Skumt, ingen som nämnt överfallet på Svineri Mc

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Nu har jag ingen koll på vad det är är för lirare och vad det är för sorts organisation, men jag skjuter från höften och gissar på att det är 1%are. Det jag tycker är otroligt ironiskt med just 1%are är att dom har fått för sig att dom ska ställa sig utanför lagen och leva som outlaws men inom sina organisationer har dom hårdare regler och hierarki än det vanliga samhället... där dom desutom bråkar med varandra om dom har liknande färger. Låter mera som två kvinnor som råkar ha samma klädsel på en fest...

Gissar på att det finns en stark korrelation mellan genomsnittlig tjocklek på pannbenet och hur viktig hierarkin i gruppen är.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu har jag ingen koll på vad det är är för lirare och vad det är för sorts organisation, men jag skjuter från höften och gissar på att det är 1%are. Det jag tycker är otroligt ironiskt med just 1%are är att dom har fått för sig att dom ska ställa sig utanför lagen och leva som outlaws men inom sina organisationer har dom hårdare regler och hierarki än det vanliga samhället... där dom desutom bråkar med varandra om dom har liknande färger. Låter mera som två kvinnor som råkar ha samma klädsel på en fest...

Vad är det ironiska med det?

Det är ju just att göra sig av med allt som hämmar dem som är deras ide? Inga skyldigheter - inga skydsnät. make it or brake it, its up to you.

Den ideologin kan jag förstå utan problem.

Dock har jag begåvats med medkänsla och samvete så jag har inga planer på att ta nått erbjudande då det skapar vidriga handlingar.

Sen är det nog inte så mycket färgerna som intäkterna dem bråkar om, och eftersom dem lever på manegment by fear så allt med minsta prestige påverkar intäkterna.

Jag försvarar inte utan förklarar de jag tror dem flesta inser om dem tänker efter.

Då är det oförståligare med folk på litersporthojar som predikar om reflexvästar och att bulten vist är härlig i 70.. Det om något vitnar ju om äcklig dubbemoral.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dessa så kallade mc-klubbar är ju så sjukt löjliga så man blir mörkrädd :brinnerup

Under vår företagslokal har vi en mc-klubb som är bildad av helt normala människor med jobb och en förkärlek till amerikanska vinkelmotorer. Fina hojar, vettigt folk och en jävligt schysst klubblokal där de brukar fixa riktigt trevliga fester.
Sen en dag kommer det in en lirare från en annan mc-klubb (nystartad i Sverige, gammal i väst) och påstår att de måste ta ner skylten vid grinden då de inte har fått tillstånd av den mc-klubben att ha en mc-klubb.
Sagt och gjort, det är ju vanliga familjekillar som driver klubben och vill inte bråka så de tar ner skylten och en del väljer att gå ur klubben (enligt vad jag har hört, ej bekräftat) men lokalen finns kvar och även en del originalmedlemmar som bara vill köra hoj.
Och sen blir en lokal ledig precis bredvid den nuvarande mc-klubben under oss och vips så är där en annan mc-klubb, med andra avsikter än att köra hoj överlag. Idén verkar vara att bära väst och inte köra hoj, en del har inte ens en hoj vad jag har hört.
Hyresvärden (samma som vår) blir sur då det var en privatperson som hyrde lokalen och någon mc-klubb var det inte tal om vid kontraktskrivande.

Och sen en dag när jag står uppe vid grinden och jobbar på området så dundrar det in en Cheva Van i hög fart och grinden stängs. Precis efter kommer det en V70 nästan på bredställ och missar med någon decimeter att ta sig in innan grinden stängs, jag känner igen civilpolisen som sitter och svär och jag vinkar åt honom när de precis ska åka och släpper in dem och de åker efter.
Får höra att de har ganska bra koll på den nyinflyttade mc-klubben och numera har de fått ett eget kort till grinden :)

Fyfan, jag avskyr såna här människor som verkligen inte vågar leva på egen hand utan verkligen måste ha en samhörighet till andra likasinnade män (för det är uteslutande män det rör sig om, kvinnorna som finns med i bilden är där med en man) för annars vågar de inte ens gå och skita på egen hand.

Jag var på fest en gång som den nyinflyttade klubben anordnade i sina gamla lokaler men vi gick ganska snart när vi insåg vad det var för något det rörde sig om.

Jag är ganska övertygad om att de delar många saker med människor som söker sig till kristendomen, i det första fallet är det rädsla bland annat av rädsla för ensamhet och sistnämnda samma sak plus tanken på att de kommer att dö och sedan ruttna bort och då känns det bättre att gå omkring och tro att man kommer leva vidare för det står så i en sagobok.

Blabla, nu vet jag inte ens vilken tråd jag skriver i längre.

Smagatusk

Guest
En massa text där jag missade hälften men läste det jag tyckte var bra, tex:
Fyfan, jag avskyr såna här människor som verkligen inte vågar leva på egen hand utan verkligen måste ha en samhörighet till andra likasinnade män (för det är uteslutande män det rör sig om, kvinnorna som finns med i bilden är där med en man) för annars vågar de inte ens gå och skita på egen hand.

Alltså, dessa jävla klubbar... Nu har de startat en herrklubb i vårt område där de har en träff en gång varannan månad, men på förfrågan tackade jag bestämt nej. Jag är inte så desperat än.

Och klubbar hit och dit. Varför måste man ha en benänming på sällskapet? Varför inte bara vara ett gäng som håller ihop, helt utan förbehåll. Nä för fan, man ska bete sig skörden ett oår, vara en nagel i ögat på alla åskådare för att få sin bekräftelse. Farliga män får många kvinnor.

Och sen till alla er som sätter sig emot tråden... Denna tråden är väl lite limbo mellan MC-relaterat och OT, där TS valde OT, det lägre skiktet. Frågor på det?

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Har tyvärr aldrig sett någon Svineri Mc på HD, endast på sporthoj men vi skiter i det. Släng o stäng tråden

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vilken medkänsla du har.

händer betydligt värre saker än dedär ... så nej , har ingen medkänsla riktigt för den incidenten(det var väll ingen som dog,dom fick pisk om jag inte missat nått?) ... och fattar fortfarande inte varför tråden ens skapades här på SH ... var det bara för att det var en MC klubb som vart attackerad ? ... iaf jag har inget gemensamt med den klubben , men andra här kanske har det och finner mera medkänsla för stackarna än mig

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
... och fattar fortfarande inte varför tråden ens skapades här på SH ... var det bara för att det var en MC klubb som vart attackerad ?

Varför skulle en tråd inte skapats i OTdelen av SH menar du?

Här avhandlas allt från surfplattor, klinkers och rostiga gamla bilar till silikontuttar. Varför inte en tråd om detta?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
*) Är det förresten inte dags för någon riksdagsledamot eller något att föreslå ett förbud mot motorcyklar med motor av HD-typ i Sverige? Personer som ägnar sig åt dessa verkar vara överrepresenterade när det blir stökigt vid någon form av evenemang som har med motorcyklar att göra. Risken att någon ska bli misshandlad är nog tiofalt större på en fest med en klubb som kör HD än på valfri bandag i Sverige. Vi kan samtidigt ta och förbjuda amerikanska bilar också.

Var på HD/bikerträff med 1200 besökare för två år sen, inte en enda polis och inte ett enda slagsmål under hela helgen. Tror inte det hade funkat lika bra om så många fulla sporthojspiloter hade samlats en helg.

Problemet är väl dom så kallade 1% klubbarna som är kriminella och inte bikers. Dom flesta nya 1% "bikers" har väl inte ens en motorcykel.

tkdrille

Guest
Var på HD/bikerträff med 1200 besökare för två år sen, inte en enda polis och inte ett enda slagsmål under hela helgen. Tror inte det hade funkat lika bra om så många fulla sporthojspiloter hade samlats en helg.

Problemet är väl dom så kallade 1% klubbarna som är kriminella och inte bikers. Dom flesta nya 1% "bikers" har väl inte ens en motorcykel.

Men om västkillarna går på offentliga festivaler så håller de sig faktiskt lugna. Tror allmänt att customfester är lugnare än sporthojsfester. Men de är bara min tanke.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Förvånar mig att ingen Kalmarit lägger sig i denna tråden. Nu var det ett par år sedan jag bodde i Kalmar men Svineri har inte ett skit med HD eller 1% att göra. De är ungefär lika kriminella som valfri samling föräldrar till ett knattehockeylag. Tydligen är felet de gjorde att vara bra på att festa och dessutom ordna jäkligt bra fester. Det gick tydligen inte för sig så då slår man (bokstavligen) in pannbenet på ett par med järnrör. Det är ungefär lika logiskt (eller acceptabelt) som om OG får för sig att de skall ha alla pengar och fri sprit på nästa fest WCX ordnar i samband med MC-mässan i Göteborg.

Tyvärr är det inte många familjefäder och medelsvenssons som ens tänker tanken att säga emot med tanke på risken för reprisalier så hela träff/festkulturen är på väg att dö ut. Jag åkte mycket på träffar som 16-19-åring och runt hela jävla Sverige var det aldrig bråk eller problem. HD-folk festade med riskokare och alla var där för att ha kul. Nu skall man helt plötsligt bekymra sig för vem som ordnar festen, hur deras logo ser ut, om den råkar "störa" någon annans planer o.s.v. Med världens mest blåögda rättssystem är det väl bara att anpassa sig och hoppas att barnen börjar spela schack istället... :3freak

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
...
Tyvärr är det inte många familjefäder och medelsvenssons som ens tänker tanken att säga emot med tanke på risken för reprisalier så hela träff/festkulturen är på väg att dö ut. Jag åkte mycket på träffar som 16-19-åring och runt hela jävla Sverige var det aldrig bråk eller problem. HD-folk festade med riskokare och alla var där för att ha kul. Nu skall man helt plötsligt bekymra sig för vem som ordnar festen, hur deras logo ser ut, om den råkar "störa" någon annans planer o.s.v. Med världens mest blåögda rättssystem är det väl bara att anpassa sig och hoppas att barnen börjar spela schack istället... :3freak

Funderar på att köpa mig en båt så slipper man galna mc-fester. Finns det 1%-are på sjön? Fiskebåtsgäng som stjäl varandras fiskegarn?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Svineri mc är ju en helt vanlig mc klubb av den gamla typen - haha dom hade scyssta mc träffar förr - Svinträffen på en camping på Öland.

Några år in på 2000 talet lades träffen ned:confused:

:fyllisar:banana:öl:rock:crash:sissy - dygnet runt - ni fattar vanlig vild mc träff med bönande på biltak,burnoutshower,stripptease - rubbet

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Svineri mc är ju en helt vanlig mc klubb av den gamla typen - haha dom hade scyssta mc träffar förr - Svinträffen på en camping på Öland.

Några år in på 2000 talet lades träffen ned:confused:

:fyllisar:banana:öl:rock:crash:sissy - dygnet runt - ni fattar vanlig vild mc träff med bönande på biltak,burnoutshower,stripptease - rubbet

burnandet på en gammal saab med en ktm motard kommer jag mycket väl ihåg,det var aldrig något bråk på de träffarna,men håll igång dygnet runt,men sen kom det en del och ville ha pengar och då klappade de igen

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC