Skriv-vad-du-vill-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Höll på att bli kylaremblem idag, då nån pajas tydligen tyckte att mindre än 1/4 av vägbanan räckte åt mig, och gav sig ut rätt framför mig. Gick inte så fort, kanske 60 knyck, men pajasen i fråga kan inte ha kollat alls, för som sagt, rätt ut for han/hon. Första gången jag gjorde en panikbromsning i skarpt läge, och så här efteråt så är jag glad att jag tränar på sådana ganska ofta. Hann fundera på om jag skulle försöka köra framför, eller om jag kunde åka bakom, och den tanken gick rakt ut i händerna. Blev lite beslutsångest, och samtidigt låste bakhjulet sig, med en lite sladd som följd. Bakhjulet drev ut åt höger, så det var bara att åka med, preciiiiiiiiiiiiis framför bilen. Den stod still i detta läget, och jag passerade med någon decimeter tillgodo. Själva passerandet skedde i väldigt låg hastighet, kanske 4-5 km/h, och jag minns att jag kollade ner på högerfoten för att se om den skulle skrapa i fronten.

Det enda jag gjorde var att skaka på huvudet, och såg inte om det var en kille eller tjej som körde, men jag tittade i backspegeln några gånger och han/hon stod kvar länge, mitt i vägen. Kanske blev han/hon lite chockad, vad vet jag. Jag är glad att bakhjulet drev åt höger, för hade jag åkt bakom bilen, så hade jag hamnat i spenaten. :)

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Vad skönt att det gick bra för dig och att marginalerna var på din sida. Händer tyvärr alltför ofta liknane situationer.
Själv blev jag prejad av en taxi i förrgår. Jag låg i den vänstra filen på statsgården när taxin fick för sig att där ska han med ligga. När det var en decimeter kvar mellan oss fick han syn på mig och slänger sig tillbaks till bussfilen. En jävla tur att det var tomt på hans högra sida annars hade han klippt en stackare där. Han hade noll koll

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Lite sur, hade en skön dag med Värmdö-Rindö-Vaxholmrundan,
sedan när jag skulle ner på motorvägen skär en taxi av mig och nästan klipper framhjulet.
Jag tutar på honom så mycket att han hinner stanna, sedan tittar han bara på mig, rycker på axlarna och kör.
När jag ligger på Nynäsvägen så skall en kille svänga upp på vägen strax innan Skogis, ser mig inte men som tur så var det en lucka i vänster fil.
Sist så väljer en kille att köra mot enkelriktat precis där jag bor och jag frontar nästan med honom.
Varför skulle alla idioter ut idag för :huvet

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
sedan när jag skulle ner på motorvägen skär en taxi av mig och nästan klipper framhjulet.
Jag tutar på honom så mycket att han hinner stanna, sedan tittar han bara på mig, rycker på axlarna och kör.
När jag ligger på Nynäsvägen så skall en kille svänga upp på vägen strax innan Skogis, ser mig inte men som tur så var det en lucka i vänster fil.
Sist så väljer en kille att köra mot enkelriktat precis där jag bor och jag frontar nästan med honom.

Se det från den ljusa sidan. Nu har du fylllt veckans kvot av trafikstrul :rolleyes::3freak

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Vad skönt att det gick bra för dig och att marginalerna var på din sida. Händer tyvärr alltför ofta liknane situationer.
Själv blev jag prejad av en taxi i förrgår. Jag låg i den vänstra filen på statsgården när taxin fick för sig att där ska han med ligga. När det var en decimeter kvar mellan oss fick han syn på mig och slänger sig tillbaks till bussfilen. En jävla tur att det var tomt på hans högra sida annars hade han klippt en stackare där. Han hade noll koll

Parkerar du på regeringsgatan utanför wokhouse/panini?

Näe. Nu är jag på fjällgatan

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

För att folk är idioter, och dom kommer att fortsätta att vara idioter tills MC-handlarna börjar sälja kulsprute-kit att montera motorcyklarna...:fakta

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Tjihooo... verkar bli leverans redan på onsdag :):):)

Gött med ny hoj. Du valde med hjärtat istället för plånbok/förnuft och det kan ju inte gå fel :kär. Du kommer säkert bli toknöjd med Brutalen. Är nog den hoj vid sidan av Streeten som jag skulle kunna tänka mig men den kostar lite mer och är nog inte lika förlåtande som streeten....... Är dock toknöjd ändå.
Jag provade Monster 796 som egentligen bara hade ett problem ( inte så litet dock) och det var vibrationerna. Eftersom jag kör hojen till jobbet varje dag så tror jag att jag skulle ha lessnat ganska snart på det.
Hoppas att du får den på onsdag! sen är det bara ut och bränna av mil efter mil :yoparty :yoparty :yoparty

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Fler som målat i helgen ser jag...

Men Nu är det tebax till jobbet.... Så tacka mig , alla ni semsterfirare, för vädret alltså...:huvet

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ohhhh.... var å lämnade orginal avgas å grejjer från Kingen ... å där stog hon :kär:kär

även kollar runt försäkring ... hahah varierar mellan 67590:- till 8706:- Hel/Hel galet :crash

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha