Skrota eller inte?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
LOV2XLR8 skrev:
E de bara å ta ur dem helt enkelt lr??
Skulle annars uppskatta om ni hörde att nån fått in en motor så e jag en stor spekulant..
hoppas det löser sig för din del... trist när sånt skit händer!!.. vad sa du att allt berodde på? varför gick portarna sönder?. :confused:

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
vafan kolla med en annan handlare och konfrontera och fråga vad gör den delen så dyr.
en reservdelsman ska ju ha ganska bra koll på grejerna...

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
philsson skrev:
hoppas det löser sig för din del... trist när sånt skit händer!!.. vad sa du att allt berodde på? varför gick portarna sönder?. :confused:

Körde nämligen i 90 nånting å sen tvärdog hela hojjen inkl all elektronik.
Vred av nyckeln ett antal gånger men elen kom inte tillbaka förrän efter ca 7 vrid me nyckeln.. :confused:
Sj felet var att mina kolvar har ätit sönder mina avgasportar å dito me avgasportarna... Bara tur man inte körde längre för då hade ju allt rasat!! :död

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
LOV2XLR8 skrev:
Körde nämligen i 90 nånting å sen tvärdog hela hojjen inkl all elektronik.
Vred av nyckeln ett antal gånger men elen kom inte tillbaka förrän efter ca 7 vrid me nyckeln.. :confused:
Sj felet var att mina kolvar har ätit sönder mina avgasportar å dito me avgasportarna... Bara tur man inte körde längre för då hade ju allt rasat!! :död
hur sjutton åkte ventilerna in i cylindern!!.. :3freak hört att de ska kunna göra de på RGVn också.. man får passa sig.

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
philsson skrev:
hur sjutton åkte ventilerna in i cylindern!!.. :3freak hört att de ska kunna göra de på RGVn också.. man får passa sig.

JA de fattar inte jag heller men de gjorde de... Va inte mycket kvar av bläkena kan jag säga!! la upp en bild i en tråd för inte så länge sedan på hur de såg ut.. Tror jag la den i *kontrollera oljepump*

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Skit i dom!

Men Snälla!!!

Varför ber du inte nån svarva två pluggar till att täppa igen hålet för avg portarna.
Det gjorde jag, märkte knappt nån skillnad.

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
bossjan skrev:
Men Snälla!!!

Varför ber du inte nån svarva två pluggar till att täppa igen hålet för avg portarna.
Det gjorde jag, märkte knappt nån skillnad.

Ska skaffa en RS cylle istället!! Har kanske en på G så! :tungan Neee!

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Avgassportarna kostar fan inte så mycket.. minna portar hade precis börjat äta lite på kolvringana så ja fick köpa nya.. dom gick på 2055kr st Totalt blev det 4100 för dom... Köpte minna på www.ebos.se

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
RgOlsson skrev:
Avgassportarna kostar fan inte så mycket.. minna portar hade precis börjat äta lite på kolvringana så ja fick köpa nya.. dom gick på 2055kr st Totalt blev det 4100 för dom... Köpte minna på www.ebos.se

Ajja nu har jag iallafall fått tag i en RS motor... :tungan Ska se om de e möjligt å fästa hela motorn i ramen annars tar jag bara en cylle å fixar dit...
Kanske man skaffar portar senare fram i sommar när pengarna har rullat in mer... :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
LOV2XLR8 skrev:
Ajja nu har jag iallafall fått tag i en RS motor... :tungan Ska se om de e möjligt å fästa hela motorn i ramen annars tar jag bara en cylle å fixar dit...
Kanske man skaffar portar senare fram i sommar när pengarna har rullat in mer... :D
:fatta! Du får ju med portar om du köper motorn!!.. du föresten.. tagit mig tid och tittat lite nogrannare på ramen på RGfen.. den ser inte ut att vara samma alls som RGVn.. so that you know.. kanske du har tur med fästerna..

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
philsson skrev:
:fatta! Du får ju med portar om du köper motorn!!.. du föresten.. tagit mig tid och tittat lite nogrannare på ramen på RGfen.. den ser inte ut att vara samma alls som RGVn.. so that you know.. kanske du har tur med fästerna..

Ja men stämmer de portarna överens med RGF:en??? Isåfall har jag ju två kompletta cyllar alltså Suzuki Orginal å en RS cylle lr 2 RS cyllar... Kvittar ju!
Ajja hur som helst ska testa iallafall.. :tungan

Solid snake

Guest
LOV2XLR8 skrev:
Ja men stämmer de portarna överens med RGF:en??? Isåfall har jag ju två kompletta cyllar alltså Suzuki Orginal å en RS cylle lr 2 RS cyllar... Kvittar ju!
Ajja hur som helst ska testa iallafall.. :tungan

Får man fråga vad du betalade för motorn?

En annan sak också, man köper väl för FAN inte en motor om man inte vet om det passar??? :fatta!

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Solid snake skrev:
Får man fråga vad du betalade för motorn?

En annan sak också, man köper väl för FAN inte en motor om man inte vet om det passar??? :fatta!

Har bara tänkt ta en cylle!! :fatta! Inte hela motorn men tänkte att kan väl prova om den passar... :tungan Är ju ingen större förlust för mig om den inte passar!

Solid snake

Guest
LOV2XLR8 skrev:
Har bara tänkt ta en cylle!! :fatta! Inte hela motorn men tänkte att kan väl prova om den passar... :tungan Är ju ingen större förlust för mig om den inte passar!

Nehe, e det en rs 250 motor eller?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...