Släpvagnar

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Anja jag rekomenderar did starkt till att köpa ett beggat släp med kåpa av anledningarna RJ nämnde :tummenupp

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
Jag går åter igen i köpa släp-tankar. Målet är att kunna köra 1 st aprilia till sviesta och tillbaka + lite andra pinaler och skräp. Emellanåt kan det förstås vara bra att få plats med två motorcyklar också. Bilen som ska dra är en Mercedes C 180 från 1997 (röd).
...
Eftersom bilen är röd så tror jag inte att det funkar med ett bromsat släp.

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Bilen är inte röd, den är rosa! Cheybil!
Dessutom så är ett släp med en kåpa nästan lika bra vindfångare som en spinacker, fast med omvänd verkan. Dvs det blir dyrt att klyva luften själv. Men ska man ändå köra sakta kan man ju i sann räseranda slipstreema en långtradare och låta den göra jobbet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
pvcraketen skrev:
Men ska man ändå köra sakta kan man ju i sann räseranda slipstreema en långtradare och låta den göra jobbet.
Man sparar många kronor per mil att slipstreama. Plus att man slipper oroa sig för Bosse Batong.
Men det gäller även för skåpbil.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
pvcraketen skrev:
Man kan ju få bot för att ligga för nära iofs...

Nää, då har man för långt avstånd. Man ska ligga så nära att ingen upptäcker att det är en lastbil + en bil till. Det ska se ut som lastbil + släp.
Tänk "Jag är ett med lastbilen" upprepade gånger och var inte rädd för en liten bump in i hans bakre kofångare.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Victor skrev:
Nää, då har man för långt avstånd. Man ska ligga så nära att ingen upptäcker att det är en lastbil + en bil till. Det ska se ut som lastbil + släp.
Tänk "Jag är ett med lastbilen" upprepade gånger och var inte rädd för en liten bump in i hans bakre kofångare.
Om War-psycho läser det du skriver kommer han o dra kettingen i din bil :mad:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Victor skrev:
Man sparar många kronor per mil att slipstreama. Plus att man slipper oroa sig för Bosse Batong.
Men det gäller även för skåpbil.
Jorpes kan säkert lära ut ett och annat i den ädla konsten att slipstreama :rofl

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
HanneZ skrev:
Om War-psycho läser det du skriver kommer han o dra kettingen i din bil :mad:
Han skulle inte ens märka att jag ligger där. Ölmagar och vassa armbågar skymmer bakåtsikten. Dessutom är jag som en fisk i kölsuget.

LOTTAK skrev:
Jorpes kan säkert lära ut ett och annat i den ädla konsten att slipstreama :rofl

Nåja, jag har hört att han ska vara bra men jag kan nog gå en match mot honom i sommar.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
anja skrev:
:rofl
nu var du rolig.

Tack för tipset. Priserna var ju lockande, men dom är nog lite för små ändå. Vill kunna ha två motorcyklar på emellanåt.

den ena går det att få på 3 crossar eller 2 sporthojar, jag har provat!!
Och för att krångla till det lite mer med hastigheten, för att få köra 80 med obromsat släp ska det vara klassat för det(Eu typat), så du kan inte köpa en gammal obromsad och gasa järnet...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...