Vi har vid flera race klarat tre timmar på ett bakdäck, och Peter Lindén har kört sex timmar på samma bak bara för att testa, och det gick fint. Fram håller LÄTT sex timmar. Finns inte en Janne att du kör lika hårt på gata, och därmed är det en omöjlighet att du förbrukar ett set slicks på en timme även om du kör så hårt du kan. Fuckyouburnouter vid donken räknas inte.
Har ni räknat timmar på bulten då? (haha skojja..)
Nu ska vi ändå inte räkna minuter här... Min poäng var att det inte är mer
ekonomiskt att köpa beg slicks för att de är billigare i inköp än nya michelin 2ct och dylikt.
250 mil sen är gatdäcken sopslut för mig (gatåkning), med slicks kanske ca 7-80 mil - ca 4 timmar på nya r-däck, nåt i den stilen. Köper oftast lätt beg r-däck som gått 20 min träningspass..men poängen var att det är dyrare med r-däck oavsett om dom är nya eller lätt beg - för att de slits fortare. Jag köper inte beg r-däck för att det är billigare i inköp, utan för greppets skull, jag skiter i hur fort däcken slits, sålänge jag har så mkt grepp som möjligt.
Och även om jag inte tar en kurva såfort den kan tas av ett proffs, så känner jag att jag har ngt mer marginal än med vanliga gatdäck.
Jag burnar aldrig, de e för dyrt..