Skulle du dra ifrån polisen?

Skulle du dra från polisen?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Herregud vilken idiotisk tråd/poll (enligt eget tycke), men tyvärr är det ännu mer idiotiskt och skrämmande att läsa att vissa personer här faktiskt kan tänka sig att dra från polisen. Hur tänker ni?

Ni verkar ha samma mentalitet och kriminellt tankesätt som den 22-åriga kille som krashade nu i dagarna, se hur "bra" det gick för honom när han försökte dra, kort sagt så är det idiotiskt att ens tänka tanken oavsett om man har läge eller inte.

Väx upp och ta konsekvenserna för ert handlande, och vill man inte riskera böter eller indraget körkort, kör lagligt... Hur svårt ska det vara?
Men ni kanske tycker att det är tufft/ballt att försöka dra, och kunna skryta inför vänner om er bedrift? Men hur tufft är det att i den stressade situation som uppstår äventyra andra människors liv, bara för att just du ska slippa att åka fast?
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag hade lätt dragit snuten med min mt, fast nee min mt kommer inte över den magiska gränsen på 250 och då räknas det nog inte som hets om jag kör av eller dylikt:va:huvet
 

tommi

Guest
Nej jag skulle inte dra ifrån polisen,dels för att jag troligen inte kan och sedan varför riskera sitt liv och andras med att köra som en jävla idiot då är man bara dum i huvet :rolleyes: sen antar jag att denna tråd är född ur tråden om dom som "jagades" av polisen i stockholm och föraren dog och tjejjen bakpå klarade sig skapligt.

Läste i kvällstidnigen att dom hade diskuterat vad dom ska göra under färden,jag vet inte kom aldrig "vi kanske skulle stanna" upp eller??? vad fan är det som gjorde att ni beslöt er för att vi kör som fan och kör ner i tunneln och springer därifrån? vad hade ni fått lite böter eller? se vad resultatet blev av erat beslut.....
 

cbrmicke

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Treske
Hoj
-00 Honda Cbr Fireblade. XR 650r Grus å Motard. RD 350 YPVS
Hej

Varför skulle det bli mer dödsolyckor om folk kör från snuten lite då och då.
Man kan ta det helt lugnt i kurvorna för att sedan ge på mellan kurvorna å snuten har inte en chans (om man kör sporthoj nyare en -90)

Ska tilläggas att jag bor i västra värmland å kör som regel mest möjligt små krokiga landsvägar.

Från en som alltid kör för fort för det ger mig ett välbefinnande lycka kort och gott.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vet jag att jag gjort nåt väldigt dumt, eller att jag helt enkelt inte orkar dryga med dom om miniskylt, avsaknad av backspeglar eller liknande.

Så ja, utan tvekan.

För rent nöje? Nej. Finns roligare saker att göra.
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Hade själv aldrig kör ifrån polisen om det inte fanns ett helt självklart sett att skaka bort dom, om ni tycker det skulle va pinsamt att bli stannad för fortkörning vad är det inte då om ni åker fast för fortkörning och smittning.. :)

Känner att jag borde dra en historia som hände mig för ja typ 2 dar sen.
Jag kommer i 120 på en ganska väl trafikerad 70-sträcka. (jag ligger i omkörningsfilen).
Precis när jag med nöd och näppe kör in i den vanliga filen igen så kommer en polisbil bakom krönet med blåljusen på!!
I'll like..: fuuck... :gnissla
Sen kommer jag på att det fanns en camping i närheten med ett flertal bommar så man åkte in där sen va saken biff :D
Vet dock inte om dom va ute efter mig :tungan men kände inte för att tänka så när jag i princip har raka rör :yoparty

Iaf slutsatsen av det här inlägget är att jag äger :) *liiiiiiiiiiiite sarkasm*
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, känner att jag smet tillräckligt från polisen när jag körde moppe ärligt talat. >.<
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Man kan ta det helt lugnt i kurvorna för att sedan ge på mellan kurvorna å snuten har inte en chans (om man kör sporthoj nyare en -90).

shbladet2.jpg
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
här ser vi tydligt hur vissa på SH resonerar:näsblod

Orka fortsätta jiddra om detta, lärt mig under de senaste dagarna att FB är Sh är precis de samma. Ger upp:glömdet
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Det är det som är hela poängen med mitt inlägg: ...massa text...

Ps!
Nu kan ni som vill skälla & gnälla på mig bäst ni vill!! :krama
Ds!

Jag har varken tänkt skälla eller gnälla, då jag till viss del kan hålla med dig. Drog själv snuten på min Push Dakota som 15-åring genom att gena genom en trädgård och ut i skogen... :)

Dock tror jag inte TS hade som avsikt att diskutera huruvida det är lätt/svårt eller hur man bör agera på bästa sätt för att dra snuten, utan snarare få fram vilken mentalitet vi SH-förare har i ämnet.

Jag skulle aldrig dra snuten då det oavsett vad du säger innebär en ökad risk både för mig och min omgivning (trots att jag såklart är världsbäst på att köra hoj i alla lägen). :3freak

Dessutom är det varken värt besväret, stressen eller eventuellt ökat risktagande. För hur duktig och väl någon än känner sin omgivning tvivlar jag starkt på att man bara därför kan dra snuten utan förhöjd puls och stress. Och med det en ökad risk...

Jag vågade inte ta ut Dakotan på över en vecka efter min "lyckade flykt" som 15-åring. Hos moppe-polarna var man ju kung, men att jag i princip sket i brallan på kuppen var ju inget de fick veta... :gnissla

Numera tar jag böterna som en man och sedan en kall öl på balkongen. Helt riskfritt :tummenupp (nåja, frun hade väl ganska exakt 2.800 synpunkter) :gnissla
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Enligt moppe erfarenheter så är ju inte en bil spec mycket att oroa sig för. Men beror ju från gång till gång.
Is i magen och lagom stress!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Resultatet av röstningen säger allt. De flesta skulle stanna. Det är inget jätteproblem. Alla kan inte vara och är inte laglydiga. Men de flesta är det.

Denna trend att ifrågasätta allt pga de olyckor och nyheter som varit, får nog börja närma sig sitt slut... iaf här på SH. Det drar ner stämningen helt i onödan (baserat på röstningsresultatet).

Tråd stängd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top