Skrivelse till Svemo, Sport Production

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Startar en ny tråd med endast skrivelsen och för att skriva in sitt namn på den.

Skrivelsen.

Mitt namn är Ingela Engström och är förare i Sport Production. Intresset för denna klass var stort innan årets säsong drog igång. Tyvärr så meddelades det att A-förare inte längre skulle tillåtas i klassen. Besvikelsen var stor då många redan hade planerat att köra i klassen under 2007.

Säsongen är snart slut och klassen har haft minimalt deltagande till varje race. Som mest under säsongen har vi varit 16 stycken. I dom andra tävlingarna mellan 10 och 13 förare. För att inte klassen ska försvinna helt skulle jag och flera andra förare i klassen, samt A-förare som är intresserade av att köra, öppna upp klassen för alla.

Kan fartskillnaden bli ett problem?
Som det är just nu då endast B-förare kör i klassen är skillnaderna stora. I vissa fall kan det skilja över 20 sekunder per varv. Det handlar om ömsesidig respekt. Battle of the Twins (BOTT) är ett exempel på att det funkar. Där A-förare samsas med B-förare på banan. Varvningar blir det alltid men så länge blåflaggorna syns så är det inget problem att lämna plats, riskerna minimeras. Motorcyklarna som körs är effektsvaga och fartskillnaderna blir på så sätt inte lika stora. 125 junior har samma dilemma där vissa förare har utvecklats och kör ett snabbt tempo jämfört med en del andra förare. Så oavsett vad det står på licensen så kan det fortfarande bli stora fartskillnader.

Jag tycker att det ska finnas en budgetklass för alla. Där farten och riskerna inte är så stora. En klass som är billig och rolig att köra i. Där gemenskapen är stor och alla ställer upp för alla. Bara för att man är A-förare behöver det inte betyda att man vill köra i klasser där både farten, riskerna och budgeten är mycket högre.

Jag hoppas och tror att A-förare i klassen gör att tiderna överlag sänks. Man får möjlighet att ta rygg på snabbare förare, studera spårval med mera för att själv bli en bättre förare. Jag tror även att A-förare har mer rutin än en B-förare och att omkörningarna kan på så sätt göras säkert även fast det skiljer en del i hastighet.


Då reglementet är lite otydligt vet jag att det efterfrågas en lista som specificerar olika motorcykelmärken som det är tillåtet att köra med i klassen. För att undvika missförstånd.

För klassens överlevnad önskar jag att ni funderar över ert beslut och bestämmer att öppna upp klassen för både A och B-förare.

Saker som vi vill ändra på till 2008.

* Öppna upp klassen för alla. A + B-förare.

* Specifikation på vilka motorcyklar som får köras med.

* Däck som är tillåtna ska skrivas in i reglementet


Förklaring till nedan.
Däck: Skriv vilka däck som ni vill ska vara godkända enligt reglementet
Specifikation motorcyklar: Ja eller nej för att det ska finnas en lista med vilka hojar som är godkända att köra med.
Godkänd licens: Vilken licens ska det vara godkänt att köra med, A och B eller endast B.


Namnpåskrift.

Namn: Ingela Engström
Licensnr: 830925
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Namn: Magnus Mossberg
Licensnr: 600203
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Namn: Palle Hansen
Licensnr: 690416 (ny for 2008)
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Namn: Johan Tingström
Licens: 690224
Däck: Fria däck (DOT, Slicks, Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Last edited by a moderator:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Namn: Lars Andersson
Licensnr: 740915
Däck: DOT, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Förlåt för spammandet, men skall inte detta endast vara öppet för de som kör i klassen? Eller ska alla få rösta?

Namn: Jannica Sjöstedt
Licens: 850217
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B
 
Last edited:

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Förlåt för spammandet, men skall inte detta endast vara öppet för de som kör i klassen? Eller ska alla få rösta?

Det kanske finns en hel drös förare som funderar på att köra denna klass om det blir ett vettigt reglemente. Annars blir ni ju dessutom bara ett tiotal som gör eran röst hörd? :pannkyss

Namn: Martin Hjalmarsson
Licens: 19690324
Däck: Fritt däcksval (DOT,Slicks,Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Namn: Hampus Delén
Licens: 871005
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag tycker att dom som ska skriva på skrivelsen är dom som kör i klassen och dom som har intresse för att köra den nästa år.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Skriver in min bror som inte har tillgång till dator. Som också tänker köra på en zxr 400 nästa år. Här ska det fajtas.

Namn: Niklas Engström
Licens: 800705
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
8 stycken hittills. Måste ju finnas fler som är intresserade av klassen.
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Jag tycker att dom som ska skriva på skrivelsen är dom som kör i klassen och dom som har intresse för att köra den nästa år.

Ska inte köra den klassen nästa år men har en grabb som just har tagit licens för 125 j. Jag tycker definitivt att klassen ska räddas eftersom den är ett bra steg efter 125j, innan man ger sej på t.ex. 600 klassen, och ett bra alternativ för den som vill rejsa men inte slänga ut en förmögenhet.


Namn: Sven Sjöberg
Licens: 19660709
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Jo då, det finns fler.
Gick licenskursen i juli och räknar med att köra
klassen nästa år.Om ekonomin tillåter
så dyker jag upp på Anderstorp.

Namn: Peter Risberg
Licens: ej uttagen
Däck: Dot, slicks, regndäck
Spec. mc: ja
Licens: A+B
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Namn: Alexsandra Ringkvist
Licens: 850614
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Namn: Jörgen Johansson
Licens:19761122
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Namn: Johan Axbrink
Licensnr: 19730420
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Namn:Mikael Ahlin
Licensnr: 19810405
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B

ursäkta frågan men varför är vissa mot slicks det är ju billigare än mönstarde dot däck
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Namn: Erik Kostkevicius
Licens:19800718
Däck: DOT, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Nej
Godkänd licens: A + B
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top