Skumt samtal från "windows service center"

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
En tjej på jobbet blev stoppad utanför affären av en som samlade in pengar .Inte så ovanligt kanske men den här typen ville ha hennes kontonr.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Fick ett jävligt skumt samtal precis på min hemtelefon. Någon presenterade sig att de ringde från Windows service center (har Apple product). Han påstod att min dator sänder ut signaler (syftar nog på virus eller spam) och erbjöd sig att visa vad jag ska göra för att stoppa det. Givetvis inser jag att det är något lurt med samtalet. Jag bad att få hans telefonnummer och namn. Presenterade sig som Sandy och ringde från Kalifornien och telefonnummer är 0855924842. Talade på engelska med indisk brytning. Sa att han kunde ringa upp i eftermiddag igen för jag ville kolla upp några saker. Han frågade om det gick bra att ringa om 10- 15 minuter. Faktum är att han ringde tillbaka igen och frågade om jag ringt tillbaka numret. Jag sa till honom att ringa tillbaka i eftermiddag då jag kommer att tala om för honom att jag inte vill ha fler samtal.

http://www.missatsamtal.se/telefonnummer/0855924842/

Det är inte jag som lagt in kommentaren utan någon annan som drabbats av samma sak idag. Hur fan får de tag i en? Är det ren sump? Eller sitter de och bevakar en. 08 är ju ett Stockholms nummer. Vad är det för typer som bedriver den här verksamheten. Ett skämt att de kan hålla på. Borde kanske kontakta polisen och lämna in en anmälan.

Är de riktigt på hugget nu eller?

En sån där indiengelsk-talanda människa ringde hem till mig för några dagar sedan och körde
samma ramsa och sa att det var väldigt akut och viktigt.
När jag talade om för honom vad han höll på med var det tydligen inget viktigt längre eftersom
bara slängde på luren utan att säga något.
Efter några dagar var det tydligen viktigt igen för då ringde han en gång till.

Det är ju lite märkligt att han ringer till mig eftersom jag aldrig har ägt en internetansluten
dator med någon sorts Microsoft mjukvara.
Det har inte inte min 85+ åriga datorhatande släkting heller. Men hon verkar också ha haft
virusproblem för de har ringt till henne flera gånger den senaste veckan.
Det mest datorliknande hon äger är en tramporgel.
Någon som vet om man kan få virus i en tramporgel?
Själv gissar jag att husbock är ett större problem.
Jag har också en tramporgel. Jag tror jag ska fråga nästa gång de ringer.

Kom-ihåg-ordlista:
husbock = old house borer
tramporgel = pump organ

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har fått ett par sådana samtal dagar i följd, men jag har helt enkelt svarat med ett välackompanjerat apskrik. Det verkar indierna inte tycka vara så lustigt, så samtalen har upphört...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har inte fått några fler samtal vad jag vet från bedragarna. De verkar inte vara särskilt synkroniserade vilka de ringt. Sitter de i ett call center och ringer runt precis som om de skulle tillhört en riktig support? Det vore intressant att veta vad det är för krafter som driver de här människorna att ringa runt och vem som tar hand om pengarna som de lyckas lura av folk.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!