skuren cylinder..:(

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
min cylle skar igår så jag funderar på att köpa en 150c istället.. men d jag undrar över är om man måste köpa större förgasare eller klarar jag mig på min 28mm dellorto..? det är ju inte så stor skillnad direkt på 125cc å 150cc
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Lägg tråden i mekforumet istället, du får nog mer svar där .. (inte många som tryckt på 150cc på sin 125a)
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Naton här på forumet tryckte på 150cc på sin Aprilia AF1 häromdagen, messa honom kanske han kan bidra med någon information. Han har något större förgasare än dig, 34mm (orginal). Tilläggas bör att hans orignal cylle också skar ;)
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Esquina skrev:
Naton här på forumet tryckte på 150cc på sin Aprilia AF1 häromdagen, messa honom kanske han kan bidra med någon information. Han har något större förgasare än dig, 34mm (orginal). Tilläggas bör att hans orignal cylle också skar ;)



Den ska ju för att den inte fick olja, separat oljetank är ju ruskigt värdelöst när den blandar för snålt eller att den helt enkelt inte ger olja... han har tagit bort tanken nu å blandar allt i vanliga tanken...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Lindahl skrev:
Den ska ju för att den inte fick olja, separat oljetank är ju ruskigt värdelöst när den blandar för snålt eller att den helt enkelt inte ger olja... han har tagit bort tanken nu å blandar allt i vanliga tanken...

Separat oljesmörjning är bra, men visst det är ju ännu en sak som kan gå sönder på hojen.. Kör man gata tycker jag den ska sitta kvar.
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Om du ska ha 154cc som finns att köpa så måste du köpa en större förgasare runt 34-36mm, du får nog ut några extra hk på det, men du kommer aldrig att få igen dom pengarna när du säljer den.
vet en killa i tyskland som har 154cc 36mm förgasare och lite annat smått och gått, han fick väll ut 40hk+.
men som sagt motorn slits mer, och jobbigt vid besiktning då du ändå måste ha org., och som sagt tror inte att du får ut speciellt mkt när du ska sälja.
men annars köp! och gasa tills det rasar :D

ang. separat olje smörjning så, har du annat är org. tycker väll jag det låter vettigt att blanda själv i stället, då jag har en polare vars hoj rasade pga taskig smörjning.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.
 

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
Chris Ash skrev:
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.


Har ett gianelli system på.. så du rekommenderar att köpa org cylle alltså..?
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Chris Ash skrev:
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.

borde ha skrivit "han påstod" :)
 

DLSpec

Ny medlem
Gick med
14 May 2004
Ort
Helsingborg/Bjuv
Hoj
Ar 125 + Golf 2,0i
Silwer skrev:
och inte fan ser de på besiktningen ifall man bytt cylinder, jag hade en gammal skorv med 175cc på, de fattade ingenting av det.

Precis! Jag är 100% på att de inte märker det om det inte är ng skillnad på utseendet på cyllen.

//DLSpec :Bugar
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
DLSpec skrev:
Precis! Jag är 100% på att de inte märker det om det inte är ng skillnad på utseendet på cyllen.

//DLSpec :Bugar


Nej det gör dom inte, och även om dom gör det tror jag dom skiter totalt i det..
 

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
DM Brutale
cRoC skrev:
Nej det gör dom inte, och även om dom gör det tror jag dom skiter totalt i det..

Dom bryr sig inte om det och dom har inget att säga till om. Om det inte är en registreringsbesiktning.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top