Skvallrar polisen?

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
Fick lite hicka idag... hade besök vid hojen.. igen.. av en kille som hade sin tjej sittandes i bilen... o han tokglodde på mig.. inte 1 minut, inte 3 minuter, inte 5 minuter.. utan hela tiden från det jag kom fram till hojen o tills jag backade ut från rutan - så släppte han inte mig med blicken .. först fattade jag inte varför.. sen kom obehaget krypande i magen.. o jag kom ihåg att det var en kille med en tjej som hade kört upp vid hojen i somras och han försökte stjäla den från mig. Folksam som har en avdelning i samma hus som jag arbetar i - såg hur killen ruskade på hojen o satte sig o joxade vid sidan och sen försökte bända loss bromslåset och efter det sätter sig på hojen och bryter i tändningslåset. Han sitter kvar på hojen när polisen kom till platsen efter att Folksam hade slagit larm. Idag satt en tjej inne i bilen o killen hängde över framdörren och bara glodde som f-n.. medan jag tog bort bromslåset, satte fast prylarna, klädde mig och startade...

Jag blev uppmanad att anmäla killen för detta i somras... o la in om ett skadeståndskrav lite senare för bla självrisken o merkostnaderna jag fick pga det här...

Nu har jag lite hicka o undrar om nån av er vet hur det här fungerar... Får den här killen veta vem jag är innan jag får veta vem han är? Åh andra sidan kan han ju bara kolla mitt reg.nr på hojen så vet han vart min postlåda bor liksom.. :eek: Jag noterade bilens regnr o ringde när jag kom hem.. men den var avställd.. o i somras hade de åkt i en bil som inte heller var i trafik eller ens besiktad.. o det var därför polisen tog honom med sig.. för trafikbrottet så min anmälan kopplas ihop med det ärendet.. *iiiih*

Jag tänker ju så här att om han nu vet att jag har inkommit med ett skadeståndskrav på honom samtidigt som mitt försäkringsbolag gör samma sak så kommer ärendet med all sannorlikhet gå till rättegång då vittnena är hela Folksams avdelning... *fjuh* - så kanske han är lite sur på mig och kommer att jäklas med mig på nåt sätt... Förbannat obehagligt att inte känna sig trygg hemma heller.. suck.. Ångrar nu att jag inte tog den där kursen i självförsvar för några år sen... Får iaf låna pepparspray av en kompis ett tag.. utifall att.. men va faaaan! Ska det behöva va så här!?!? Ska jag som "brottsoffer" behöva bli skraj liksom.. för att en lirare har ställt till det för både sig och mig.. Fattar inte sånt här... Vill inte vill inte vill inte.. !

*svälj*

Nån som vet hur sånt här funkar med anmälan o så?
 
Last edited:

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Personuppgifter och olika register är väldigt öppna i Sverige, på gott och ont.

Händer något kan du alltid anmäla killen för övergrepp i rättssak vilket är ett grövre brott.
Följer han efter dig kan du även ordna så att han inte var vistas i din närhet utan att åka fast.

Psykning innan rättegång efter anmälan är knappast ovanligt.
Oftast nöjer de sig ju med att sitta och stirra på dig och gärna med några stora kompisar i baksätet också.
 

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
AHAA! Skrämseltaktik!! :mad:

Ja då ska de nog fan få nåt att glo på om det bara är så.. nästan så de lyckades - hickan fick jag ... men jag kan glo jag med! *Grrr* Vilket jäkla sätt!!!

Tack för ditt svar :) Det där med övergrepp i rättsak har jag aldrig hört talas om, däremot att folk inte får vistas i närheten av olika skäl men aldrig engagerat mig så mkt för att ta reda på varför o så.. Hmm.. så det är så dom funkar .. busarna.. OM det är så att det är psykning på G - så är han ju jäkligt oroad av rättegången antar jag.. o har han massa annat på sig sen tidigare kan ju det här bli droppen som för åklagaren att plocka in han ett tag.. o då är det väl klart som fan han blir sur på mig.. fast han har sig själv att skylla..

Alltså - övergrepp i rättsak - är det det som gäller om han / dom ger sig på mig eller uppsöker mig här hemma o försöker med nåt innan rättegången? Jag fick tips av en som jobbar med brottsoffer att jag skulle skriva ner allt som händer och sker under tiden nu.. men fattade inte varför.. Kan det ha varit nåt sånt här som dom hade i tankarna då men sa inget mer till mig.. Nu börjar jag ju inse att det kan vara smart att skriva ner dag o händelse om det upprepar sig ..


zykl0n skrev:
Personuppgifter och olika register är väldigt öppna i Sverige, på gott och ont.

Händer något kan du alltid anmäla killen för övergrepp i rättssak vilket är ett grövre brott.
Följer han efter dig kan du även ordna så att han inte var vistas i din närhet utan att åka fast.

