Skvaller ifrån Falken

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Boxer Mattias fick haveri på sin tvitaktare, Granny klotade med Oscars hoj, Chrille sköt en ventil...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
...och jag kom sexa, slog personbästa med två sekunder! :D Nu är det bara att ladda för i morgon...

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
GSXR1100R skrev:
Granny klotade med Oscars hoj...

Granny ville, via mig, skicka en hälsning från morfinlandet på MAS.

Jag tvingade Granny att åka till akuten för att kolla ev skador efter klotningen, eftersom han såg ut att ha riktigt ont. Slutade med att vi satt där i 7(!) timmar innan en läkare stack in snoken i rummet. G började tidigt snacka om; "man kanske skulle pröva lite ketogan när man ändå är här..."

När läkare väl kommit så gick det hela relativt "snabbt". Det blev röntgen och efter det konstaterat att 3 revben var brutna och att lungsäcken skulle "dräneras". Efter det lullade han in i "the great land of Morphin" och det opererades på kort tid in en dräneringsslang.

Han kommer att ligga kvar på MAS ett par, tre dagar innan slangen tas bort.

Han har det "ok", speciellt när han fick lite morfin... Har varit på akuten sen 21-tiden igår och jag stack hem vid 7 i morse för att få lite sömn.

Vi önskar alla lycka till som är med på KM:et i dag!

(har inte sovit på 28 timmar, så ha förståelse för ev felskrivning)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Ligger han kvar på Akutvårds avd 42, eller kommer Allan att flyttas under dagen ?. Har han ngn pat. telefon?

Tweetie du kan ringa mig 0705-293068

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
Allan ligger på Kirurgen 7, sal 6. tel: 040-672 00 03.

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag kraschade ganska hårt på sista fredagspasset och trodde inte att det skulle bli något mer åka denna helg för min del, men med hjälp av vänliga själar i depån stod hojen vid midnatt raceklar igen med "nya" kåpor, rätad bakram och lite annat gott. :tummenupp

Därefter siktade jag bara på att ta mig i mål och körde luugnt, trots det slog jag mitt varvrekord sedan senast med 1,6 sekund.

Efter halva racet började hojen gå riktigt risigt, och dog med jämna korta mellanrum ute på banan samt ville inte varva ur ordentligt, men jag lyckades i alla fall komma i mål (första gången sedan i maj!) som 11'a och lämnade faktiskt en liten klunga 20 sekunder bakom mig.
:hej

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...