skyddstillsyn för killen som stal min hoj

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
skyddstillsyn fick xxxxxx som stal min hoj , precis kommit ut ifrån fängelse ett år satt han , 6 månaders prövotid belastad i registret på 13 punkter + 7 nya nu , har blev inte ens dömd för min enbart häleri fast hojen stog i hans lgh med min hjälm och allt, kanske ska lägga ut hans adress här ,trött på att dom alltid ska klara sej

Smagatusk

Guest
Medborgargarde NU!

Skulle man tagit dem på bar gärning...; jury, domare, bödel a la Judge Dredd.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Skulle köra upp mitt ABUS Detecto-lås så långt upp i deras anus så att dom skulle rapa i 120 db

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
...Det var nog politiskt statement från skitsäckens sida och genom att stjäla din hoj ville han starta en revolution som skulle förändra samhället i grund och botten. Mao är det ditt fel att din hoj blev snodd, hade du betalat mer i skatt..hade kräket fått mer i bidrag och också kunnat köpa sig en hoj istället för att sno din...Japp..det finns gott om idioter som resonerar så...även här på SH.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Förklaringen till att det blev häleri är att det ej går att bevisa att det var han som snodde hojen. I en rättsstat är det upp till polisen att bevisa att det är han som stal hojen och inte att han måste bevisa att han är oskyldig.
Att använda en annan princip skulle kunna innbära stora problem för "vanligt folk " i många sammanhang. T.ex skulle du behöva bevisa att du inte körde för fort eller du inte körde bakhjul varje gång du är ute o åker hoj eftersom vissa kör för fort eller på bakhjulet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Förklaringen till att det blev häleri är att det ej går att bevisa att det var han som snodde hojen. I en rättsstat är det upp till polisen att bevisa att det är han som stal hojen och inte att han måste bevisa att han är oskyldig.

Är inte häleri ett allvarligare brott enligt lagen? :va

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Jag förstår inte problemet? Om du har killens namn och tillflyktsort så borde det vara en bit av en kaka att fixa problemet och killen aldrig gör om det.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Undrar vad som hade hänt med honom om det vart från en ägare som har en fin väst på sig..

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Street Triple 675
Vi bor i Sverige, landet med dom löjligaste och lustigaste straffen..
Det enda brottet man blir lite hårdare straffad för -det är när man lurar staten på pengar.
Allt annat har ingen större betydelse verkar det ut som.
Man kan inte ens försvara sig mot inkräktare i sitt eget hem, nä då åker man själv dit så det sjunger om det.
Sjukt är vad det är.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

det var lite utav ironi,
för killen fick ju minimal straff för en sådan sak de me:rolleyes:

om du vet vilket fall jag pratar om med kvinnan som blev nersparkad sen skyllde gärningsmannen på att hon hade en sjukdom som gjorde att hon dog vid slaget till makrn

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka