Dessa så kallade mc-klubbar är ju så sjukt löjliga så man blir mörkrädd
Under vår företagslokal har vi en mc-klubb som är bildad av helt normala människor med jobb och en förkärlek till amerikanska vinkelmotorer. Fina hojar, vettigt folk och en jävligt schysst klubblokal där de brukar fixa riktigt trevliga fester.
Sen en dag kommer det in en lirare från en annan mc-klubb (nystartad i Sverige, gammal i väst) och påstår att de måste ta ner skylten vid grinden då de inte har fått tillstånd av den mc-klubben att ha en mc-klubb.
Sagt och gjort, det är ju vanliga familjekillar som driver klubben och vill inte bråka så de tar ner skylten och en del väljer att gå ur klubben (enligt vad jag har hört, ej bekräftat) men lokalen finns kvar och även en del originalmedlemmar som bara vill köra hoj.
Och sen blir en lokal ledig precis bredvid den nuvarande mc-klubben under oss och vips så är där en annan mc-klubb, med andra avsikter än att köra hoj överlag. Idén verkar vara att bära väst och inte köra hoj, en del har inte ens en hoj vad jag har hört.
Hyresvärden (samma som vår) blir sur då det var en privatperson som hyrde lokalen och någon mc-klubb var det inte tal om vid kontraktskrivande.
Och sen en dag när jag står uppe vid grinden och jobbar på området så dundrar det in en Cheva Van i hög fart och grinden stängs. Precis efter kommer det en V70 nästan på bredställ och missar med någon decimeter att ta sig in innan grinden stängs, jag känner igen civilpolisen som sitter och svär och jag vinkar åt honom när de precis ska åka och släpper in dem och de åker efter.
Får höra att de har ganska bra koll på den nyinflyttade mc-klubben och numera har de fått ett eget kort till grinden
Fyfan, jag avskyr såna här människor som verkligen inte vågar leva på egen hand utan verkligen måste ha en samhörighet till andra likasinnade män (för det är uteslutande män det rör sig om, kvinnorna som finns med i bilden är där med en man) för annars vågar de inte ens gå och skita på egen hand.
Jag var på fest en gång som den nyinflyttade klubben anordnade i sina gamla lokaler men vi gick ganska snart när vi insåg vad det var för något det rörde sig om.
Jag är ganska övertygad om att de delar många saker med människor som söker sig till kristendomen, i det första fallet är det rädsla bland annat av rädsla för ensamhet och sistnämnda samma sak plus tanken på att de kommer att dö och sedan ruttna bort och då känns det bättre att gå omkring och tro att man kommer leva vidare för det står så i en sagobok.
Blabla, nu vet jag inte ens vilken tråd jag skriver i längre.