Wassup skrev:vad har styrändarna för funktion på hojen?
ne sjärna och den ser inte mycket ut som en sjänra längre den sitter somAnton_Ljunghusen skrev:Minska vibrationer i styret (gör stor skillnad)
Är det insex?
Samma på min Gixxer, får inte bort domWassup skrev:vad har styrändarna för funktion på hojen?
har en runddragen skruv så får inte bort dessa.
fundera på att borra bort skallen och sen ta rörtång
och försöka få bort skruven med?
finns det någon med bättre förslag?
skit iriterande med grejer som sitter fast specielt när man skaffa nya handtag idag.Hultan skrev:Samma på min Gixxer, får inte bort dom
Wassup skrev:skit iriterande med grejer som sitter fast specielt när man skaffa nya handtag idag.
ok hur får jag bort skiten?//Danne// skrev:sitter med locktite..
varför sitter dom med locktite?//Danne// skrev:sitter med locktite..
hur får jag bort gammla gashantaget och sätter på det nya?andersbrink skrev:De flesta sitter inte med Loctite utan med rost. Värmer man tillräckligt så oxiderar/bränns gummit och den kommer ut rätt lätt - OM det är en gummiexpander i änden. Bl.a. gamla gixxrar har en fast gänga innuti styret och ingen gummiexpander.
Japp det suger, berätta gärna om och hur du får bort dom!Wassup skrev:skit iriterande med grejer som sitter fast specielt när man skaffa nya handtag idag.
jo dom e nu borta. tog värme pikkan och elda ordentligt. sen va det bara at skruva. om du har runddragna skuvskallar borra bort dom med en 10 borr tror jag att jag använde, sen eldar du på skruven som satan, tar en svetstång och skruva loss den med.Hultan skrev:Japp det suger, berätta gärna om och hur du får bort dom!
Wassup skrev:jo dom e nu borta. tog värme pikkan och elda ordentligt. sen va det bara at skruva. om du har runddragna skuvskallar borra bort dom med en 10 borr tror jag att jag använde, sen eldar du på skruven som satan, tar en svetstång och skruva loss den med.
allt detta för att byta ut gummihantagen.
inte nog med all skit innan så lyckas man göra sin top tabbe i meka. lyckades dra av gasvajern när jag skulle sätta på nya handtaget.
så nu måste man vänta på ny och ställa in den innan man kan gasa igen.
tror detta menas med murfys lag på all jävlighet lr va det fan heter.
Gott att du löste det!Wassup skrev:jo dom e nu borta. tog värme pikkan och elda ordentligt. sen va det bara at skruva. om du har runddragna skuvskallar borra bort dom med en 10 borr tror jag att jag använde, sen eldar du på skruven som satan, tar en svetstång och skruva loss den med.
allt detta för att byta ut gummihantagen.
inte nog med all skit innan så lyckas man göra sin top tabbe i meka. lyckades dra av gasvajern när jag skulle sätta på nya handtaget.
så nu måste man vänta på ny och ställa in den innan man kan gasa igen.
tror detta menas med murfys lag på all jävlighet lr va det fan heter.
tror inte den hadde gått av presis om man bara gasa normat jag våldade på nya handtagen så jag snurra ganska hårt och sissta biten var förjävlig.EBS skrev:Dra av gasvajern? Om den går av så va den nog ändå påväg och behövde bytas. Va glad att det hände nu och inte när du är ute på en tur 20 mil hemifrån.
Anton_Ljunghusen skrev:Minska vibrationer i styret (gör stor skillnad)
Wassup skrev:tror inte den hadde gått av presis om man bara gasa normat jag våldade på nya handtagen så jag snurra ganska hårt och sissta biten var förjävlig.
men man kan ju tänka så också att det va tur att jag inte va 20 mil hemifrån endå.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|