Skriv-vad-du-vill-tråden

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Har folk vaknat på fel sida idag :confused:
Ja, ibland kan man undra. :va

Jag tycker absolut att alla ska få ha sin åsikt och tycka och tänka som man vill, men jag anser också att det ibland kan vara bra att ta ett steg tillbaka och fundera på om man måste gnälla om samma sak om och om igen och en gång till?!?

Det är lätt att överreagera eller reagera "fel" på saker som man själv tycker är jobbiga och i skrift och på nätet speciellt (med eller utan smilies) är det lätt att misstolka.

Grejen är den att många av oss känner varandra i den här tråden och tanken är inte att någon ska behöva känna sig påhoppad eller nedvärderad. Med det inte sagt att någon gör det medvetet, men ibland kan det bli så utan att det var meningen.

Om tillräckligt många anser att något är stötande, kränkande eller helt enkelt bara onödigt eller olämpligt, har vi moderatorer som har till uppgift att ta ställning till om kritiken är relevant eller ej. Det är inget vi måste tugga i oss, men absolut acceptera, systemet som sådant alltså.

Det här obstinata tjafset om att min rätt att uttrycka mig minsann har blivit inskränkt är bara löjligt och om man via PM har blivit ombedd att dra ner på ett visst snack, är det väl ett superschysst sätt att få hjälp att hålla tonen vettig, istf att bara ta bort inlägg som man lagt ner energi på att skapa. Även om energin är negativ.

Sluta gnälla och tjata är mitt råd, vi har alla en gräns för vad som är roligt/vettigt/lämpligt. Personliga vendettor kan vi alla hålla utanför offentligheten tack.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Beror inte det på hur rummet ser ut??
Jag sover gärna långt från dörren och nära fönstret...
Currykorsen & Chi blir bättre då... :hihi
Eller så är det enklare att fly när Freddy Kruger kommer på besök..
Har inte riktigt bestämt mig för vilket det är.. :D

Jag har fått platsen närmast dörren. Då ligger jag närmast när man måste upp till ungarna när de vaknar mitt i natten...:näsblod
 

Dr.Bike

Guest
Jag vaknade, det räckte... :hihi

Precis. Sen var den dan förstörd... :hihi



Beror inte det på hur rummet ser ut??
Jag sover gärna långt från dörren och nära fönstret...
Currykorsen & Chi blir bättre då... :hihi
Eller så är det enklare att fly när Freddy Kruger kommer på besök..
Har inte riktigt bestämt mig för vilket det är.. :D

Jo självfallet!
Det gäller ju alltid att ha en bra "defence position" och ha alla skjutvinklar klara för sig...
Jag ligger längst från dörrn, så sambon får ta första smällen när Medellinkartellens pojkar stormar in... :hihi
(sorry...skenade iväg lite där... för mycket Gung-ho och Mammas nya kille tror jag... :rodna)


:lol
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
:lol Haha... "Alltså jag sökte på ett helt oskydligt ord"

Den var bra! Men ok, vilket litet oskyldigt ord kan generera en sån bild?
Detta är iaf humor!
(har du inte filtret aktiverat på bildsöken kanske! :fakta :brynad ey?)

:va aktivera filtret för bilder?? Näää :rofl jag är vuxen jag tål att se vissa bilder även om jag inte vill se dom :3freak

Och ordet var Rosa :) rätt många sidor bak i sökningen
 

Linkan_85

Guest
Ja att ni inte alla lägger er negativa enrgi på era chefer istället! Som en annan får göra dagarna i ända :huvet ....

Önskar jag kunde sätta mig i hans rum o säga en hel del välvalda ord, men det vågar man ju inte:gnissla
Mycket vettiga saker att tänka på!
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ja att ni inte alla lägger er negativa enrgi på era chefer istället som en annan hela tiden får göra dagarna i ända :huvet ....

Önskar jag kunde sätta mig i hans rum o säga en hel del välvalda ord, men det vågar man ju inte:gnissla

Hörru gullet..
Är du lite feg?? :tuttar :tungan Det trodde jag inte om dig... ;)
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ja, ibland kan man undra. :va

Jag tycker absolut att alla ska få ha sin åsikt och tycka och tänka som man vill, men jag anser också att det ibland kan vara bra att ta ett steg tillbaka och fundera på om man måste gnälla om samma sak om och om igen och en gång till?!?

Det är lätt att överreagera eller reagera "fel" på saker som man själv tycker är jobbiga och i skrift och på nätet speciellt (med eller utan smilies) är det lätt att misstolka.

