Skylthållare till Yamaha R1

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
svart sak, snabb ;)
Letar som en galning efter dom skylthållarna som man har långt in under som går att vinkla så man inte kan se dom alls nästan. Dom är olagliga det vet jag :rolleyes: Men det är ingen som vet vart jag kan hitta dom på nätet? :confused:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
800kr gäller för miniskylt eller avsaknad av skylt. Vad bötesbeloppet är för felplacerad skylt samt avsaknad av skyltbelysning är vet jag inte, kanske är samma?
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Samma böter som för ingen skylt alls
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Precis, de är väl samma böter om man åker utan som med miniplåt.

Om ja minns rätt så ligger den på 1500kr....
 

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R6 -06
vanlig skyllt då som syns lite dåligt, typ vinklad uppåt lite extra eller sitter längre in? straff/böter?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
vanlig skyllt då som syns lite dåligt, typ vinklad uppåt lite extra eller sitter längre in? straff/böter?
Saxat från polisen.se "Registreringsskyltar

* Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.
* Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.
"
 

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
då kan man igentligen lika bra skippa plåten helt.. eller finns det nån fördel att ha den även om den är lite felplacerad?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
vart ska den lilla röda reflexen som ska finnas på skylthållaren placeras? har en egenbyggd skyllthållare som förra ägaren byggt utan att sätta dit nån reflex. vill inte att jag ska få skit för det när jag ska köra upp med hojjen
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
då kan man igentligen lika bra skippa plåten helt.. eller finns det nån fördel att ha den även om den är lite felplacerad?
Fördelen är väl om du har polisen bakom dig vid ett rödljus, så kanske ser dom mellan fingrarna istället för att stanna dig, du har ju ialf identifierat cykeln.
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Tror Papparazzi är tacksam för de tipps han fått men fler tipps är överflödiga då hans R1 inte levererades av mc firman. Den blev i stället hämtad av polisen efter som den var stulen. Han lyckades dock häva köpet och få både sin gammla hoj och pengar tillbaka.

Mvh // Fredric
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Gäller det miniskylt eller för normalstor skylt

Jag letar som en galning efter nåt vettigt. Sökt på fender eliminator på ebay och det kommer upp en massa. Problemet är att jag tror de är för små. Jag vill ju ha nån för en normalstor skylt med 19cm mellan blinkers.

Nån som kan hjälpa mig hitta nåt vettigt här?

Hoj? R1 -06
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag letar som en galning efter nåt vettigt. Sökt på fender eliminator på ebay och det kommer upp en massa. Problemet är att jag tror de är för små. Jag vill ju ha nån för en normalstor skylt med 19cm mellan blinkers.

Nån som kan hjälpa mig hitta nåt vettigt här?

Hoj? R1 -06

Nice bump.
Verkar vara samma problem med R1 som med min ZX6, finns inga färdiga.

Jag köpte en sådan universal som jag borrade up nya hål för fastsättning.
http://www.motorrad-planet.com/Yamaha_Kennzeichenhalter_Yamaha_YZF_R_R__BJ_-_R_BJ_-.472d1227/

finns på ebay lite billigare.
http://cgi.ebay.de/Kennzeichenhalte...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item483af76ca8

Till R1 verkar det finnas en hel del på ebay.de.

http://cgi.ebay.de/Kennzeichenhalte...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item20b8e37dcd

I USA finns det inga skylthållare, tror hojar saknar skyltar i det outlaw-landet.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
då kan man igentligen lika bra skippa plåten helt.. eller finns det nån fördel att ha den även om den är lite felplacerad?

Tja. Bötesbeloppet är detsamma oavsett om det är felvinklad, felplacerad, felaktig eller saknad skylt. 1500 bagis.
Ju mindre man bryter mot reglerna desto större är chansen att en harry haffa som kommer bakom dig struntar i det.
Saknad skyltbelysning kanske dom inte tänker på om det inte är mörkt.
En miniskylt kanske dom inte bryr sig om så länge som den är väl synlig.
En originalskylt som sitter felaktigt placerad men ändå är väl synlig likaså.
Men sitter man helt utan skylt eller har en miniskylt utan belysning inne i hjulhuset så är sannolikheten att dom ska se mellan fingrarna väldigt liten.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top