Skriv-vad-du-vill-tråden

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Gooooooooooood Moooooooooooooorning... :D
:Trollharfåttkaffejajamen

SVINKALLT ute... Izah nej det är inte kul när det faktiskt är -20... :tungan
Det får gärna vara fint vinterväder med massa snö (nej det behöver inte komma nytt heeela tiden), solsken, vindstilla och ca -10 grader...
Då njuter jag av vintern..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
God morgon alla!!

Gooooood morgon alla!!!!
Forsatt härligt vinterväder å så e d FRRRREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!!

En helt fantastiskt vacker dag... Det är nästan så man får en klump i halsen...

Längtar "hem" gör jag ivf så att jag håller på att gå av...

Gooooooooooood Moooooooooooooorning... :D
:Trollharfåttkaffejajamen

SVINKALLT ute... Izah nej det är inte kul när det faktiskt är -20... :tungan
Det får gärna vara fint vinterväder med massa snö (nej det behöver inte komma nytt heeela tiden), solsken, vindstilla och ca -10 grader...
Då njuter jag av vintern..

Meh... Du får klä dig lite bättre :jaa

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Pfff... Kom igen när det är under -40.. ;)

:tunnis

Hade vintern börjat som det borde.. Men lite kallt och sen mer kallt och sen svinkallt..
Då hade det varit okej och man hade hunnit vänja sig...

När vintern kommer efter mitten av januari så funkar det inte.. Kroppen vill ha vår och +20 grader då.. :fakta

Jag är från Estland.. Det är kallare vintrar där... Var väldigt inte frusen av mig när jag flyttade hit... Då var -20 en barnlek...
Nu har jag vant mig vid milda vintrar och blivit känslig... :rofl

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hade vintern börjat som det borde.. Men lite kallt och sen mer kallt och sen svinkallt..
Då hade det varit okej och man hade hunnit vänja sig...

När vintern kommer efter mitten av januari så funkar det inte.. Kroppen vill ha vår och +20 grader då.. :fakta

Jag är från Estland.. Det är kallare vintrar där... Var väldigt inte frusen av mig när jag flyttade hit... Då var -20 en barnlek...
Nu har jag vant mig vid milda vintrar och blivit känslig... :rofl

Aha... Stackarsmigjagärinvandraretricket.....;)

Närå. Jag förstår hur du menar. Själv har jag ju flyttar ner till värmen (läs Stockholm) och första somrarna höll jag ju på att avlida av värmen.. Den allra första sommaren fick jag till och med solsting :hihi

Åker du aldrig till fjälls om vintrarna? Det måste man göra!

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Aha... Stackarsmigjagärinvandraretricket.....;)

Närå. Jag förstår hur du menar. Själv har jag ju flyttar ner till värmen (läs Stockholm) och första somrarna höll jag ju på att avlida av värmen.. Den allra första sommaren fick jag till och med solsting :hihi

Åker du aldrig till fjälls om vintrarna? Det måste man göra!

HAHAHAHA.. Jo men är man blatte så är det ju syyyynd om en?? eller?? inte?? :rofl :rofl :rofl

Kan säga såhär.. Jag håller på avlider av värmen på somrarna.. :( Allt över +25 är för varmt.. :enkinkigdjävel

Njae.. inte direkt.. Ska till Sälen i mars..
Men det är väl ungefär det längstuppiSverige som jag åker.. haha..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Hur går det till, är det överblivna krigsvintrar från rysslan?:D Annat var det när jag låg i lumpen, då åkte vi cab när det var 20- :fakta

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Hur går det till, är det överblivna krigsvintrar från rysslan?:D Annat var det när jag låg i lumpen, då åkte vi cab när det var 20- :fakta

Inte den blekaste faktiskt... Det bara är så...
Det året jag flyttade hit tex var det -33 i Estland och -16 här.. Gick runt med vinterjackan uppknäppt och tyckte det såg askul ut hur folk, önskandes de hade på sig två dunjackor, spärrade upp ögonen när de såg mig.. :rofl
Vid den tiden var jag härdad.. Nu har jag blivit vek.. inte ok.. Får nog ta o börja bada isvak el något bara för att inte vara vek.. :rofl