Grejen är den att många av oss känner varandra i den här tråden och tanken är inte att någon ska behöva känna sig påhoppad eller nedvärderad. Med det inte sagt att någon gör det medvetet, men ibland kan det bli så utan att det var meningen.

Om tillräckligt många anser att något är stötande, kränkande eller helt enkelt bara onödigt eller olämpligt, har vi moderatorer som har till uppgift att ta ställning till om kritiken är relevant eller ej. Det är inget vi måste tugga i oss, men absolut acceptera, systemet som sådant alltså.

Det här obstinata tjafset om att min rätt att uttrycka mig minsann har blivit inskränkt är bara löjligt och om man via PM har blivit ombedd att dra ner på ett visst snack, är det väl ett superschysst sätt att få hjälp att hålla tonen vettig, istf att bara ta bort inlägg som man lagt ner energi på att skapa. Även om energin är negativ.

Sluta gnälla och tjata är mitt råd, vi har alla en gräns för vad som är roligt/vettigt/lämpligt. Personliga vendettor kan vi alla hålla utanför offentligheten tack.

:tummenupp :Bugar
 

Dr.Bike

Guest
Ja, ibland kan man undra. :va

Jag tycker absolut att alla ska få ha sin åsikt och tycka och tänka som man vill, men jag anser också att det ibland kan vara bra att ta ett steg tillbaka och fundera på om man måste gnälla om samma sak om och om igen och en gång till?!?

Det är lätt att överreagera eller reagera "fel" på saker som man själv tycker är jobbiga och i skrift och på nätet speciellt (med eller utan smilies) är det lätt att misstolka.

Grejen är den att många av oss känner varandra i den här tråden och tanken är inte att någon ska behöva känna sig påhoppad eller nedvärderad. Med det inte sagt att någon gör det medvetet, men ibland kan det bli så utan att det var meningen.

Om tillräckligt många anser att något är stötande, kränkande eller helt enkelt bara onödigt eller olämpligt, har vi moderatorer som har till uppgift att ta ställning till om kritiken är relevant eller ej. Det är inget vi måste tugga i oss, men absolut acceptera, systemet som sådant alltså.

Det här obstinata tjafset om att min rätt att uttrycka mig minsann har blivit inskränkt är bara löjligt och om man via PM har blivit ombedd att dra ner på ett visst snack, är det väl ett superschysst sätt att få hjälp att hålla tonen vettig, istf att bara ta bort inlägg som man lagt ner energi på att skapa. Även om energin är negativ.

Sluta gnälla och tjata är mitt råd, vi har alla en gräns för vad som är roligt/vettigt/lämpligt. Personliga vendettor kan vi alla hålla utanför offentligheten tack.


Precis min åsikt oxå. Bra beskrivet.

Blir man arg över nåt man själv tolkar på ett visst vis, eller undrar över nåt kan man PM:a.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Feg? har du hört talas om hitler?

Hmmm. Tror det var nått om en snubbe med väldigt ful mustach som försökte ta över världen och utrota alla som inte var kritvita i hyn som min historielärare berättade nån gång för länge sedan????
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ja, ibland kan man undra. :va

Jag tycker absolut att alla ska få ha sin åsikt och tycka och tänka som man vill, men jag anser också att det ibland kan vara bra att ta ett steg tillbaka och fundera på om man måste gnälla om samma sak om och om igen och en gång till?!?

Det är lätt att överreagera eller reagera "fel" på saker som man själv tycker är jobbiga och i skrift och på nätet speciellt (med eller utan smilies) är det lätt att misstolka.

Grejen är den att många av oss känner varandra i den här tråden och tanken är inte att någon ska behöva känna sig påhoppad eller nedvärderad. Med det inte sagt att någon gör det medvetet, men ibland kan det bli så utan att det var meningen.

Om tillräckligt många anser att något är stötande, kränkande eller helt enkelt bara onödigt eller olämpligt, har vi moderatorer som har till uppgift att ta ställning till om kritiken är relevant eller ej. Det är inget vi måste tugga i oss, men absolut acceptera, systemet som sådant alltså.

Det här obstinata tjafset om att min rätt att uttrycka mig minsann har blivit inskränkt är bara löjligt och om man via PM har blivit ombedd att dra ner på ett visst snack, är det väl ett superschysst sätt att få hjälp att hålla tonen vettig, istf att bara ta bort inlägg som man lagt ner energi på att skapa. Även om energin är negativ.

Sluta gnälla och tjata är mitt råd, vi har alla en gräns för vad som är roligt/vettigt/lämpligt. Personliga vendettor kan vi alla hålla utanför offentligheten tack.