Psykning innan rättegång efter anmälan är knappast ovanligt.
Oftast nöjer de sig ju med att sitta och stirra på dig och gärna med några stora kompisar i baksätet också.
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Sånt här ska fan i mig inte accepteras!!!

Mitt råd är:

Förekom fanskapet med att söka upp honom. Ta med dig ett trevligt sällskap om 5-6 personer rustade med basebollträn. Gör slarvsylta av fanskapet och ring sedan polisen och berätta att ni hittat en liten stackare som ramlat och slagit sig. Jag kan vittna om en liknande historia, när polisen kom så frågade de om de skulle ta honom direkt eller om de skulle åka en sväng så att han kunde "ramla" färdigt.

Håll ihop grabbar, ta inte skit från drägg!



Gixxran skrev:
AHAA! Skrämseltaktik!! :mad:

Ja då ska de nog fan få nåt att glo på om det bara är så.. nästan så de lyckades - hickan fick jag ... men jag kan glo jag med! *Grrr* Vilket jäkla sätt!!!

Tack för ditt svar :) Det där med övergrepp i rättsak har jag aldrig hört talas om, däremot att folk inte får vistas i närheten av olika skäl men aldrig engagerat mig så mkt för att ta reda på varför o så.. Hmm.. så det är så dom funkar .. busarna.. OM det är så att det är psykning på G - så är han ju jäkligt oroad av rättegången antar jag.. o har han massa annat på sig sen tidigare kan ju det här bli droppen som för åklagaren att plocka in han ett tag.. o då är det väl klart som fan han blir sur på mig.. fast han har sig själv att skylla..

Alltså - övergrepp i rättsak - är det det som gäller om han / dom ger sig på mig eller uppsöker mig här hemma o försöker med nåt innan rättegången? Jag fick tips av en som jobbar med brottsoffer att jag skulle skriva ner allt som händer och sker under tiden nu.. men fattade inte varför.. Kan det ha varit nåt sånt här som dom hade i tankarna då men sa inget mer till mig.. Nu börjar jag ju inse att det kan vara smart att skriva ner dag o händelse om det upprepar sig ..
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Bandit1200 skrev:
Mitt råd är:

Förekom fanskapet med att söka upp honom. Ta med dig ett trevligt sällskap om 5-6 personer rustade med basebollträn. Gör slarvsylta av fanskapet och ring sedan polisen och berätta att ni hittat en liten stackare som ramlat och slagit sig. Jag kan vittna om en liknande historia, när polisen kom så frågade de om de skulle ta honom direkt eller om de skulle åka en sväng så att han kunde "ramla" färdigt.

Håll ihop grabbar, ta inte skit från drägg!

Har svårt att tro att det finns så puckade poliser!
Lyd absolut inte Bandit 1200'as råd! Men dokumentera så gott du kan (foto kanske kan vara en ide om han dyker upp igen...). Ligg lågt och ta hjälp av polisen om du känner dig hotad, tror att dom tar sånt på allvar.

Hoppas det ordnar sig och att killen slutar trakassera dig!

// Christian
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Bandit1200 skrev:
Mitt råd är:

Förekom fanskapet med att söka upp honom. Ta med dig ett trevligt sällskap om 5-6 personer rustade med basebollträn. Gör slarvsylta av fanskapet och ring sedan polisen och berätta att ni hittat en liten stackare som ramlat och slagit sig. Jag kan vittna om en liknande historia, när polisen kom så frågade de om de skulle ta honom direkt eller om de skulle åka en sväng så att han kunde "ramla" färdigt.

Håll ihop grabbar, ta inte skit från drägg!

ja på dom bara nakcskåt direCT :död
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Bandit1200 skrev:
Jag kan vittna om en liknande historia, när polisen kom så frågade de om de skulle ta honom direkt eller om de skulle åka en sväng så att han kunde "ramla" färdigt.

Håll ihop grabbar, ta inte skit från drägg!


Hur skönt var inte det..säker på att det hände i Sverige?
Men jag skulle nog absolut inte göra så.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Tråkigt tråkigt, fattar inte varför e han ute efter dig? Bor ni i samma område, har du någon dunderbike eller är den lätt tjuvad? Eller är han allmänt grinig för det i somras? Tycker att om man ville stjäla en hoj så kunde man väl ta vilken som helst och inte förfölja någon man misslyckas stjäla från tidigare. Hoppas det ordnar sig, va inte sen o ringa snuten ifall du ser han igen. Du kanske kan ordna domstols order så att han håller sig borta om detta inte löser sig (jag vet, vanligt i amerikanska filmer men tro det eller ej så är det relativt lätt att få även i Sverige).
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tycker det låter som ett jävla kräk som du har problem med, är det bara jag som tänker precis såhär?:
Hur fan kan hans liv se ut?
Han sitter i vardagssoffan med tjejen och kommer med en LYSANDE IDE :yoparty .... vi sticker till tjejen som jag misslyckade tjäla hojen ifrån och sitter där ett tag och tittar på henne.

