Skum båge?

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Yttligare en anledning till navstyrningen är att du får mindre känning av gyroeffekten från framhjulet. vilket bättrar på möjligheten att kunna ta kurvorna snabbare.
Helt klart är iaf att det är min dröm hoj sen den dagen jag såg den första gången... Bimota = Kärlek!

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
KalleNorton skrev:
En annan hoj i katalogen ni bara måste kolla är Zongshen Zoulsurfer... Den verkar ha rätt sjysst motor :hihi

Är en del annat på den som verkar schysst. Var lite skoj att läsa när man hittade den.

bluetooth-gasreglage, trådlös internetuppkoppling och bildskärm under sadeln :yoparty
Och vad är en inverterad kompressor :va
Suger den ut luft då eller?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Synd att den är så sjukt dyr, att mindre kan kosta så mycket mer...
Kunde den inte kostat något mer än värsta 1000DS-duccen typ? Då hade jag beställt en. Den väcker mitt ha-begär

Last edited:

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
heggeli skrev:
Jag har ett svagt minne av att jag har sett en Honda med en liknande framgaffel som Tesi-2d i en tidning på 80-talet, kan det stämma.? En ELF-Honda har jag för mig.

Jo Honda utveklade en sådan hoj fast styrningen var inte lika komplisert byggd som den är på tesi 2d. Bimota byggde en tesi 1d som 2d bygger på, 2d har dom gjort en del justeringar på som har med styrningen att göra bla är det en utväxling på styrningen. Sedan har dom kraftigare sving på den här. Jag såg på en sida där dom jämförde 1d med 2d ska se om jag hittar den igen...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
heggeli skrev:
Jag har ett svagt minne av att jag har sett en Honda med en liknande framgaffel som Tesi-2d i en tidning på 80-talet, kan det stämma.? En ELF-Honda har jag för mig.
...å Yamaha på touringhoj i början av -90...

För att inte tala om BMW's Telever som är samma fysiska princip, om än med annan utformning.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Bimota kan designa hojar. Den absolut vackraste motorcykel som någonsin gjorts är ju SB8R Special. Myser varje gång jag ser den.

Bifogat

• copy12-11Bimvota04.JPG
    copy12-11Bimvota04.JPG
    81.2 KB · Visningar: 108

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Brutus skrev:
Bimota kan designa hojar. Den absolut vackraste motorcykel som någonsin gjorts är ju SB8R Special. Myser varje gång jag ser den.

Potentialen finns ju..men få ner priset oxå! så folk kan köra deras mc's

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Dede skrev:
Är en del annat på den som verkar schysst. Var lite skoj att läsa när man hittade den.

bluetooth-gasreglage, trådlös internetuppkoppling och bildskärm under sadeln :yoparty
Och vad är en inverterad kompressor :va
Suger den ut luft då eller?

Jag är GANSKA säker på att det är den traditionella "skojhojen" som Bike har med i sin katalog varje år...blev misstänksam redan vid bilden, och när jag sänkte blicken en aning bekräftades min misstanke...
"V8, DDHC??? kärnkyld :rolleyes:
Bluetooth reglage, inverterad kompressor och Euro 47 avgaskrav låter också lite konstigt... :näsblod

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det där slog aldrig, Yamahan som ju är över tio år gammal sålde dåligt (gts 1000)

Har knappt sett en sån annat än på bild, minns att de försökte rea bort dem ett tag, tror det gick ganska dåligt.
Det är i och för sig en ganska trist touringhoj med en snöpt fzr1000 motor.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Poacher skrev:
Det där slog aldrig, Yamahan som ju är över tio år gammal sålde dåligt (gts 1000)

Har knappt sett en sån annat än på bild, minns att de försökte rea bort dem ett tag, tror det gick ganska dåligt.
Det är i och för sig en ganska trist touringhoj med en snöpt fzr1000 motor.

Den fick väl bra kritik i pressen men den kostade väl mera än en Guldvinge. Samt att touringåkarna är de mest konservativa av alla MCåkare.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
McFille skrev:
Inte Bimotan juh! :7peta
Klart den finns, bike har ju t.om. testat den.

Ja snackar om scootern Zoulsurfer eller vad den hette...

oj... sorry... jag hoppade visst över några inlägg... sorry... :brinnerup

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...