Det låter ju vettig men det funkar ju tyvärr inte så, man kan ju tolka in något som inte finns där och Be hold, ett inlägg som någon anser kränker någon eller är olämpligt.

Och vad är tillräckligt många? Vem avgör det?

Personliga vendettor?
Det har aldrig förekommit några namn eller utpekanden så var detta kommer ifrån undrar jag?

Det finns massor av inlägg som jag anser vara direkt stötande eller olämpliga eller kränkande ,men jag klagar inte.
Det är lite som med resten av livet, rättvisan räcker inte till alla. Och där har man valet, släpp och gå vidare eller älta.

Man kan inte skydda alla jämt, det går inte att linda in verkligehetn i bomull.

Det om något är kränkande!!!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Eller så är det för att vara närmast inbrottstjuven som kommer genom förstret och på så sätt skydda sambon :hihi

Preeeeeeecccciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis... Så var det ja...
F-n... Glömde ju naturligtvis bara bort att skriva det... :hihi


Det här kom upp när jag googlade "oskyldigt ord"

Jo och han var ju oskyldig den lilla grisen...

Jag har fått platsen närmast dörren. Då ligger jag närmast när man måste upp till ungarna när de vaknar mitt i natten...:näsblod

Ungar??
Såna där ondsinta små dvärgar som äter, skiter och sover... *ryyyys*
Låter inte kul det där... Ljudisolering?? :hihi

Precis. Sen var den dan förstörd... :hihi
Jo självfallet!
Det gäller ju alltid att ha en bra "defence position" och ha alla skjutvinklar klara för sig...
Jag ligger längst från dörrn, så sambon får ta första smällen när Medellinkartellens pojkar stormar in... :hihi
(sorry...skenade iväg lite där... för mycket Gung-ho och Mammas nya kille tror jag... :rodna)
:lol

:hihi
Som sagt var... Dom där ondsinta små verkar vara det största hotet och
då är det ju bra att mammsen får ta smällen... SKulle nån hoppa in på mig när jag ligger och slaggar så skulle dom sitta som ett frimärken i köket alt. närmsta vägg... På ren reflex... :d

Ja att ni inte alla lägger er negativa enrgi på era chefer istället! Som en annan får göra dagarna i ända :huvet ....
Önskar jag kunde sätta mig i hans rum o säga en hel del välvalda ord, men det vågar man ju inte:gnissla
Feg? har du hört talas om hitler?

Hitler var en feg jeffel... Allt handlar om psykologi...
Pröva att vara übersnäll och förolämpa honom med ett leende..
Fråga Bambi... Hon är världsbäst på det... :hihi
 

Dr.Bike

Guest
Eller så är det för att vara närmast inbrottstjuven som kommer genom förstret och på så sätt skydda sambon :hihi

Jo - det är så jag lindar in det... ;)
Du är inte dum du inte!

Men å andra sidan säger hon: JAG (hon alltså) ska ligga närmast dörr OM det kommer en inbrottstjuv i huset, DÅ ska han få se på FAN! :cdevil :hihi
M.a.o MYCKET mera riv och aggressivitet i den lilla kroppen än i min.
"Du är ju så trött, så innan du vaknar har de tömt hela huset" säger hon vidare...
Ettrig är hon när det kommer till kritan! :tummenupp
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Rättvisan räcker inte till alla. Och där har man valet, släpp och gå vidare eller älta.

Man kan inte skydda alla jämt, det går inte att linda in verkligeheten i bomull.

Det om något är kränkande!!!

Sanna ord! Och med dem fortsätter vi vidare i den brutala verkligheten.
 

Linkan_85

Guest
Mm precis, men den här killen vill erövra brädgårn o utrotta alla som inte slickar hans arsle o jobbar över 1 h per dag:huvet

Hmmm. Tror det var nått om en snubbe med väldigt ful mustach som försökte ta över världen och utrota alla som inte var kritvita i hyn som min historielärare berättade nån gång för länge sedan????
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Mm precis, men den här killen vill erövra brädgårn o utrotta alla som inte slickar hans arsle o jobbar över 1 h per dag:huvet

Haha.. Ok.
Kan inte du fråga honom om han kanske är släkt med Hitler?? ;D

Sanna ord! Och med dem fortsätter vi vidare i den brutala verkligheten.

Life is a bitch..

Antingen gör man något åt sitt liv som man inte trivs med el så slutar man gnälla över det liv man inte trivs med.
Fast samtidigt ibland är det kanske svårt att göra nått åt sitt liv...
eller??
äh fan jag är förvirrad idag.
Behöve kaffe

:kokarmassastarkkaffesåhonvaknartillokanspammasönderPluggenstopplisteplats
 
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top