Slå mig inte nu. Men jag längtar redan till nästa skidsäsong.
Jooo. Men man får ju skriva vad man vill i den här tråden. Alltså gör jag det.
I fredags var i alla fall sista rycket med skidåkningen. Sanningen att säga. Åkte jag varje dag förra veckan. Söndag-fredag. Det var jättefina spår. Fast på vissa ställen där solen gassade gick det hårt åt.
Gjorde en smältanalys varje morgon. Och den stämde. Dom spärrade av delar av spåret från och med i lördags. Men jag hade ju bestämt att sista dagen skulle bli i fredags.
Samt att jag har kört sönder mitt andra par pjäxor för i år. Jo. Det är sant. Dom har gått av under. I plastsulan. Precis där man böjer tårna.
Kände i onsdags när jag åkte att det kändes konstigt. Och när jag kollade. Såg jag. Försökte limma dom. Men det sprack upp direkt jag började åka. Så det var sista smulorna i fredags.
Var förbi Intersport pronto och frågade om dom hade kvar några skidgrejer. ”Nää…vi har löparkväll i kväll så du får komma tillbaka...typ nästa vinter."
Oops… då kände jag mig lite dum.
Som vägrar ge upp skidåkningen. Men tänkte att jag vill ändå ha ett par införskaffade till nästa säsong börjar. Otålig som jag är.
Ja. Så nu sitter jag här. Otålig. Och väntar på snön.
Nä. Inte riktigt. För det ska ju bli en sjujävla sommar först. Och jag tror att den kommer att bli lång och varm. Som kompensation. För vintern vi haft.
Tjing.!!
Ta nu och damma av era gamla härken till hojar. På söndag är det kördugligt.