Skriv-vad-du-vill-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Go´morron!

Idag ska jag till Lelles! :)

Trevligt o ses. :)

Själv kom jag från Lelles med nytt ställ, ny hjälm och nya handskar... men måste åka och byta ställ ändå då det är lite för kort i armarna kom jag fram till här hemma när jag väl testade med mina handskar. :huvet

Well well, åker dit på tisdag och fixar.

Sen får det väl bli att åka och fixa med hoj resten av veckan... är ju bokad till Arlanda TT på lördag och söndag, vore ju nice o ha något att åka på då. :gnissla

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Själv kom jag från Lelles med nytt ställ, ny hjälm och nya handskar... men måste åka och byta ställ ändå då det är lite för kort i armarna kom jag fram till här hemma när jag väl testade med mina handskar. :huvet

Sen får det väl bli att åka och fixa med hoj resten av veckan... är ju bokad till Arlanda TT på lördag och söndag, vore ju nice o ha något att åka på då. :gnissla

Men.. Nya handskarna?? funkade inte med dem eller?? :hängerintemed

Ja det är nog en fördel att ha nått att köra på när man ska köra bana... :fakta :mattias :fakta

Vad ska det bli för nån då?? El vilken är du mest sugen på ska man väl fråga.. :D

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...

Desamma! :)

Typiskt då....det är då det är jobbigt att man varit på Lelles o inte på nån närliggande hojbutik! ;)

Finns det nån med stödhjul, så ta den! ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men.. Nya handskarna?? funkade inte med dem eller?? :hängerintemed

Ja det är nog en fördel att ha nått att köra på när man ska köra bana... :fakta :mattias :fakta

Vad ska det bli för nån då?? El vilken är du mest sugen på ska man väl fråga.. :D

Gled en bit med händerna i backen kan man väl säga... glad att jag hade hårda skydd på knogarna för annars hade jag garanterat inte haft någon rörlighet i tre av fingrarna, hårda skydden är ganska nedslipade. :gnissla

Blir en likadan eller nyare med ABS... just nu lutar det åt en nyare med ABS, men då måste jag banne mig få till ett sjysst pris på den.

Desamma! :)

Typiskt då....det är då det är jobbigt att man varit på Lelles o inte på nån närliggande hojbutik! ;)

Finns det nån med stödhjul, så ta den! ;)

Mmm, hyffsat typiskt. Men samtidigt är jag riktigt nöjd med servicen hos Lelles och deras sortiment... så har inget emot att köra tillbaka. Sen bor jag ju på rätt sida stan för att pipa över dit också. :)

Får börja köra trike eller nåt. ;)

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Gled en bit med händerna i backen kan man väl säga... glad att jag hade hårda skydd på knogarna för annars hade jag garanterat inte haft någon rörlighet i tre av fingrarna, hårda skydden är ganska nedslipade. :gnissla

Blir en likadan eller nyare med ABS... just nu lutar det åt en nyare med ABS, men då måste jag banne mig få till ett sjysst pris på den.

Jaha ok..
Trodde du hade gamla handskarna hemma o de inte funkade med nya stället och fattade inte varför du inte använde de nya handskarna.. ;)
Men du menade att du provade ordentligt hemma och konstaterade att stället är för kort i armarna... :D Eller?? :inteallsblondmenhängerinteriktigtmedidag :fnizz

Honda är bra skit.. Det klart det ska vara en sån med ABS.. :D
Ska jag säga som äger en 03 utan ABS men ändå.. :D
Ska man skaffa ny så ska man ju.. ;)

Får börja köra trike eller nåt. ;)

:rofl :rofl :rofl

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jaha ok..
Trodde du hade gamla handskarna hemma o de inte funkade med nya stället och fattade inte varför du inte använde de nya handskarna.. ;)
Men du menade att du provade ordentligt hemma och konstaterade att stället är för kort i armarna... :D Eller?? :inteallsblondmenhängerinteriktigtmedidag :fnizz

Honda är bra skit.. Det klart det ska vara en sån med ABS.. :D
Ska jag säga som äger en 03 utan ABS men ändå.. :D
Ska man skaffa ny så ska man ju.. ;)

:rofl :rofl :rofl

Provade stället... provsatt på hoj (CBR1000RAA) och testade med likadana stövlar som jag har... däremot missade jag att testa med handskar vilket visade sig när jag kom hem och testade med racehandskarna så var armarna något för korta.
Kraschade i allvädershandskarna då det var typ 3-4 grader, så nya sådana är nu införskaffade.

