Skriva insändare från sh.com

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
kajlyl skrev:
Vill bara säga, grymt initiativ Lurch!! :tummenupp

Coolt att SH är med i så många tidingar helt plötsligt, hoppas det hjälper :)

Tack! :)

I morgon ska jag och nickname hämta våra hojar, äntligen!!!

.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Haha, jävlar va gay!
Ingen insändare med i nån Stockholmstidning (som tur är) så vitt jag vet.
Skönt att dom la in en glidarkuk som bild i allehanda eller vad den nu hette den där tidningen. :hihi

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vad vill ni uppnå egentligen? Tror ni nån bryr er om en insändare och spanar satan efter hojåkare i trafiken helt plötsligt?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
sege skrev:
Vad vill ni uppnå egentligen? Tror ni nån bryr er om en insändare och spanar satan efter hojåkare i trafiken helt plötsligt?

Ja. Hört talas om selektiv varseblivning?

.

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Hepp!

Först och främst, tycker detta är ett bra initiativ.

Dock verkar det som en del motsatta inspel har slunkit in de sista dagarna. Till dem som ifrågasätter engagemanget: varför ska man inte utnyttja slagkraften i att vara en massa människor (i detta fall en gemensam insändare från tusentals MC-åkare)? Jag tror inte ngn sitter hemma och tror att vi försöker skapa historia som kommer visa sig i olycksstatistiken. Men överväg energin som lagts ned för att få ut ordet mot att en läsare ser insändaren och faktiskt får sig en liten tankeställare. Men det kanske är bättre att skita i det helt och hållet och strunta i att vi som kör MC (speciellt sporthojjar) förmodligen är bland de minst önskade trafikanterna av alla i folkmun. Kan inte förstå att ngn skulle tycka det är töntigt att göra detta utskick i början av varje säsong. Möjligen skadar det nåns alterego eller upplevda hipfaktor men det får man väl leva med.

Bra initiativ! :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
MrMunson skrev:
Hepp!

Först och främst, tycker detta är ett bra initiativ.

Dock verkar det som en del motsatta inspel har slunkit in de sista dagarna. Till dem som ifrågasätter engagemanget: varför ska man inte utnyttja slagkraften i att vara en massa människor (i detta fall en gemensam insändare från tusentals MC-åkare)? Jag tror inte ngn sitter hemma och tror att vi försöker skapa historia som kommer visa sig i olycksstatistiken. Men överväg energin som lagts ned för att få ut ordet mot att en läsare ser insändaren och faktiskt får sig en liten tankeställare. Men det kanske är bättre att skita i det helt och hållet och strunta i att vi som kör MC (speciellt sporthojjar) förmodligen är bland de minst önskade trafikanterna av alla i folkmun. Kan inte förstå att ngn skulle tycka det är töntigt att göra detta utskick i början av varje säsong. Möjligen skadar det nåns alterego eller upplevda hipfaktor men det får man väl leva med.

Bra initiativ! :tummenupp
Det är bra! Det finns ett selektivt antal personer på forumet som ständigt ska vara negativa och nervärdera andras åsikter och få allt att bli en dålig grej. Tråkiga personer.

Gott värt ett försök att få personer som kör hoj att tänka efter lite innan de ska ut och köra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fluxir skrev:
hehe, ja... skulle ha skickat med en bild på nåra sporthojar istället... :rolleyes:
Det räcker ju att en enda bilist tänker MC istället
för moped nästa gång han/hon ska svänga ut på en väg och ser ett ensamt lyse komma emot, så har insändaren varit värd "arbetet".

Vad som kan förbättras till nästa års utskick, är att vi först lägger upp en lista med adresser, som folk får fylla på om deras lokalblaska inte finns med, för att sedan göra ett samordnat utskick, så att inte alla tidningar får in en drös med insändare.
Dessutom skulle man kunna skicka med en/ett par lämpliga bilder så vi slipper kromslädar och olämpliga bilder på bakhjulsåka i rusningstrafik (jag gillar bakhjulsåka, men det är ingen bra bild av oss som kollektiv)

Eventuellt en vädjan om att upplåta en lite större osåld reklamyta till oss, för att föra ut budskapet i ännu fetare stil.

Om någon här har känningar inom TV så skulle en 10sekundare på "anslagstavlan" eller i någon reklampaus (också där osåld tid) ha en enorm genomslagskraft, men det är väl en utopi att drömma om.
(mitt jobb köpte 10 reklaminslag på tv, men fick säkert 20 för att dom hade mycket osåld reklamtid, så troligtvis faller det på produktionen av inslaget)

All positiv exponering vi kan få behövs, vädjar vi om att folk ska vara rädda om oss så framstår vi inte som kamikazepiloter IAF.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Har skickat in en insändare till lokalblaskan (kristianstadsbladet). :tummenupp

Edit: GuW.. vi vill inte ha sådana vitsar som du har som fotnot på alla dina inlägg. Bara så att du vet :) Man blir liksom rädd och tänker: Gjorde det??!! :skrämd

Last edited:

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
CBX600
Är några dagar i Värmland över påsken och vad ser jag i lokaltidningen Värmlands Folkblad om inte en insändare från Sporthoj.com till alla bilägare om att nu är det vår och det är dags att vara uppmärksam på motorcyklarna i trafiken.

Verkligen snyggt jobbat! :tummenupp

Bara för SMC att ta efter... en sån text borde in i alla tidningen så här års.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fy fan vad besviken jag vart på GP, det var det värsta svar jag fått.

"Hej ,

Fria ord kräver inte bara ensamrätt - vi publicerar inte heller annonser som denna.

MVH

Solveig Evenson

Insändarredaktör"

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Påtalade att det inte var en annons och att en sån här liten notis kunde kanske rädda ett liv, som svar fick jag.

"Hej igen,

Reklam publiceras inte på redaktionell plats i GP eller i någon annan tidning. Vi gör inte undantag från en så viktig pressetisk regel. För vår del har det ingenting med livräddning att göra.

MVH

Solveig E"

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
KTM 1290 super duke -20
Man ska göra allt man kan för att få ett trafik flyt i det hela...! :7peta
Så varför inte försöka med Pressen...?
Dom kanske bättrar sig... "hoppas jag"!
Allt e värt att....

Kneedrag

Guest
Ravetrancer skrev:
Påtalade att det inte var en annons och att en sån här liten notis kunde kanske rädda ett liv, som svar fick jag.

"Hej igen,

Reklam publiceras inte på redaktionell plats i GP eller i någon annan tidning. Vi gör inte undantag från en så viktig pressetisk regel. För vår del har det ingenting med livräddning att göra.

MVH

Solveig E"

Om Solveig E får otroligt många mail kan han kanske inte ducka längre och publicerar den ??

Hallå alla sporthojare skicka iväg ett mail till GP .
Rajvis har du email adress så man kan skicka???

mvh BQ

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...