UltraMarine
Gudomlig sporthojare
Hur många gånger har man inte suttit och häpnat över ryssarnas trafikmoral - men vi har några stjärnor här också...
Kollade på klippet i Slowmotion, och där ser jag att moppen eller om det är mc faktiskt redan åker iväg när han ännu har Rött, så helt oskyldig är inte den heller! Dubbelt fel.. Eller rätare sagt rött/gult - tycker ändå när man åker iväg fort vid röd/gult får ha uppsikt så inte någon annat fordon "chansar.
Kollade på klippet i Slowmotion, och där ser jag att moppen eller om det är mc faktiskt redan åker iväg när han ännu har Rött, så helt oskyldig är inte den heller! Dubbelt fel.. Eller rätare sagt rött/gult - tycker ändå när man åker iväg fort vid röd/gult får ha uppsikt så inte någon annat fordon "chansar.
Det är väl 2 hojar? En som hinner förbi bussen och i hans fall är det lite tveksamt om han drog för tidigt eller kom med fart och fortsätter när han ser att det slår om till gult.
Well, bussen kör nog mot helrött oavsett iofs....
...
Jag tror det var fel på trafikljusen.
Kanske har du rätt men den vita skåpbilen sänker i alla fall farten ungefär samtidigt med att bussen passerar rödljusstolpen.
Sen så tror jag nog att det är andra fel som brukar uppstå än att ljusen skulle visa grönt på alla ställen.
Nu kanske jag är lite närsynt. Men jag ser inte vad bussen har för ljus. Jag ser enbart vad hojen har för ljus. Dvs grönt.
Men det betyder ju inte att bussen har rött. Tyvärr.
Nu kanske jag är lite närsynt. Men jag ser inte vad bussen har för ljus. Jag ser enbart vad hojen har för ljus. Dvs grönt.
Men det betyder ju inte att bussen har rött. Tyvärr.
För många år sedan var det en yngre dam som togs av polisen för rödljuskörning här i Göteborg. Kruxet var att polisen inte sett hennes trafiksignal. Utan att korsande trafik hade grönt. Ok hon nekade. Hon hade kört mot grönt. Så det blev Tingsrätten.
Hennes farsa var inte född bakom en vagn och hade väl nån koll på trafiksignaler.
Han kallde in den som var ansvarig chef för trafiksignalerna. Som vittne.
Först frågan: Förekommer det fel på signalerna. Svar Nej.
Andra frågan: Har du några underlydande som du är chef över? Svar: Fyra underlydande.
Tredje frågan: Vad jobbar dom med? Svar: Reparationer och underhåll av trafiksignalerna.
Inga fler frågor.
Dottern blev frikänd från rödljuskörning.
Själv körde jag på trampcykel för många år sedan på cykelbanan till höger om Torpagatan från öster in mot stan ner mot Munkebäcksgatan.
Jag ser när jag har ca 10meter kvar till att korsa spårvagnsspåren att jag har grönt ljus.
Då startar en spårvagn från hållplatsen till höger om Torpagatan och kör ut framför mig.
Jag hinner stanna och står och ser på mitt gröna ljus medan spårvagnen rullar från höger till vänster framför mig.
Jag tror INTE spårvagnen startade mot STOPP.
Jag tror det var fel på trafikljusen.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |