Varför ska du nödvändigtvis ha grejor just nu? Varför ringer du inte i november istället
Faktist det enda rätta!
Edit; Efter en noggrann utvärdering av hennes avsikter med nämnda grejjor. Jag förespråkar buggning.
Varför ska du nödvändigtvis ha grejor just nu? Varför ringer du inte i november istället
Haha japp - bikeshop.se svarade, så där handlade jag lite godis som nu har kommit hem.
Som kund vill man ha bra service och hjälp. Om personalen säger att det är högtryck under sommaren, så bryr jag mig inte om det. Får man inte den hjälp man vill ha, så handlar man någon annanstans. Och då går butiken i konkurs. Så funkar marknaden I alla branscher
Jag har precis som Liwa1 jobbat i mc-affär och under högsäsong kan det vara sjukt svårt att hinna med allt. man gör precis allt vad man kan för att göra kunderna nöjda. men telefon ringer hela tiden och man har konstant kunder i butiken som vill ha hjälp med att prova kläder/hjälmar, få info vilket helsystem som ger bäst bang/for bucks och vilka kromdelar det finns till en intruder -96a. och kan vi som jobbar i butiken inte svara på dessa frågor får butiken stämpeln som okunniga. och hur enkelt är det att anställa folk som kan svara på alla dessa frågor när det inte går att erbjuda en fast anställning.. för när september kommer är det som att vrida på en nyckel och halva styrkan får gå hem. har man inte kollat på lull-lull under vintern får man vara beredd på detta.
Vi kan ju inte låta vem som helst köpa MC-delar, så det är nog bäst att kontrollera dem. Jag föreslår vägverket som tillsynsmyndighet.
Är hennes pengar värda mindre än andras?
Jag har precis som Liwa1 jobbat i mc-affär och under högsäsong kan det vara sjukt svårt att hinna med allt. man gör precis allt vad man kan för att göra kunderna nöjda. men telefon ringer hela tiden och man har konstant kunder i butiken som vill ha hjälp med att prova kläder/hjälmar, få info vilket helsystem som ger bäst bang/for bucks och vilka kromdelar det finns till en intruder -96a. och kan vi som jobbar i butiken inte svara på dessa frågor får butiken stämpeln som okunniga. och hur enkelt är det att anställa folk som kan svara på alla dessa frågor när det inte går att erbjuda en fast anställning.. för när september kommer är det som att vrida på en nyckel och halva styrkan får gå hem. har man inte kollat på lull-lull under vintern får man vara beredd på detta.
"...det är inget problem."
Jag onskar iallafall att vi hade lite mer av amerikanarnas service vanlighet.
Att dom har mer personal kan ju bero pa storre omsattning osv, vad vet jag.
Den första saken du beskriver beror normalt på att artikeln inte finns i lager - vare sig hos handlaren eller hos tillverkaren/generalagenten/nån annan. Problemet här är att alla vill ha allt ungefär samtidigt. Det blir helt enkelt långa leveranstider pga av att ingen vill sitta med stora lager.Känns som om det är lite för lite konkurrens ibland, får man svar så
får man vänta veckor eller månader på sakerna....
Sen är priserna väldigt lika överallt..
Har kollat däck bl.a. och det skiljer som mest 100 spänn mellan
10 handlare...
Men det klart... Ett fåtal importörer/generalagenter och
en kundkrets som sitter i rävsaxen...
Haha japp - bikeshop.se svarade, så där handlade jag lite godis som nu har kommit hem.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|