Skriv-vad-du-vill-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag kan informera att alla som går förbi hos mig idag berättar att det är såååå kul att det är bra väder och att jag säkert har tagit hojen till jobbet...
Hehe... Nope det gjorde jag inte för sist jag gjorde det var det såååååå fint väder heeeela dagen och sen så började det regn när jag skulle hem... *morr*

:tungan
Ja jag tog då hojen till jobbet imorse... Riktigt trevligt väder för att åka hoj till jobbet... Och det ska ju bli fint väder hela dagen och helgen så man behöver inte ens vara orolig för att det ska regna när man åker hoj hem från jobbet...

Du får helt enkelt sluta lita på din feleton och kolla på riktiga prognoser... :hihi

Saukko

When you say Perkele you've said it all.
Gick med
19 Jul 2008
Hoj
Yamaha XT660X-09
Grattis... Sån't som är sååååå kul... :(
Har en hemma som också skulel gilla ett nytt bromsrör dessvärre..
Ruskigt upplagd för just det kan jag meddela!

Hepp!
Som tur är så sprack röret i besiktnings hallen och inte ute på vägen!!!
Den är såååå muggig & ful, Nissan sunny från 88 :D
Roliga är att motor & låda funkar kalas trots ca 17000mil, tråkiga är att allt annat rostar sönder.

Bilen hamnar på skroten.:tummenupp
Nu behöver jag iaf inte tänka mer på att byta bromsrör!:yoparty
(någon som behöver reservdelsbil? )

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
:tungan
Ja jag tog då hojen till jobbet imorse... Riktigt trevligt väder för att åka hoj till jobbet... Och det ska ju bli fint väder hela dagen och helgen så man behöver inte ens vara orolig för att det ska regna när man åker hoj hem från jobbet...

Du får helt enkelt sluta lita på din feleton och kolla på riktiga prognoser... :hihi

Men hååååååååååååååååålllllllll käääääääääääääääfteeeeeeeeeeeeeeen... *asg*
Har inte ens kollat min feletonväder idag... hehe...
Men kände att det är inte riktigt värt att klä på sig allting o sen åka i 15 min (större delen motorväg) kl 06:00 för att sedan jobba 13 timmar och sen göra om samma procedur igen på kvällen...
Då kan jag lika gärna ta bilen o lyssna på nyheterna o vädret osv på radion... haha

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nå nöjd med maskinen då??
Lite skillnad från din förra misstänker jag..?:D

Toknöjd kan jag säga. Blev 21mil igår... ut till vaxholm för en burgare, sedan bogan (i laglig fart hela tiden) vidare till Åkersberga och ut till Furusund sedan vände och tillbaka samma väg fast utan Vaxholm.
Jäklar vad nöjd jag är med hojen, den driver på bra på alla växlar. Däremot är jag inte så van vid bakhjulskörning så det är fortfarande lite läbbigt när den reser sig... på 1:an, 2:an och ibland 3:an... :D

hade även tänkt köra lite idag men det blir nog bara en kortis till Honda City för att köpa tonat visir... däremot blir det nog en längre sväng imorgon... förutsatt att det inte blir tokparty på syrrans 30årsfest ikväll. :)

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Toknöjd kan jag säga. Blev 21mil igår... ut till vaxholm för en burgare, sedan bogan (i laglig fart hela tiden) vidare till Åkersberga och ut till Furusund sedan vände och tillbaka samma väg fast utan Vaxholm.
Jäklar vad nöjd jag är med hojen, den driver på bra på alla växlar. Däremot är jag inte så van vid bakhjulskörning så det är fortfarande lite läbbigt när den reser sig... på 1:an, 2:an och ibland 3:an... :D

hade även tänkt köra lite idag men det blir nog bara en kortis till Honda City för att köpa tonat visir... däremot blir det nog en längre sväng imorgon... förutsatt att det inte blir tokparty på syrrans 30årsfest ikväll. :)

Så då har habegäret till den andra Hondan avtagit eller?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Härligt att höra! :D
Det är något visst med vridmoment, svårslagen känsla...
Jo det där med bakhjulsåkningnen är inte heller min favvo..
Det är ju lite coolt när man känner att den lättar men det får
faen inte bli högt... Då skiter jag ner mig på en gång..
Dreva om den gjorde ju inte saken bättre dock.. Gick från 40 till 43 drev...
Jag har numera en hoppjerka... :D

Jag gissar på tokfest ikväll då... :hihi

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Löööööööööööördag...

gotland närmar sig med stormsteg och jag börjar bli livrädd... *asg*
Men va fan va kul det kommer bli... Damn...
På med kraschkåpor imorgon o då ska det fan gasasa satan...
Kanske ska ta med en extra styrhalva???? Mohahahaaaa...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Härligt att höra! :D
Det är något visst med vridmoment, svårslagen känsla...
Jo det där med bakhjulsåkningnen är inte heller min favvo..
Det är ju lite coolt när man känner att den lättar men det får
faen inte bli högt... Då skiter jag ner mig på en gång..
Dreva om den gjorde ju inte saken bättre dock.. Gick från 40 till 43 drev...
Jag har numera en hoppjerka... :D

Jag gissar på tokfest ikväll då... :hihi

Jo, den här är uppdrevad två steg så den lättar rätt lätt också.... men det är bara ligga på tanken så löser det sig. :)

hehe, nja, får se. Men det verkar nästan farligt nära tokfest ja. 60+ folk som firar en stureplansbrud som fyller 30... brukar bli farligt.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:hoppa En tur vart de i dag på hojen i den fina vädret :) Kul och varmt.

Nu har man vare duktig och fått ut trätrallen på balkongen så de ser redigt fint ut (sitter ute på den nu och skriver :) )

Enda som är negativt nu är att ica stängde 21 i ställe för 22(på vardagar stänger dom då :)) så jag vart utan nå gott å äta på balkongen :D

:hej och ha en trevlig kväll.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Idag har det nästan varit olidligt varmt.......eftermiddagen blev det ingen körning alls.....:(....o stället hade typ krympt när det var dags att åka till stugan.....märkligt! :rolleyes:

Ska INTE klaga.....bara upplysa! Men ni har det bra oxå har jag hört!!:)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring