Skulle vilja prova

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Sofiiaa skrev:
Vet ni om det på något sätt går att lösa att t.ex Hyra en offroad-mc för att köra på bana, för jag vill riva loss ordentligt, men inte med min. :hihi

Hur funkar det med banor? Hyr man eller? Jag är på nivå 0 och vet absolut inte hur någonting fungerar. Kan någon ge mig lite hjälp på grunderna.

P.S Det enda jag kan hyfsat är själva körandet, hehe. :yoparty

Det fanns åtminstånde tidigare en mc-uthyrning på Odinsgatan nästan borta vid Svingeln för några år sedan. Jag skulle hyra där men stötte på patrull för att de ville att man skulle vara över 25 och i så fall är det inte aktuellt i ditt fall men det kan vara värt att kolla.

Har du varit uppe på Blixåsbanan i Balltorp? Eftersom du bor i Mölndal är det inte långt. Där kör de både cross och enduro, jag åkte dit med en kompis som körde enduro och fick låna hans brors hoj för att testa. Jag vet inte vilka möjligheter som finns att få låna en hoj där.

Sedan finns det ett dyrt alternativ. http://www.myadventure.se har cross, enduro och motard på Borås motorbana. Det kostar från 1995:- för en heldag. Om priset inte är ett problem föreslår jag att du kollar på deras hemsida. Där finns all information du behöver.

Om du seriöst funderar på att börja köra cross eller enduro rekommenderar jag precis som någon tidigare att kolla med Kortedala motorklubb. De vet var alla banor i Göteborgsområdet ligger.

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...