Skvallrar polisen?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Biturbo skrev:
Fan vad alla är blodtörstiga.. Man ÄR jävligt korkad om man slänger gatsten, ja! Men det är ju oavsett på vem tycker jag. Om snutarna är lika jävla dumma att de pucklar på vederbörande sen så är det ju säkert som ögat att denne ger tillbaka med samma/värre medecin. Osv, osv..

[...]

Jag har svårt att tycka synd om någon som kastar gatsten på andra människor, poliser eller inte, då denne blir påpucklad.

Jag är däremot övertygad om att om polisen gör så 10 gånger så lär det i åtminstone ett par tre av fallen vara fel person som blir påpucklad. Jag har ingen lust att få stryk av polisen för att någon annan kastat gatsten.

Ergo skall poliser som på detta sätt tar lagen i egna händer åka dit så det sjunger om det och få en blankett för ansökan om jobb på mcD.

Ser man annorlunda ut i dagens Sverige så får man räkna med att få sina smällar av somliga av "allmänhetens tjänare" ibland, det är faktum. Och det är förjävligt.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
ft skrev:
Jag har svårt att tycka synd om någon som kastar gatsten på andra människor, poliser eller inte, då denne blir påpucklad..

Javisst, jag också!

Men jag är helt övertygad om att det "biter" bättre att ge vederbörande ett kännbart straff än att slå skiten ur denne. Våld föder våld. :fakta
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Chansen att man ska få stryk av polisen utan anledning är inte så stor om man ger fasen att blanda sig i sånna här upplopp eller på andra sätt stå o glo när nåt är på gång.
Självklart kör polisen "rundor" med en del typer, men det brukar ju mest röra sig om smällar mot delar där inte skador uppkommer så lätt.
Den som inte tror att det går till på det sättet ibland är nog inte direkt nån som har större koll.
Då blir det björneborgarnas marsch:lol
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Silwer skrev:
Chansen att man ska få stryk av polisen utan anledning är inte så stor om man ger fasen att blanda sig i sånna här upplopp eller på andra sätt stå o glo när nåt är på gång.

Och låter bli att ha grönt hår, kängor, t-shirts med politiska budskap, rastaflätor, fjällrävenryggsäck (min mor är numera huligan! :yoparty) eller något annat som sticker ut från mängden. Man skall äve ge fan i att gå på spelningar med annat än Titney Spears, Börje Sprängsten, Veklingarna eller Gnyende Tider.

Men är man duktig Svensson så klarar man sig nog både till och från radhuset och även under hundrastningen med Fido. Man kanske t o m kan få köra sin sossecontainer ostört. Då kan man dö på sin 65-årsdag, leende och fylld av den sanna lyckan att alltid ha varit en mönster(pressad)medborgare!

Eller också så försöker man faktiskt leva någon sorts liv?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tror inte det beror på utseende ifall du håller dig borta där andra drabbningar pågår, men det finns förstås folk som går ut o står i folkmassan och tittar på och sen gnäller att de blivit inringade av polisen, man kan ju tänka lite före innan man gör sånt.

Förstår överhuvudtaget inte vad du vill få fram?
Är det nån slags "vi mot de som styr" eller nån annan protest?

Man behöver inte vara nån mönstermedborgare för att undgå få smörj av polisen, vad är det för dumheter.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
ft skrev:
Jag har ingen lust att få stryk av polisen för att någon annan kastat gatsten.

Det löser man väl enklast genom att inte umgås eller beblanda sig med fjuniga reclaimthecity tonåringar som behöver utlopp för sina uppdämda känslor, och annat löst folk som springer i demonstrationståg och krossar skyltfönster och kastar gatsten på poliser....

Om du inte står i en maskerad folkmassa mitt under ett upplopp som kastar sten på polisen, så misstänker jag att riksken att få stryk av en polis av just den anledningen är tämligen liten....
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Står du och snackar med kompisarna på ett torg en kväll och passar in på beskrivningen ovan så räcker det ibland alldeles utmärkt för att farbror blå skall bjuda på lite gratis "motorhuvsmassage". Demonstrationståg behövs inte alls. Så illa är det i vissa städer här i vårat lilla land.

De flesta poliser är bra, men det finns rötägg och de får tyvärr hålla på ganska ostört. Jämför med alla trådar om trafikpoliser som är lite "kreativa" när det gäller att sätta dit motorcyklister för fortkörning. Ordningspoliserna har samma problem.



Och det jag försöker säga är att man skall definitivt vara mot att poliser får spöa upp folk om de tycker det är befogat. Visst, gatstenskastare förtjänar vad de får, men alla andra?

Tänk er det här scenariot: Ni kör MC-kortege. Fyrahundra hojar som puttrar fram i sakta mak och mår gott en solig, lagom sval sommardag. Halvvägs framme så ansluter tjugo medlemmar i Gatsten MC längst bak i tåget och börjar ställa till ett jäkla liv.

