Skulle stålomspunnet lösa problemet?

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Fürstenhoff skrev:
För att göra ett ytterliggare ett inlägg rörande stålomspunna bromsslangar eller ej så vann Miniin SM guld i SUPERBIKE med ORGINAL bromsslangar!! :7peta

Så att säga att stålomspunna slangar skulle vara överlägsna orginal är kanske att överdriva en aaaaaning!!;)

/Fürstenhoff.
Det är väl ganska logiskt......
Mindre broms...högre hastighet :rolleyes:
 

sandstream

Guest
Strider skrev:
Nääää, han kör ju annorlunda så hans slangar flexar inte öht, just det. :yoparty
Jag menade att han kanske kan bromsa lite bättre än mig men du kör säkert ifrån honom :tummenupp
Fürstenhoff skrev:
Nja, snarare en R1000K3 med NSB kit kanske är mer riktigt!! ;)
Hur som hellst otroligt imponerande!! :Bugar
NSB tillåter väl ingen trimning alls, bara små grejer man får ändra?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Neutral skrev:
Vad är det för fel på just Goodridge?
Ja, vad är det för fel på dem? Jag hade såna på min förra hoj och hittade inget att anmärka på.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Åk ner till NBM och gör stålomspunna så får du bättre känsla i bromshandtaget! ( Bra pris och bra jobb! Viskar: så går det att köpa på firman serru)
Jag har kört gummi & stålomspunnet och det gör stor skillnad.

Sen så köper du ett radial handtag från ISR för skojs skull (jag har 2 radialhandtag och 2 vanliga av ISR modell bara för att! :banana )

Nä allvarligt skojjat så kommer du märka skillnaden!
Sen så gäller det att byta bromsvätskan ofta om du använder hojen som man ska! :tummenupp
 

sandstream

Guest
Fürstenhoff skrev:
Det har du rätt i, dock får man byta hela avgassystemet, plock dit en powercomander samt topplockspakningen om jag inte minns fel & om inte reglerna ändrats sedan 2003 vilket då ger ca 163-166hk på bakhjulet på dynobänkar.
/Fürstenhoff.
Okej!
Vet att Miinins hoj har bänkats till 157 HK på bakhjulet vilket gör hans körning i år mot K5:eek:r osv än mer imponerande :)
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
sandstream skrev:
Okej!
Vet att Miinins hoj har bänkats till 157 HK på bakhjulet vilket gör hans körning i år mot K5:eek:r osv än mer imponerande :)
Körde Miinin fler race än Sviestad?
Hur gick det i de andra racen?
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
En annan sak som inte diskuterats så mycket i denna tråden är att byta dom organiska originalbeläggen mot kolfiberbelägg. Tål högre temperaturer utan att mattas och kan minska fadingen. Jag kör själv på Performance Friction PFC95 sedan flera år och dom funkar perfekt för bana och håller länge. Tar ett tag att bli varma och bita bra, vilket gör dom mindre lämpliga för gatbruk.

Ska man prioritera vad man bör göra så hade jag gjort så här:
1. Ny bromsolja och ordentlig luftning
2. Nya slangar
3. Nya belägg
4. Ny pump
5. Nya skivor

Pump och skivor är bra mycket dyrare än det andra och ska inte behövas om man inte tillhör eliten.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Wenhov skrev:
Jag kör själv på Performance Friction PFC95 sedan flera år och dom funkar perfekt för bana och håller länge. Tar ett tag att bli varma och bita bra, vilket gör dom mindre lämpliga för gatbruk.


var köper man dom? pris?

Jag har tänkt att åka mycket bana nästa år och skulle vilja ha bra tips på bromsbelägg till en R1-03.

Inte kul med belägg som blir trötta efter tre varv...
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
ozto skrev:
var köper man dom? pris?

Jag har tänkt att åka mycket bana nästa år och skulle vilja ha bra tips på bromsbelägg till en R1-03.

Inte kul med belägg som blir trötta efter tre varv...
http://www.peansweden.se/

Du får maila eller ringa för pris. Dom är inte billigast, men livslängden är lång, så det jämnar ut sig mot andra billigare belägg.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top