Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
DET var inte så svårt....vrida om låset öppna o gå ut.......porten gick upp genom att trycka på en dörröppnarknapp......

Men man tycker att om det har hänt förut borde man ha mer koll..........

När min farmor bodde på hemmet som ligger vid täby centrum så hade dom kodlås för att komma ut...

Det är förbjudet att låsa in personer som inte sitter i fängelse.

Därför går alla dörrar att öppna och har man kodlås så måste koden sitta så att man ser den och på så sätt kan ta sig ut.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Därför går alla dörrar att öppna och har man kodlås så måste koden sitta så att man ser den och på så sätt kan ta sig ut.

Det är möjligt att koden satt synligt, men jag kan inte påminna mig att den gjorde det... Men jag kommer ihåg att dörren var låst för att dom senildementa inte skulle komma bort.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det är möjligt att koden satt synligt, men jag kan inte påminna mig att den gjorde det... Men jag kommer ihåg att dörren var låst för att dom senildementa inte skulle komma bort.

Koden brukar sitta på en liten lapp precis ovanför dörren eller så längst upp på dörren.

Det är ett krav att den ska vara synlig så att man ska kunna komma ut :)

Annica

Friskvårdsterrorist!
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Honda CBR 600 RR

Fel fel fel :mattias

Så här är det, på gruppboenden alltså där de med demensdiagons bor så är det helt ok att ha totalt låst avdelning, detta för deras egen skull såklart :tummenupp

På andra typer av äldrevård ex vårdhem så är dessa oftast låsta (men det är olagligt) genom att då ha kodlås med extremt liten text (som ingen av de som bor där för övrigt kan läsa) av koden upsatt i närheten av låset så kringås detta problem.

Btw, kommer du upp till den 24.e :fyllisar

fan va snabb du va att själv svara då....

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Fel fel fel :mattias

Så här är det, på gruppboenden alltså där de med demensdiagons bor så är det helt ok att ha totalt låst avdelning, detta för deras egen skull såklart :tummenupp

På andra typer av äldrevård ex vårdhem så är dessa oftast låsta (men det är olagligt) genom att då ha kodlås med extremt liten text (som ingen av de som bor där för övrigt kan läsa) av koden upsatt i närheten av låset så kringås detta problem.

Btw, kommer du upp till den 24.e :fyllisar

fan va snabb du va att själv svara då....

Okej men på våra gruppboende för dom med demensdiagnos har dom som jobbar där fått order om att koden ska finnas synlig :hihi sen att de gamla inte kan läsa texten är en annan sak ;)

Nä jag kommer inte upp den 24:e tyvärr.

Bejbiluss

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
.
Alltså seriöst!! VAD gör jag på jobbet??:va Jag började 7 men har inga "riktiga" tåg att ta hand om förrän efter 9... Visst, lite pendlar som rullar men de är ju självgående! Fatta att jag hade kunnat sova två timmar extra...
Är aaaaaaaaavis på er som får sova om söndagsmorgnarna!!! :huvet

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Men vafan, har du hittat till den här tråden igen?? :D
Eftersom hon är blånd, går hon ju runt i cirklar, vilket betyder att hon ju kommer tillbaks med jämna (eller ojämna) mellanrum. :mattias

Ooops, sade jag det där högt?!? :lol

Puss på er söta blåndisar, jag retas lite bara. :pannkyss

Är aaaaaaaaavis på er som får sova om söndagsmorgnarna!!! :huvet

Eeeey, Bejbi... du får skaffa dig ett annat jobb, än det du har utbildat dig till alldeles nyss. :va Eller... jag är HELT säker på att du får sova någon annan dag, när vi andra måste släpa oss upp. :krama

Jag har plötsligt fått ett galet starkt behov av att få baka?!? :va Nu har jag ett stort problem, jag har ingen aning om VAD jag ska baka! :confused: Snacka om problem. :gnissla Livet är verkligen hemskt. :D

Chokladmuffins kanske?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Eeeey, Bejbi... du får skaffa dig ett annat jobb, än det du har utbildat dig till alldeles nyss. :va Eller... jag är HELT säker på att du får sova någon annan dag, när vi andra måste släpa oss upp. :krama

Jag har plötsligt fått ett galet starkt behov av att få baka?!? :va Nu har jag ett stort problem, jag har ingen aning om VAD jag ska baka! :confused: Snacka om problem. :gnissla Livet är verkligen hemskt. :D

Chokladmuffins kanske?

Men om hon hade sovit så hade hon inte fått lön. Tänk så här hon kan slösurfa på SH i två timmar och få lön för att göra det :hihi

Men om du nu ä sugen på att baka gör en kladdkaka :)

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Men om hon hade sovit så hade hon inte fått lön. Tänk så här hon kan slösurfa på SH i två timmar och få lön för att göra det :hihi
Baaah, det var väl inte jag som gnällde, va?!? :7peta
:kiss

Mitra skrev:
Men om du nu ä sugen på att baka gör en kladdkaka :)
Bra idé. Jag låg och bläddrade i Leila Lindholms underbara bok, A piece of cake, inatt och hon hade ett lite annorlunda recept på kladdkaka där. Kan vara värt att testa... :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024