Skruv i bakdäcket!

Dark_Messenger

Guest
Suzuki har även skrivit i handboken att man aldrig ska släppa styret med någon hand medan man kör. Man hade kunnat välja att låta bli att skriva det, men då hade föraren själv behövt fatta beslutet om det är OK eller inte att släppa ena handen från styret en stund. För att föraren ska få beslutsstöd genom att läsa sin handbok så försöker Suzuki leverera så mycket kvalité som möjligt genom handboken. De utgår inte ifrån sannolikheten att någonting sker, de utgår ifrån att det som kan hända kommer att hända och att säkerheten aldrig ska kompromissas. Enligt mig kanondirektiv, Suzuki vill inte att deras motorcyklar ska vålla trafikskador på ägaren eller medtrafikanterna.

Men är du for real egentligen? :D

Säkert att det här inte är nån flejm? :näsblod

GSXR1000...

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
trådskaparen behöver nog fundera på ny hobby typ stickning eller nåt med tanke på allt funderande hit o dit ,
laga skiten eller burna upp o lägg på ett nytt ,
ett jäkla funderande om allt ikring hojen ,skulle nog börjat med en moped som det låter på funderandet

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Det är bra nu. Jag har fått tillräckligt mycket hjälp och jag är tacksam för all tid och energi ni lagt ner på det här. Nu kanske vi stänger tråden förrän den spårar ur helt...

Nu ska jag gå ut och polera hojen och därefter blir det en god middag. Take care! :tummenupp

Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Varför inte för ovanlighetens skull slänga upp en bild som illustrerar problemet i någon tråd du startar, så vi kan se vad som har hänt? Lägg sedan gärna upp en extrabild med som visar dig på din Suzuki GSX-R 1000 k8 som du nämner att du har i varje tråd du startar. För du har väl säkert någon du kan visa upp, kanske från svängen på bulten rent av?

Det är ju dessutom relevant information så det är absolut inte tröttsamt att höra, för hade skruven suttit i däcket på en gammal k7:a, eller gud förbjude någon annan hoj än en Suzuki, ja då hade ju inte frågan varit intressant längre...

Har du slantat upp en k8 så har du säkert har haft råd med en mobil med kamera i..., så kan du inte bara en enda gång slänga upp en bild på dig och k8:an, eller bara ge upp....

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
ha ha, guldlock " snygg sexig singel OCH jävligt bitter" ett tag sen du fick ligga gissar jag?

kåta hälsningar

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hehehe, nytt bakdäck på G?
AKTA DIG
[YOUTUBE-ID]-UEg1-6iEeo[/YOUTUBE-ID]
:D :D :D :D

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Hehehe, nytt bakdäck på G?
AKTA DIG
[YOUTUBE-ID]-UEg1-6iEeo[/YOUTUBE-ID]
:D :D :D :D

haha ska vi filosofera lite om kastet han fick? :tummenupp

De bästa man kan göra i detta fall är att du varvar upp han samt håller i handbromsen sen dumpar du kopplingen. När du hör att de smäller är de fixat :tummenupp

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Är det bara jag som är intresserad av hur SuzukiLover ser ut?? :D
Vem är denna "ghost" som ställer såååå många frågor??

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Herregud, jag tror inte jag har skrattat så här mycket på länge :) Jag har spenderat några minuter med att läsa igenom SuzukiLovers senaste trådar och jag måste säga att de tar priset. Mingves var rolig för några år sedan men du är min nya gud. Kul när någon förgyller forumet så här med funderingar totalt utan vett och sans:D Hoppas verkligen inte att du är ett Flaim, det vore inte lika kul.

Ett hett tips tilll SuzukiLover; Sluta tänk så förbannat mycket :tummenupp

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Förresten, om det står i handboken till tung sporthoj Suzuki GSX-R 1000 av årsmodell 2008 att man inte får släppa styret. Hur gör då SuzukiLover när han har kört klart och vill gå av hojen? Tar han med sig styret?

Ozone

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kawasaki z750 -09 Suzuki sv 650 -99 Hornet 900 -02, Suzuki rf 600R-93
När jag fick en skruv i däcket var det bara att köpa nytt, däckverkstan sa att man aldrig lagar mc däck.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
När jag fick en skruv i däcket var det bara att köpa nytt, däckverkstan sa att man aldrig lagar mc däck.

Då har just den verkstaden fel, jag kan bekräfta att det går att laga mcdäck och att det görs.
Jag hade inga bekymmer med mitt lagade bakdäck, långa sträckor över 200km/h och minst någon bandag gick det bakdäcket efter lagningen med.
Bara trams att inte laga splitternytt däck.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
En liten OT fråga till dig SuzukiLover: Varför har du inte lagt upp ett enda foto på dig och din nya hoj? :va

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
men snacka om att göra en höna av en fjäder skruva ur skruven läcker de inte så är de ju fine! får ju vara 4 mm hål rakt in i en flygplans däck och de sätter nere sina 70ton i backen i ca 300knyck.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept