Skuren yamaha dtr

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
Skulle åka med dt:n idag och kom 2 km till en kompis den gick hur bra som helst och så, när jag kom till han så stängde jag av den och väntade på att han skulle komma ut och vi skulle dra och bada, när jag sen skulle kicka igång dtn så ville den inte den var helt stum, jag tänkte att det var bensin som runnit ner i cylindern eller nå sånt skit och tog bort tändstiftet och försökte kicka igen, stumt fortfarande och då hade den skurit.
Fattar inte hur den kunde skära eller så men nu är det så.

Imorgon blir det riva motor och det.

Vad kostar ett cylinderkit till en dtr -89?

Kolv kostar 1000kr på lelles, kolvringar kostar 500kr och packningar 250kr men om nu cylindern är helskuren var kostar en ny sådan?

/ThorskeN

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
ThorskeN skrev:
2317652 Skulle åka med dt:n idag och kom 2 km till en kompis den gick hur bra som helst och så, när jag kom till han så stängde jag av den och väntade på att han skulle komma ut och vi skulle dra och bada, när jag sen skulle kicka igång dtn så ville den inte den var helt stum, jag tänkte att det var bensin som runnit ner i cylindern eller nå sånt skit och tog bort tändstiftet och försökte kicka igen, stumt fortfarande och då hade den skurit.

Kolv kostar 1000kr på lelles, kolvringar kostar 500kr och packningar 250kr men om nu cylindern är helskuren var kostar en ny sådan?/ThorskeN

det finns tyvärr inget kolvkitt till dtr om det är det enda som behövs byta. På Lugnets motorcenter i borås kostar kolv:~450 kr, kolvringar: ~450 kr.

Lycka till!!!

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
ThorskeN skrev:
2317652 Skulle åka med dt:n idag och kom 2 km till en kompis den gick hur bra som helst och så, när jag kom till han så stängde jag av den och väntade på att han skulle komma ut och vi skulle dra och bada, när jag sen skulle kicka igång dtn så ville den inte den var helt stum, jag tänkte att det var bensin som runnit ner i cylindern eller nå sånt skit och tog bort tändstiftet och försökte kicka igen, stumt fortfarande och då hade den skurit.

Kolv kostar 1000kr på lelles, kolvringar kostar 500kr och packningar 250kr men om nu cylindern är helskuren var kostar en ny sådan?

/ThorskeN
Du behöver inte nödvändigtvis köpa ny cylinder, den kan borras om den inte redan har skurit två gånger tidigare. Det finns två överdimensioner! Lämna in cylindern till någon Yamaha-verkstad så fixar de det.

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
okej de e bra, då kanske de iknte blir så jävla dyrt att fixa den:)
Så jävla surt han bara åka typ 2 mil med dtn innan den skär:S aja men sånt e livet nu får jag fixa det.

/ThorskeN

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
ThorskeN skrev:
2318444 okej de e bra, då kanske de iknte blir så jävla dyrt att fixa den:)
Så jävla surt han bara åka typ 2 mil med dtn innan den skär:S aja men sånt e livet nu får jag fixa det.

/ThorskeN
om det blir dyrare än 6 tusen så kör ett 175cc för 5500 kr.. det skulle va grymt!!

jag skulle ju köpa det men min har inte skurit + att ja inte har pengar... :p

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
Det är inte cylinder/kolv som skurit, utan det är vevstaken :va
vevpartiet går runt jättefint men vevstaken sitter fast som in i helvete....

600kr kostar den så nu får vi se vad fan de är som pajat.... Och om man kan laga de själv eller man får lämna in den, förra sommaren skar min moppemotor med hela veven och skit så vette fan om man är sugen en sommar till att riva en motor.

/ThorskeN

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
ThorskeN skrev:
2318972 Det är inte cylinder/kolv som skurit, utan det är vevstaken :va
vevpartiet går runt jättefint men vevstaken sitter fast som in i helvete....

600kr kostar den så nu får vi se vad fan de är som pajat.... Och om man kan laga de själv eller man får lämna in den, förra sommaren skar min moppemotor med hela veven och skit så vette fan om man är sugen en sommar till att riva en motor.

/ThorskeN

Be någon firma kolla så staken inte är sne, dom går att rikta men är väll bäst att köpa ny. Vore synd att montera tillbaka allt med sne stake.

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
En jag känner som har meckat mc i många många år var och kollade på motorn idag, som vanligt är allt slut... kommer kosta apa att laga den så nu ska ja försöka hitta en begagnat motor eller nått sådant.
Annars vette fan vad jag gör. Laga den kommer kosta en 5-6000 och det har jag ingen som helst lust med.
Annars får det väl bli att man köper nån annan 125a och åker med som inte kostar så mycket. Nån gammal yamaha eller honda... Inte så kul men vad ska man göra?

/ThorskeN

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
YES! nu är delarna fixade till 125an.

En kompis farsa kände nån som hade en motor och nu har jag köpt den billigt med cylinder , förgasare och hela skiten.
Yamahan kommer leva igen:D

/ThorskeN

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
ThorskeN skrev:
2326181 YES! nu är delarna fixade till 125an.

En kompis farsa kände nån som hade en motor och nu har jag köpt den billigt med cylinder , förgasare och hela skiten.
Yamahan kommer leva igen:D

/ThorskeN
förgasare???

ThorskeN

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Skramlaha DT125R
jaa fick med en förgasare, skulle bara köpa motorn men fick med förgasare och cylinder också.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457