Maniac_86
Ny medlem
min cylle skar igår så jag funderar på att köpa en 150c istället.. men d jag undrar över är om man måste köpa större förgasare eller klarar jag mig på min 28mm dellorto..? det är ju inte så stor skillnad direkt på 125cc å 150cc
Esquina skrev:Naton här på forumet tryckte på 150cc på sin Aprilia AF1 häromdagen, messa honom kanske han kan bidra med någon information. Han har något större förgasare än dig, 34mm (orginal). Tilläggas bör att hans orignal cylle också skar
Lindahl skrev:Den ska ju för att den inte fick olja, separat oljetank är ju ruskigt värdelöst när den blandar för snålt eller att den helt enkelt inte ger olja... han har tagit bort tanken nu å blandar allt i vanliga tanken...
Chris Ash skrev:För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.
För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.
För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.
Maniac_86 skrev:Har ett gianelli system på.. så du rekommenderar att köpa org cylle alltså..?
Chris Ash skrev:För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.
För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.
För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.
Maniac_86 skrev:Har ett gianelli system på.. så du rekommenderar att köpa org cylle alltså..?
Silwer skrev:och inte fan ser de på besiktningen ifall man bytt cylinder, jag hade en gammal skorv med 175cc på, de fattade ingenting av det.
DLSpec skrev:Precis! Jag är 100% på att de inte märker det om det inte är ng skillnad på utseendet på cyllen.
//DLSpec
cRoC skrev:Nej det gör dom inte, och även om dom gör det tror jag dom skiter totalt i det..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|