Eftersom du då befinner dig i kortegen så anser du alltså att du inte skall gnälla när polisen stoppar er, ringar in er "av säkerhetsskäl" och sedan skingrar hela kortegen. Nästa gång ni kör så blir ni stoppade halvvägs utan att det varit något bråk, bara utifall att.

Du hävdar alltså att du inte skall gnälla eftersom du befann dig på platsen frivilligt? Analogin är nämligen ohyggligt nära.

Nu är jag den förste som säger att en jävla massa av de som går i de där tågen, gaturekläjmningarna och vad det nu är är kompletta nötter, men de skall ändå inte få skit för att små klickar huligan-wannabeer med varierande politiska förtecken tar allt de kan hitta som ursäkt för att kasta sten.



Är det något vi mot dom så är det vi mot rötäggen, om de senare sedan är stenkastande ligister eller dåliga poliser.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag ser det inte som ett allmänt problem helt enkelt, det är nog ett ungdomsproblem i första hand.
Det beror förstås på var man bor och på vem man är, jag har aldrig varit den demonsterande typen.
Polisen ska givetvis inte slå oskyldiga, men ibland kan man ganska lätt se att de som gnäller inte är så oskyldiga som det verkar.
Poliser är ju folk de med, med brister och annat, men vad ska vi göra åt det?
Jag har iaf aldrig varit med om att poliser givit sig på någon helt utan anledning, även om en del gärna vill säga så efteråt fast de minsan varit stora i käften själva tidigare.

Men jag vill inte skapa nån debatt om detta så var och en får förstås tycka som den vill, EOD för min del.

Jag är heller ingen lagens väktare eller liknade, men jag har som sagt lite svårt för att höra gnäll om polisbrutalitet från maskerat folk som reclaimar nånting.
 
Last edited:

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
Mmm.. digitalkameran är ju ganska liten o lätt att ha med sig.. Jäkla bra idé och helt harmlöst. Å notera allt som sker o när.

Jag tror ju inte på att öppna krig men spela med samma mynt - om än lite mer raffinerat än hans .. kan bli kul istället... Blir jag förföljd är det ju bara att styra kosan raka vägen till entréndörren in till polisen :D (kanske skulle parka utanför dom istället)

Jo, polisen tar sånt här på stort allvar.


chrilla skrev:
Har svårt att tro att det finns så puckade poliser!
Lyd absolut inte Bandit 1200'as råd! Men dokumentera så gott du kan (foto kanske kan vara en ide om han dyker upp igen...). Ligg lågt och ta hjälp av polisen om du känner dig hotad, tror att dom tar sånt på allvar.

Hoppas det ordnar sig och att killen slutar trakassera dig!

// Christian
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
KILLAR!! Nu spårar ni ur tråden ordentligt.

"Gixxran": Om du känner att något är fel så är det säkert det också.
Du borde åtminstonne prata med polisen för det verkar uppenbarligen som killen anser sej ha något otalt med dej.

Jag vill inte göra dej paranoid men han behöver ju inte veta ditt namn för att
lägga ihop 1+1 om vem som gjort anmälan och lika lätt som du kollade hans
regnummer, lika lätt kollar han ditt.

Att du ska tala med polisen är av två orsaker, dels så kan de rådge dej vad
du ska göra och dels så är det bra att det kommer till deras kännedom
vad som händer.
 
Last edited:

Gixxran

..
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
GSX R750 -92
Tack för ditt svar....Jaaaa.. jag får höra vad polisen säger... ska också försöka få tag i killen på Folksam som ringde polisen.. o se om han kommer ihåg hur han såg ut.. nu vet jag det också.. han stod ju bara nån meter ifrån mig..

Jag kom på det också.. att det är ju bara att läsa plåten så vet dom var jag bor liksom.. Fick ju ett tips ovanför nånstans ...om att ha med lilla kameran.. som jag gillade :D Lite bökigt kanske att ha den ständigt laddad och skjutklar men med tanke på syftet så kan det ju vara lite kuligt också..


Ozzian skrev:
KILLAR!! Nu spårar ni ur tråden ordentligt.

"Gixxran": Om du känner att något är fel så är det säkert det också.
Du borde åtminstonne prata med polisen för det verkar uppenbarligen som killen anser sej ha något otalt med dej.

Jag vill inte göra dej paranoid men han behöver ju inte veta ditt namn för att
lägga ihop 1+1 om vem som gjort anmälan och lika lätt som du kollade hans
regnummer, lika lätt kollar han ditt.

Att du ska tala med polisen är av två orsaker, dels så kan de rådge dej vad
du ska göra och dels så är det bra att det kommer till deras kännedom
vad som händer.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Gör gärna en formell anmälan av det också. Det kommer inte att leda någon vart men då är det arkiverat i alla fall. Skulle han få för sig att jävlas med dig eller din hoj så kan han nog komma av sig om han informeras om att polisen vet att ett par med hans och den förmodade flickvännens signalement visat intresse för dig. Det är ju ganska uppenbart vem som blir förste misstänkt om någon så mycket som skriver en ovänligt formulerad lapp på din cykel då, eller hur?

Ett kort vore pricken över i, så få din karriär som amatörfotograf startad nu. ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top