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det året jag flyttade hit tex var det -33 i Estland och -16 här.. Gick runt med vinterjackan uppknäppt och tyckte det såg askul ut hur folk, önskandes de hade på sig två dunjackor, spärrade upp ögonen när de såg mig.. :rofl
Vid den tiden var jag härdad.. Nu har jag blivit vek.. inte ok.. Får nog ta o börja bada isvak el något bara för att inte vara vek.. :rofl

Kan inte du säga till mig om du ska bada isvak så att jag kan filma?:D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
HAHAHAHA.. Jo men är man blatte så är det ju syyyynd om en?? eller?? inte?? :rofl :rofl :rofl

Kan säga såhär.. Jag håller på avlider av värmen på somrarna.. :( Allt över +25 är för varmt.. :enkinkigdjävel

Njae.. inte direkt.. Ska till Sälen i mars..
Men det är väl ungefär det längstuppiSverige som jag åker.. haha..

Allt över +20 är inte skönt... Å ska man åka hoj får det gärna vara under +15 :ännukinkikare_iafnärdetkommertillvärme

Kyla har jag inga problem med alls. Det är inte skönt när det är under -40 men de är ju bara att dra på sig långkallingarna så fixar det sig...

Sälen i mars, gills. Fast det är ju inte speciellt kallt då.. Vad ska du göra? Skidor?

Hmm.. Min polare som bor i Haapsalu (stavning) skryter ju hela tiden om att det är varmare där än här..

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Kan inte du säga till mig om du ska bada isvak så att jag kan filma?:D

:rofl :rofl :rofl

Allt över +20 är inte skönt... Å ska man åka hoj får det gärna vara under +15 :ännukinkikare_iafnärdetkommertillvärme

Kyla har jag inga problem med alls. Det är inte skönt när det är under -40 men de är ju bara att dra på sig långkallingarna så fixar det sig...

Sälen i mars, gills. Fast det är ju inte speciellt kallt då.. Vad ska du göra? Skidor?

Hmm.. Min polare som bor i Haapsalu (stavning) skryter ju hela tiden om att det är varmare där än här..

:rofl
Jag kan sträcka mig till att det är lagom med 18+ när man kör hoj..
Och upp till 25+ är okej på sommaren.. :tungan

Jo det handlar ju om att ta på sig rätt kläder o så.. Men assååååå kaaaaaallt nu.. :trotsig

Jajamen.. Blir lite skidor.. Ska bli kul.. Senast var det en bra 10 år sedan jag åkte skidor. Då i Kläppen..

Din polare bor för fan nästan i Sverige.. Haapsalu ligger så nära Östersjön att det liknar klimatet här mer.. Det är absolut varmare där än i Tartu (som jag kommer från).. Därför är det varmare enligt honom.. :rofl

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jajamen.. Blir lite skidor.. Ska bli kul.. Senast var det en bra 10 år sedan jag åkte skidor. Då i Kläppen..

Ah, kul för dig. Själv har jag inte åkt skidor på... Eh.. En hel massa år.. :gamlo

Vampyrtrollet skrev:
Din polare bor för fan nästan i Sverige.. Haapsalu ligger så nära Östersjön att det liknar klimatet här mer.. Det är absolut varmare där än i Tartu (som jag kommer från).. Därför är det varmare enligt honom.. :rofl

Aha, I am sharking...

Men.. Man FÅR inte sväras mot folk! :krängt :känslig :förnärmad

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Ah, kul för dig. Själv har jag inte åkt skidor på... Eh.. En hel massa år.. :gamlo

Ja det ska bli riktigt roligt.. Blir en resa med familjen..
Min mamma har aldrig åkt slalom.. Ska bli mycket spännande att se hur det går.. :rofl
Gällandes mig själv så borde det funka rätt ok.. Det är som att cykla.. man glömmer inte.. Eller något sådant.. haha

Aha, I am sharking...

Men.. Man FÅR inte sväras mot folk! :krängt :känslig :förnärmad

Nawwwwww... F'lååååååååååååt...
:krama :krama :krama :krama

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Inressant, jag fick mail från advokaten idag, Fanskapet till fackombud har FORTFARANDE inte gått att få tag på, trots att advokaten har försökt att få tag på den fan en dryg månad! Det tyder verkligen på att han vet om att han har agerat käpprätt åt helvete! Advokaten tycke att vi skulle vänta tills på tisdag innan vi gör något... Kul att slåss på flera fronter...:huvet:huvet:huvet Facket lämnar verkligen en besk eftersmak i käften!:fakta

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...