Skruv sökes! Akut!!

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Söker skruven som sitter i botten på framgaffeln!
Har sökt med ljus och lykta men det är två veckors leveranstid överallt.
Hojen är en suzuki gsxr 1000 k3, så är det någon som har en sådan skruv så hojta till så kommer jag direkt! stora pengar erbjuds:tummenupp
Ska nämligen till gelleråsen på torsdag och har ju bara än så länge ett gaffelben:död

Så fram med gamla skruvlådor eller ut och slakta din egen gaffel för att hjälpa en fellow comrade!:tummenupp

//Sebba

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Jobbigt läge, EBay och sånt lär väl inte funka tills dess, express från Tyskland? :näsblod

Har du tappat den som satt där innan :va

edit: frakt från England brukar gå ruggigt snabbt, snabbare än inrikespost ifall man bor i Stockholm.

Last edited:

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Är den så special att det inte går att hitta en likadan hos någon välsorterad skruvbutik.
Har du en bild eller mått eller liknande så kan jag kolla vad man kan skaka fram på jobbet.

sportbike

Guest
E inte det en vanlig m8 med insex-skalle,runt 30mm lång?
Siefwerts?

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Siefwerts?

Biltema har nog också tror jag allt om det bara är en m8 insex. Jag vet inte riktigt men det borde vara någon bricka där också som tätar så kanske går det inte med vilken bonnbult som helst, jag vet inte vad som krävs för att det skall bil tätt.

Last edited:

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Siefwerts?

Näe det är ju nån märklig med hål rak in sen ett hål från sidan.. Lite halv knepigt..
Jobbigt läge, EBay och sånt lär väl inte funka tills dess, express från Tyskland? :näsblod

Har du tappat den som satt där innan :va

edit: frakt från England brukar gå ruggigt snabbt, snabbare än inrikespost ifall man bor i Stockholm.
Hade turen att när jag skulle byta packboxar visade det sig att den var rundragen, och tvungen att borras ur..:mad:

Är den så special att det inte går att hitta en likadan hos någon välsorterad skruvbutik.
Har du en bild eller mått eller liknande så kan jag kolla vad man kan skaka fram på jobbet.

Slänger upp en bild så kanske det hjälper lite granna, eller om någon vet om det finns några andra modeller som har liknande..

gsxr 01-02's funkar inte iaf..

Tack för alla svar än så länge:banana

Bifogat

• DSC00501.jpg
    DSC00501.jpg
    235.4 KB · Visningar: 71
  • DSC00502.jpg
    DSC00502.jpg
    223.3 KB · Visningar: 64
Last edited:

sportbike

Guest
Häng på låset på apa wc i morrn å fråga,kanske finns en bombad hoj som det går att låna en från till dom får hem den nya?

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Näe det är ju nån märklig med hål rak in sen ett hål från sidan.. Lite halv knepigt..

Hade turen att när jag skulle byta packboxar visade det sig att den var rundragen, och tvungen att borras ur..:mad:

Slänger upp en bild så kanske det hjälper lite granna, eller om någon vet om det finns några andra modeller som har liknande..

gsxr 01-02's funkar inte iaf..

Tack för alla svar än så länge:banana

Släng upp en bild... Inget är omöjligt! Svarv och pelarborr löser det mesta :)

Bara men vet gäng gång och längd så borde det gå att fixa...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
en gsxr750 -08 skruv finns för utlåning.
skulle kunna va samma, är väl kayaba båda.
kan inte mäta på den förrns imorrn fm dock

ta mått på din så kollar jag då.

Last edited:

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Har varit på spinning wheel och farit omkring och rotat i deras lådor och donat, men dom hade ingenting.. ringt alla hojaffärer och skruvar är slut finns inte på lager hos suzuki är två veckors leverans, har ringt till hojmekaniker men dom har den inte..

mitt hopp ligger hos folket:tummenupp

//Sebba

Ah fan va fint, vet inte riktigt.. men skickar dig ett PM med måttet lite senare, har inget och mäta med hemma:död

Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Ring Fleninge MC Skrot. Dom tar typ nypris på sina begagnade saker och är allmänt besvärade av att man hör av sig, men dom har säkert som dom kan stoppa på posten eller nån i Malmö - Landskrona - Helsingborg som ska till samma bana som du kan ta med sig... :tummenupp

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Ring Fleninge MC Skrot. Dom tar typ nypris på sina begagnade saker och är allmänt besvärade av att man hör av sig, men dom har säkert som dom kan stoppa på posten eller nån i Malmö - Landskrona - Helsingborg som ska till samma bana som du kan ta med sig... :tummenupp

nackdelen är ju att hojen hänger i taken, och blir svår att flytta ngn stans med bara ett gaffelben som sitter fast och ingen olja eller nada i det andra:confused:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Part. no är iaf 51147-16G00 och skall ha en tillhörande bricka med part. no 51148-41310

Ring närmsta hoj (Suzuki) handlare imorn och ge dom numrena så ska dom kunna kirra mått mm till dig.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Part. no på den är 51147-38H00 så det är nog inte samma tyvärr.

Tror det är samma på R1000K5/6 (jaja R1000K4 åxå...) och SV1000 modellerna av senare snitt.

Last edited:

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Jag har ingen aning men det är inte likadan skruv på 01, 02 eller 04:eek:rna? om det är det så har ju bikes mcdemontering en 02:a och en 04:a iofs så säljer ju dom det hela som gaffelpaket.

Men sen finns det en 01:a om du söker på mctorget.se

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...