skuren

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Cbr600f med ubergula fälgar mohaha
:huvet hojjen har rullat ca: 430mil ... tro på fasen att den sedan går och skär.
Kör på kanon olja "farsan som ordna de" och inte ett fel men men som vanligt bli de nå fel och den går och skär efter motorvägen när man ligger och cruisar i cs. 90km/h . Vi åker in till aprilia centret och lämnar in den, dagen efter tjuter dom i telefonen om vilken olja vi eller jag kört på..det är alltså totalras!!! ja säger då att ja kört på en olja farsan har gett mig och ja tror de var shells 2takt syntet oljan.. den bästa!!!

amen hua säger han då. du ska våran olja och någon garanti kommer inte att gälla säger han. han surrar sedan om en kostnad på 10 000 - 12 000 kr för att laga denna. sedan Ringer då vi nåra samtal och kollar med "kontakter" va det ska kosta om det är verkligen uppemot 10 000kr. då kommer vi fram till att hela reparationen av cylinder och kolv går på 3000kr ...

antingen är det gubben bakom disken som ska gneta åt sig nåra tusen eller så äre jäkligt dyrt där dom får sina saker :fatta!

hjulet som sitter och ska ge oljan har troligen gått sönder ... fullt med olja och en bra olja på det kan bara vara det då som ä felet .. gubben bakom disken vill dessvärre inrte erkänna det och om han nu skulle göra det skulle detta gå på garanti och han skulle tappa stålar på det. detta är tydligen ett stort problem på rs 250.

tips till er rs åkare .. blanda i tanken !!!!! :brinnerup

hoppas ja ha stavat och utryckt min ilska så ni kan se va de står.

Bifogat

• olle.jpg
    olle.jpg
    57.5 KB · Visningar: 623

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tramsigt rent ut sagt av verkstaden att säga något sådant. Om du kan visa upp kvitton på en bra olja så ska det inte vara något att tjabba om. Angående reparationskostnaderna kan du lägga till vevlager, stake och vevtapp för en 3000+ arbete i värsta fall. Det dyraste är inte delarna utan arbetskostnaden! :fakta
Sitter för övrigt suzukimotor i 250n så där finns det inga likheter mellan RS 125 motorn och RS 250. Rotax i 125an?

Hoppas det löser sig för dig! Ligg på verkstaden, detta skall gå på garantin!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ännu en skuren RS.. :rolleyes:

Tråkigt, tråkigt. Hoppas att det löser sig fort så att du kan gasa satan i gatan i sommar! :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Förmodligen var försäljarens priser på orginaldelar.

lorkan skrev:
2257322 Ännu en skuren RS.. :rolleyes:

Tråkigt, tråkigt. Hoppas att det löser sig fort så att du kan gasa satan i gatan i sommar! :tummenupp

Tewst med dejj :4skrika

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
något lack nu .. men så gick jag och köpte en dt 125r eller va dom nu heter .. riktigt fin maskin men nu n´är ja ska plocka bort strypningen finner ja den inte .. värkar som den ska sitta i förgasarn eller i insuget eller va de nu heter. "stålbricka där iallafall och låsnitar så man inte ska kunna komma åt den" :fatta!

någon som vet vart ja ska tjike annars på en 96:a

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
men

Surt är det, men jag kan inte tycka synd om folk som sitter och läser i detta forum och nästan dagligen får information om hur värdelöst jättedåliga aprilia rs är och ÄNDÅ måste gå och köpa en värdelös motorcykel (med kass kvalitet som man vet kommer gå sönder) bara för att den är snygg :näsblod

Min åsikt... det värsta är att det är fakta.

Mvh Erik.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
vi måste ta och åka en sväng snart ;) jag måste först fixa ett nytt gaffelben till min skit hög. höger gaffelben är det bara skit kvar av. ska till stockholm till veckan och träna med landslags pojkarna i tyndlyftning. så i början av juli kan vi kanske ta en sväng ;) om du fixat din förstås :yoparty

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
driverinblack skrev:
2258197 vi måste ta och åka en sväng snart ;) jag måste först fixa ett nytt gaffelben till min skit hög. höger gaffelben är det bara skit kvar av. ska till stockholm till veckan och träna med landslags pojkarna i tyndlyftning. så i början av juli kan vi kanske ta en sväng ;) om du fixat din förstås :yoparty

jorå .. ja är på men som du vet eller rättare sagt ser så är den på verkstan just nu och dom därinne fifflar med papper om garanti .. få se hu de bli med det... har iaf köpt mig en dt125r nu :pannkyss .. Lyfthårt då :yoparty

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
mejje skrev:
2258370 jorå .. ja är på men som du vet eller rättare sagt ser så är den på verkstan just nu och dom därinne fifflar med papper om garanti .. få se hu de bli med det... har iaf köpt mig en dt125r nu :pannkyss .. Lyfthårt då :yoparty

japp ska göra de ;) hoppas min far har köpt och monterat gaffelbenet när jag kommer hem så man får åka ut på streetan och vissa stor pojkarna hur man gör :tummenupp ehehe

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
driverinblack skrev:
2258376 japp ska göra de ;) hoppas min far har köpt och monterat gaffelbenet när jag kommer hem så man får åka ut på streetan och vissa stor pojkarna hur man gör :tummenupp ehehe

Jojo ... själv så bli de grusbus och lite bakhjul om man nu vågar sig på de ;) :tummenupp

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Fan nu skrämmer du skiten ur mig :D Min är förvissa på verkstad pga stöldförsök men den har gått precis 500 mil typ :näsblod LÅT DEN FAN INTE SKÄRA!!!1

Var din strypt eller ostrypt?

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
läser jag rätt, din båge skär och du drar iväg och köper en ny :p?

trist btw :(

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Eftersom så många rs skär så kanske man ska kolla varför. I detta fall var det väl att den skar efter motorvägen, eller? Isf kan det mkt väl att den har leanat ut blandningen. Dvs den gått snäppet för tunnt! Skulle jag själv ägt en RS så skulle jag gå upp någon storlek i munstycke från original (även om den är strypt).

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ostrypt var den och troligen har det lilla plasthjulet gått sönder som ska snurra och ge olja efter varven på motorn men verkstan vill inte erkänna det verkar det som .. blir något dyrt för dom annars !!!! :brinnerup

jo ja var och köpte en annan hojj också :tummenupp
måste ju ha nått att åka på nu när sommarn är så fin och allt men åå andra sidan blev det en "dtr" vilket inte alls kan jämnföras med min älskade prillan, men ja är nöjd.

Gav endast 14000:- kr för denna PEDANTSKÖTTA pärla ...

*som ska göras är.

DEP pipe´s
Blinkers
handtag
däck
styre (kanske)
"passa sig för formycket moppestuk" :lol

Bifogat

• tom.jpg
    tom.jpg
    72.8 KB · Visningar: 522
Last edited:

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
har du så hääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär mycket pengar?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Fuzzman skrev:
2259805 har du så hääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär mycket pengar?
Nej det har han inte, ta bort två ä.

mejje

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2259836 Fysk, har inte pengar till det nu. Men det får bli till vintern eller något i den stilen.

okej, för mig själv funderar ja på det nu redan . bygga om baken på en om jag köper en vill säga. :fyllisar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln