Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
I just den kurvan bromsade jag ikapp flera av de bästa förarna, sen att jag sög på resten av banan må väl vara
Jag tycker det är lite både ock med att sladda in, jag kommer göra det mycke mindre i framtiden. Det där var en kurva som nyper i slutet och där tjänar man på sladda i ingången, medans om jag går genom en kurva som nyper i början så försöker jag öppna gasen väldigt tidigt och få lite sladd just när man går över på gasen för att kunna accelerera hårdare.
Jag tror på att är det inte en kurva som nyper i slutet eller en väldigt tight 180 så har man fördel av att sladda på påslag istället för i inbromsningen. Men jag upplever det som du säger jocke att man kan bromsa hårdare om man hänger ut bakändan.
Sen det blev fyrtakt i motogp ser man det mycke oftare där också
Jag tycker det är lite både ock med att sladda in, jag kommer göra det mycke mindre i framtiden. Det där var en kurva som nyper i slutet och där tjänar man på sladda i ingången, medans om jag går genom en kurva som nyper i början så försöker jag öppna gasen väldigt tidigt och få lite sladd just när man går över på gasen för att kunna accelerera hårdare.
Jag tror på att är det inte en kurva som nyper i slutet eller en väldigt tight 180 så har man fördel av att sladda på påslag istället för i inbromsningen. Men jag upplever det som du säger jocke att man kan bromsa hårdare om man hänger ut bakändan.
Sen det blev fyrtakt i motogp ser man det mycke oftare där också