skumt ljud!!

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vet inte med all sakerhet. Men jag tror mig ha hort nagot om att kamkedjan pa din hoj ibland kan slack. Detta pga att kamkedje strackaren (camchain tensioner).

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Vet inte om det är samma typ av tickande men jag hade en TL1000S förut och den tickade rätt mycket redan från nyskick.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Häggen skrev:
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

Två tips:

1. In och visa dig på TL-tråden !! och ställ frågan där också.

2. In och regga dig på www.tlplanet.com , där kan du få all hjälp, info och tips om din hoj som du kan tänkas behöva.

Angående din fråga så verkar det vara den så kallade "Scissor gear" som tickar lite och det är inget att oroa för. Välkommen till TL-maffian!

Kalle

Egon McFlurry
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -98 PCII, Honda CRF250X -08
Häggen skrev:

Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Re: Re: skumt ljud!!

Kalle skrev:
Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle

Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.

Kalle

Egon McFlurry
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -98 PCII, Honda CRF250X -08
Re: Re: Re: skumt ljud!!

Häggen skrev:
Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.

Precis vad jag tänkte :tummenupp

mr seveneleven

undrar om gamle svarten är till salu? =)
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Generalrasad gixxer-spis på golvet i ladan...
nojig!!

Fanken Häggo!!! E du inte lite nojig??? :p The never ending story!!! :rolleyes:
Men de e klart skulle no inte kunna sluta tänka på de heller!! :( Du hitta just en härlig sida www.hayabusa.nu check it out!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept