummen upp 2 dagar i rad i morgontrafiken :tummenupp

(Skulle ju iofs kunna vara motorcyklister som mot sin vilja tvingas sitta i bi och inte bilister med det är ju semantik)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!