Det jag hade gjort om jag var dig är att gå och ta en titt i fönstret och se om du kan se bilen eller likande lite då och då, ser du den så tveka inte en hundadel utan ring bara polisen direkt ifall du känner dig otrygg eller hotad av det och försök få någon dom att han inte får vistas i din närhet, och gör han det då så åker han dit så det stänker om det.

Han verkar ju inte vara frisk i huvet så att be dina kompisar pryla honom lär inte göra saken bättre, när han har repat sig så kommer det säkert bara bli ännu värre.
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Bandit1200 skrev:
Mitt råd är:

Förekom fanskapet med att söka upp honom. Ta med dig ett trevligt sällskap om 5-6 personer rustade med basebollträn. Gör slarvsylta av fanskapet och ring sedan polisen och berätta att ni hittat en liten stackare som ramlat och slagit sig. Jag kan vittna om en liknande historia, när polisen kom så frågade de om de skulle ta honom direkt eller om de skulle åka en sväng så att han kunde "ramla" färdigt.

Håll ihop grabbar, ta inte skit från drägg!
Exaktumundo :tummenupp
Se till att ha en bra backup.
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
chrilla skrev:
Har svårt att tro att det finns så puckade poliser!
Lyd absolut inte Bandit 1200'as råd! Men dokumentera så gott du kan (foto kanske kan vara en ide om han dyker upp igen...). Ligg lågt och ta hjälp av polisen om du känner dig hotad, tror att dom tar sånt på allvar.

Hoppas det ordnar sig och att killen slutar trakassera dig!

// Christian
Om du bara visste.
Finns en del "drägg" som har ramlat i dom bussarna.
För ett par år sen under ett "upplopp" i samband med Reclaim the Streets i Malmö var det en kvinnlig ridande polis som fick näsbenet bokstavligt talat söndersmulat av en kullersten.
Piketstyrkan fick tag på han som slängde stenen... Huuuuga säger jag bara.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Då när han glodde på dig så kunde du ha gått fram och fråga honom: Ursäkta, varför glor du på mig? Vill du något?

Då sklulle han kanske sticka därifrån.
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
H4 skrev:
Då när han glodde på dig så kunde du ha gått fram och fråga honom: Ursäkta, varför glor du på mig? Vill du något?

Då sklulle han kanske sticka därifrån.

Eller ge sig på henne och sedan ha sin tjej att vittna om att det var fram provocerat.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Ja! Smart idé att söka upp dem men basebollträ... Allra helst om det var så att killen är sugen på att byta hoj och att han tyckte att dei var snygg. Han väntade tills du skulle åka så han och flickvännen, som faktisk ska sitta på bak och vill vara med och tycka, fick höra ljudet.

Eller kanske att killen har jättestora kompisar som suttit inne sista 10 åren för div. våldsbrott och skall ge tillbaka på eran behandling....

Om han, mot förmodan, vill dig något / dyker upp igen så gå fram och fråga om han behöver hjälp med något!? Hotar han, ring polisen. Då ligger han riktigt risigt till! Frågar han om du är nöjd med hojen, Ljug och sälj dyrt ;)
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Händer det igen så ta med några polare, om du känner dig osäker, och ta kontakt med han. :mad:
Fråga vad han vill, har han inget att komma med så e det bara att förklara för honom/henne att om det upprepar sig så kommer polis inkopplas.
Tror sånnadär "scumbags" har större respekt för polisen än man kan tro.

Bara höra av dig om du vill ha sällskap vid konfrontationen :tummenupp
 

sandstream

Guest
Dangerous Dave skrev:
För ett par år sen under ett "upplopp" i samband med Reclaim the Streets i Malmö var det en kvinnlig ridande polis som fick näsbenet bokstavligt talat söndersmulat av en kullersten.
Piketstyrkan fick tag på han som slängde stenen... Huuuuga säger jag bara.
Är man så j*vla puckad så man slänger gatsten på poliser så förtjänar man att bli slarvsylta. :kocko
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
sandstream skrev:
Är man så j*vla puckad så man slänger gatsten på poliser så förtjänar man att bli slarvsylta. :kocko

Fan vad alla är blodtörstiga.. Man ÄR jävligt korkad om man slänger gatsten, ja! Men det är ju oavsett på vem tycker jag. Om snutarna är lika jävla dumma att de pucklar på vederbörande sen så är det ju säkert som ögat att denne ger tillbaka med samma/värre medecin. Osv, osv..

Man behöver ju inte vara raketforskare för att lista ut att allt våld trappas upp överallt. Inte konstigt att det ser ut som det gör i världen.
 

granted79

Guest
sandstream skrev:
Är man så j*vla puckad så man slänger gatsten på poliser så förtjänar man att bli slarvsylta. :kocko


:tummenupp :tummenupp :tummenupp
HELT JÄVLA RÄTT!!!
Ger man sig på polisen får man fan leken tåla!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top