Skummis blocketannons ?

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
nu behöver det absolut inte vara något skumt med just denna annons,

men läs annons texten,

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSXR1000_K7_34658345.htm?ca=10&w=3

en kraschad gsxr1000 2007

"det enda som gick sönder vid krachen var ramen"
ramen syns på ena bilden hel och fin men man har skärt av styrkronan med typ kapmaskin

vad är det för en krasch egentligen ?
någon som smällt sin båge nån gång och bara ramen som gått sönder??

"några kåpor fick repor men jag har lämnat in dom på lakering så nu är dom i nyskick"

För det brukar man ju göra på en skrothoj man inte kan köra någonsin igen om kramen är trasig ?
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Ser jävligt knepigt ut att ramen är helt avkapad bara sådär :va Men sökte upp säljaren på facebook och där ser man ju att han åker runt på, troligtvis, samma svarta K7a med regskylt på.

Den ser lite suspekt ut den annonsen. Och att "bara" ramen går sönder vid en krasch, låter ju inte heller så troligt. Men men, allt kan hända :)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
tycker mig ha sett han här på sporthoj, känns nästan som det låter skummare än vad det igentligen är så stulen tror jag inte den är:)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ring och fråga efter regnummer, sen jämför om den står/stått på "Kalle Nordlander"
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
eller så lär väl ägaren själv skriva här, då jag med 200% säkerhet gissar på att han är medlem här.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
fan va folk e paranoida. måste ju gå snabbare att ta reda på fakta genom att helt enkelt ringa personen än att lägga ut en skum blocketannons-tråd.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
fan va folk e paranoida. måste ju gå snabbare att ta reda på fakta genom att helt enkelt ringa personen än att lägga ut en skum blocketannons-tråd.

Varför kalla folk paranoida?

Snarare så att många här på sh är naiva och skenheliga.

Det försvinner hojar till höger och vänster och säljs billiga delar överallt, men inget är stulet/FB-bedrägeri? :va

Ps.
Rent allmänt menat
Ds.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Då var ju den saken avklarad. Skum blocket annons=inte skum blocket annons längre!
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Att ramhuvudet är bortkapat är inte konstigt? Han har helt enkelt sålt identiteten vidare.
Man behöver endast ram huvudet för att flytta över en identitet och skall medtas vid regbesiktning.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Räcker ju med att en sten/trottoarkant etc slagit i hårt i ramen med sprickbildning, det är dyrt fan att byta allt, vet en hoj som nyss blev utdömd, såg inte mycket ut alls skademässigt, men lagningen tack vare ramen skulle bli samma kostnad som hojen var värd, ca 50K..

Jag ser inget konstigt alls i detta, förmodligen fanns inte helförsäkring och han vill få ut så mycket han kan få för sina prylar.


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5227207&postcount=171


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5227811&postcount=174

Maximal otur/tur

Men fattar ändå inte att man säljer delarna istället för att köpa ny ram på en K7a?
En KTM självklart men en K7 ? :va

Ram är dyrt, arbete med att "bara byta ram" är är så omfattande så det går knappt föreställa sig och det är drygt och tufft jobb även för de som mekar mc hela dagarna med, då för en lekman..
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ram är dyrt, arbete med att "bara byta ram" är är så omfattande så det går knappt föreställa sig och det är drygt och tufft jobb även för de som mekar mc hela dagarna med, då för en lekman..

Ram 20.000kr (ny ebay.de)

Arbete en helg i trädgården.

Men jag har förståelse för att en del inte vill meka själva och då rasar kostnaden iväg.

:)
 

chrille XX

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Ort
märsta
Hoj
-07 honda cbr 1100 xx
Det är mycket listigare att länka direkt till det inlägget, alla har inte ens lika många inlägg per sida, mao blir din sidan 9 inte alls samma sak för mig, jag får bara 6 sidor i den tråden, och jag orkar inte sitta och läsa igenom hela tråden och leta efter ett visst inlägg. Man kan lika gärna säga att det står om det på www.sporthoj.com... :rolleyes:

aaa just ja :huvet tänkte inte på det :va
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
...rambrott vid styrhuvudet är en känd konstruktionsbrist på visst årsmodellintervall av GSXR1000. Vissa har gått av utan samband med krasch/vurpa. Tror t.o.m. det blev ett retrofit-/recallärende av det i USA.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Varför kalla folk paranoida?

Snarare så att många här på sh är naiva och skenheliga.

Det försvinner hojar till höger och vänster och säljs billiga delar överallt, men inget är stulet/FB-bedrägeri? :va

Ps.
Rent allmänt menat
Ds.

Poängen var att varför inte RINGA och prata med säljaren istället för att skrika stulet/skumt innan man tagit reda på fakta. Behövs väl inte många ord med säljaren för att känna av om det är något skumt på g eller inte. :tummenupp
 

FinneKalle

Sturpen MC
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Sturpen
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
det är min hoj och den är inte stulen, klotade på bulten på nationaldagen till ära. det var bara framfälgen och ramen som blev mosade annars klarade sig resterande delar bra! bra att folk e uppmärksamma men att dra förhastade slutsatser är inte alltid lika lyckat!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top