Skriv-vad-du-vill-tråden

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Vad är det som inte fungerar?
jag vet inte exakt, när jag försöker tända motorn så hör jag (vad jag tror är gnistor från tändspolen ) men motorn vägrar starta, el fungerar bra, jag får starkt ljus och tutning, det är bara motorn som inte startas, i slutet mot förra säsongen så började den bli svår startad men den startades efter några försök, då fick jag vrida på gasen medan jag försökte starta den samt pilla på choken.... :(:( :gråtfärdig
nån som kanske vet vad problemet ligger?

Danne_M

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
R1 -99
jag vet inte exakt, när jag försöker tända motorn så hör jag (vad jag tror är gnistor från tändspolen ) men motorn vägrar starta, el fungerar bra, jag får starkt ljus och tutning, det är bara motorn som inte startas, i slutet mot förra säsongen så började den bli svår startad men den startades efter några försök, då fick jag vrida på gasen medan jag försökte starta den samt pilla på choken.... :(:( :gråtfärdig

Min skithoj betedde sig likadant när den hade två igensotade tändstift. Den blev drygare för varje gång att starta och till slut ville den bara gå på två cylindrar. :D

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR

Min var likadan. Stiften hade sotat igen. Det hjälpte inte med startgas mm. Bara att lyfta tanken och göra rent stiften. Sen gick hojen som en pärla igen :)
testa det

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Min skithoj betedde sig likadant när den hade två igensotade tändstift. Den blev drygare för varje gång att starta och till slut ville den bara gå på två cylindrar. :D

Min var likadan. Stiften hade sotat igen. Det hjälpte inte med startgas mm. Bara att lyfta tanken och göra rent stiften. Sen gick hojen som en pärla igen :)
testa det

tackar :Bugar
jag hoppas att det är så, då jag har redan skruvat upp tanken, och det är enkelt att fixa :p
men vad orsakar att stiftet sotar??

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
tackar :Bugar
jag hoppas att det är så, då jag har redan skruvat upp tanken, och det är enkelt att fixa :p
men vad orsakar att stiftet sotar??

Min blev "sur" och sotade igen stiften när den inte startade en kall dag . Nog för mycket choke samt vred på rullen en hel del vilket gjorde att den blev dyngsur. Dom torkade aldrig upp av sig självt utan jag var tvungen att skruva bort dom och göra rent. sen gick den som ett skott igen.

Hoppas att du har samma enkla "fel"

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...