Skylthållare till Yamaha R1

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Nice bump.
Verkar vara samma problem med R1 som med min ZX6, finns inga färdiga.

Jag köpte en sådan universal som jag borrade up nya hål för fastsättning.
http://www.motorrad-planet.com/Yamaha_Kennzeichenhalter_Yamaha_YZF_R_R__BJ_-_R_BJ_-.472d1227/

finns på ebay lite billigare.
http://cgi.ebay.de/Kennzeichenhalte...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item483af76ca8

Till R1 verkar det finnas en hel del på ebay.de.

http://cgi.ebay.de/Kennzeichenhalte...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item20b8e37dcd

I USA finns det inga skylthållare, tror hojar saknar skyltar i det outlaw-landet.

Tack för länkarna! Men jag tycker det ser något tajt ut med avgasrören.. Vad tror du?

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Jag köpte detta kitt på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-...6551665QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Killen jag länkade till är riktigt bra att göra med. Han skickar sakerna från sitt "europalage" så man slipper allt vad tull och moms innebär.

Samt att man får både blinkers och skyltbelysing i det kittet...

Kittet ser riktigt bra ut, men jag har ju två feta avgasrör så "skyltarmen" måste ju ner en bit, så jag är tveksam om det passar till min hoj.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Kittet ser riktigt bra ut, men jag har ju två feta avgasrör så "skyltarmen" måste ju ner en bit, så jag är tveksam om det passar till min hoj.

JAG VET ATT DEN PASSAR!!
Jag har ockås en R1-06 och den var till den jag bestälde skylthållaren till.

Ska försöka ta någon bild imorgon när jag är ute i garaget så får du se hur den sitter!!

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Jag fixar det så fort jag kommer ut i garaget. Kan kanske bli ikvälle, annars imorgon...

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag köpte detta kitt på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-...6551665QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Killen jag länkade till är riktigt bra att göra med. Han skickar sakerna från sitt "europalage" så man slipper allt vad tull och moms innebär.

Samt att man får både blinkers och skyltbelysing i det kittet...

nån som vet vad det e för avgasrör på den här länken http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-...6551665QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories på r1:an har aldrig sett såna avgasrör till en r1:a

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Här är hur det ser ut på min cykel…

Bifogat

• IMG_0462.jpg
    IMG_0462.jpg
    238.6 KB · Visningar: 144
  • IMG_0464.jpg
    IMG_0464.jpg
    239.2 KB · Visningar: 137

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
HAr köpt samma fast utan blinkers, vart hitta du reflexen? har letat efter en reflex E godkänd den storlek som du har där.

Det är biltemas reflex 2 pack, 25:-

Sen tar du bara och kapar den lite under hälften och täcker för sidan som blir "ihålig". Så nu har du en liten reflex med e-märkning... :D

P.S Reflexen är påklistrad på skylthållaren. En väldigt naturlig plats för reflexen.
Sen kan man montera DZUS snabbfästen till skylte. Perfekt på bandagar när man vill ta av skylten lätte, eller när man parkerar för att slippa böter. D.S

Last edited:

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Jag kan även påpeka att jag böjde ut skylthållaren en aning då jag tycket den hamnade för långt in.

I och med att den är fastsatt med de två inre skruvarna av org.hållaren kommer skylten att hamna lite långt in samt nära däcket (mitt tycke). Så jag spände bara fast hållaren och böjde ut den för hand till önskad vinkel.

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Jag kan även påpeka att jag böjde ut skylthållaren en aning då jag tycket den hamnade för långt in.

I och med att den är fastsatt med de två inre skruvarna av org.hållaren kommer skylten att hamna lite långt in samt nära däcket (mitt tycke). Så jag spände bara fast hållaren och böjde ut den för hand till önskad vinkel.

OK!
Har du satt fast reflexen från biltema på utsidan av regplåt-belysningen?

Va det smidigt att koppla in regplåtsbelysningen btw?

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1

Nu är den beställd ! =)

Hur lång tid tog det för dig innan du fick hem den från att du beställde?

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Ser ju bra ut!
Har du skyltbelysningen med i reflexgrunkan?
Funkar det förresten att ha reflexen ovanför skylten för farbror polisen?

Skyltbelysningen sitter fastskruvad på regplåthållaren. 3 led-dioder lyser ner på plåten! Tycker det ser ut som att han satt reflexen på den delen.

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Nu är den beställd ! =)

Hur lång tid tog det för dig innan du fick hem den från att du beställde?

Om jag mins rätt tog det 5 dagar, med en helg inräknad.

Ser ju bra ut!
Har du skyltbelysningen med i reflexgrunkan?
Funkar det förresten att ha reflexen ovanför skylten för farbror polisen?

Nop, jag har klistrat fast reflexen på skyltbelysningen. Vad gäller farbror bål kan jag inte uttala mig. Har nämligen inte mött de än...

Skyltbelysningen sitter fastskruvad på regplåthållaren. 3 led-dioder lyser ner på plåten! Tycker det ser ut som att han satt reflexen på den delen.

Stämmer bra det...

OK!
Har du satt fast reflexen från biltema på utsidan av regplåt-belysningen?

Va det smidigt att koppla in regplåtsbelysningen btw?

Jag tyckte det var väldigt lätt att koppla in. Satte på kontakter på skyltbelysningen som var samma som org, så det blev bara plug & play. Tänk dock på att sätta +- rätt annars lyser den inte. Vad gäller blinkersen kapade jag orgkontakten och lödade på dessa på blinkersen man fick med. Då blev dessa också plug & play.

Du måste dock inhandla ett lastoberoende relä för att blinkersen ska blinka i rätt takt. Hittar du på biltema för 49:-.

På relät behöver du bara använda +- benen, kolla hur org är kopplat. Sitter under sadel, strax under till höger om batteriet.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...