Vad gäller hoj så gillade jag verkligen den helsvarta som jag hade, men skall jag ha med ABS så är den inte helsvart längre utan med guldfälgar och silverfärgad ram och då är den inte lika snygg längre tycker jag. Är inte så förtjust i HRC eller Repsol heller... men börjar snegla lite åt den silver/orangea.
http://hondamc.se/homc/ImageView.aspx?imgurl=/images/models/2010/CBR1000RAA6_w800.jpg

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Provade stället... provsatt på hoj (CBR1000RAA) och testade med likadana stövlar som jag har... däremot missade jag att testa med handskar vilket visade sig när jag kom hem och testade med racehandskarna så var armarna något för korta.
Kraschade i allvädershandskarna då det var typ 3-4 grader, så nya sådana är nu införskaffade.

Vad gäller hoj så gillade jag verkligen den helsvarta som jag hade, men skall jag ha med ABS så är den inte helsvart längre utan med guldfälgar och silverfärgad ram och då är den inte lika snygg längre tycker jag. Är inte så förtjust i HRC eller Repsol heller... men börjar snegla lite åt den silver/orangea.
http://hondamc.se/homc/ImageView.aspx?imgurl=/images/models/2010/CBR1000RAA6_w800.jpg

Okej.. Nu hänger jag med.. :D :smart

Ja svarta hojar är ju sjukt snygga.. Trots att jag själv har min lackad i svart o rosa o så...
Original är den ju svart.. :D

HRC-n tycker iofs jag är sjukt snygg.. :D

Men annars så är ju den här silver-orangea fin som fan.. :D

Precis, den är ju det. :)
Vid första anblick funderade jag på vad de hade rökt egentligen... men ju mer jag kollat på den ju mer gillar jag den.

Ser inte ut som en hoj som alla andra har.. :D

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Okej.. Nu hänger jag med.. :D :smart

Ja svarta hojar är ju sjukt snygga.. Trots att jag själv har min lackad i svart o rosa o så...
Original är den ju svart.. :D

HRC-n tycker iofs jag är sjukt snygg.. :D

Men annars så är ju den här silver-orangea fin som fan.. :D

HRC´n är väl snygg egentligen men jag gillar inte att det är så mycket vitt i den... har svårt för vita fordon.

Ser inte ut som en hoj som alla andra har.. :D

Lite det som tilltalar faktiskt... får se vad jag kan göra för deal.

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
HRC´n är väl snygg egentligen men jag gillar inte att det är så mycket vitt i den... har svårt för vita fordon.

Lite det som tilltalar faktiskt... får se vad jag kan göra för deal.

Haha.. Ok.. Det är ju fiiiiint med vita fordon.. ;) :rofl

Alltid kul att ha en hoj som inte ser ut som vilken hoj som helst..
:tänkertexpårosafaranigaraget

:tungan

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jaaha....vad ska man hitta på idag dåra......sol ute...lägenhet behöver städning...men orkar man verkligen göra det idag...det kan vänta till imorgon...:)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Hej bullen. Jag spenderade 12,5 timmar i garaget igår, tvättandes och polerandes på hojen. Den var inte så värst smutsig, men nu är den så ren att man knappt vill köra för att den blir smutsig igen. Blev nog lagom hög på petroleum-ångor, glömde bort att äta middag och åkte hem kl 02. Behöver jag vård?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...