Hej!!
Var på bilprovningen häromdagen och fick en arbetslista.
1) Påskjutsbroms, kort
2) Kulhandske sliten
Hittade på nätet om hur påskjutbromsen ska ta. Uppenbarligen ska den börja ta redan i det gröna området (A). Vad jag inte riktigt förstår här är hur det hela egentligen fungerar.
Detta innebär väl helt enkelt att bromsen tar varenda jefla gång man backar??? Dvs det slits bromsbackar varje gång man backar???
Det kan isf förklara varför släpet underkändes iår men inte för två år sedan när det besiktades. Det är knappt använt sedan dess, men däremot få gånger med tung last och en del backande. Inget backande i uppåtlutning utan endast på plan mark.
Vad är planen nu? Satsa på att byta backarna direkt? Eller går det kanske justera in detta genom att justera ute vid hjulen???
Dela med er av era erfarenheter och kunskaper. Släpet är i nyskick och sparsamt använt Inga kärvande vajrar eller så.
//KaliZ
Var på bilprovningen häromdagen och fick en arbetslista.
1) Påskjutsbroms, kort
2) Kulhandske sliten
Hittade på nätet om hur påskjutbromsen ska ta. Uppenbarligen ska den börja ta redan i det gröna området (A). Vad jag inte riktigt förstår här är hur det hela egentligen fungerar.
Detta innebär väl helt enkelt att bromsen tar varenda jefla gång man backar??? Dvs det slits bromsbackar varje gång man backar???
Det kan isf förklara varför släpet underkändes iår men inte för två år sedan när det besiktades. Det är knappt använt sedan dess, men däremot få gånger med tung last och en del backande. Inget backande i uppåtlutning utan endast på plan mark.
Vad är planen nu? Satsa på att byta backarna direkt? Eller går det kanske justera in detta genom att justera ute vid hjulen???
Dela med er av era erfarenheter och kunskaper. Släpet är i nyskick och sparsamt använt Inga kärvande vajrar eller så.
//KaliZ