Skyddsshorts.

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Halloj.

Tänkte eventuellt handla på mig skyddsshorts till den kommande säsongen. Nu till frågan, blir det varmt eller olidligt varmt? Jag är medveten om att dom ska användas under crossbyxor, men jag kommer ha dom under ett par allväders byxor.

Bifogat

• Skyddsshorts..jpg
    Skyddsshorts..jpg
    114 KB · Visningar: 85

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Under ett par allväders kommer den nog bli varmt ja.. Men som sagt skönt om man klotar!

Hi-ho

Guest
Jag använder dessa shorts, och de är inte alls varma, har mina under lindstrandsbyxorna, vilket blev utmäkrt.
//J

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
funderar på något liknande.. men jag har inte köpt mig ett par byxor än..

vad tror ni om något sånt här

04003-02003-018_3303.jpg

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Dessa har kraftigare skydd, kommer själv köra på denna modell om jag får ner byxorna i skinnstället.

Kör nu med en modell liknande de du är intresserad utav dock tycker jag personligen att byxorna inte skyddar så bra när man väl ligger på asfalten och glider.

Alpinestars ca 900 SEK

Bifogat

• image.asp.jpg
    image.asp.jpg
    46.6 KB · Visningar: 90

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Dessa har kraftigare skydd, kommer själv köra på denna modell om jag får ner byxorna i skinnstället.

Kör nu med en modell liknande de du är intresserad utav dock tycker jag personligen att byxorna inte skyddar så bra när man väl ligger på asfalten och glider.

Alpinestars ca 900 SEK

Såna där har jag med, dom är riktigt sköna! Känns knappt att man har dom på sig! Rejält med skydd också.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Det har du ju provat också... :hihi

Vad gäller de som finns i första inlägget så hade vi såna på fotbollsträningen, de funkar schysst på gräs men jag skulle aldrig vilja prova dem på asfalt, då kan man nog nästan lika gärna vara utan. Eller nja, de gör kanske lite nytta men eftersom man får blåmärken på gräs så kan jag tänka mig att ju hårdare underlag desto mer märken.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

Alpinestars ca 900 SEK

hmmm. har de inbyggd susp?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld

Alpinestars ca 900 SEK

verkar ju riktigt bra visste fan inte att det fans ens..
måste jag handla tror jag allt vart kan man köpa Alpinestars böxera?
kör just nu med alpinestars crossbrallot som e lite grövre men e ju inga skydd i direkt så måste ha lite mer i känner jag =/.

//Jocke

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Det är grahns som är generalagent, så alla deras återförsäljare tar hem byxorna!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...